AndroidHealthClinic

Weinig eten icm supplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sedge

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2010
Berichten
129
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
81kg
Vetpercentage
11%
Gegroet mensen,

Ik wil weten of mijn volgende gedachte kan kloppen. Anders heeft het geen zin om te doen natuurlijk. Hier komt ie:

Ik train nu een jaar bij 3 verschillende sportscholen, steeds een luxere, met douches en sauna omdat ik steeds vaker begon te gaan. Dus nu zit ik zo'n 8 maanden bij M-point in Spijkenisse. En ze hebben daar ook meetapparatuur. Dus ik ga elke maand ff meten. Hier de resultaten:


Datum Gewicht Vetpercentage Vet Massa Vetvrije Massa Vocht BMI Bloeddruk Boven Bloeddruk Onder Hartslag freq.
03-09-11 74,7 kg. 12,9 %. 9,6 kg. 65,1 kg. 47,6 kg. 23,3 0 mm HG. 0 mm HG. 0 Hsf/min
06-08-11 76 kg. 14,4 %. 10,9 kg. 65,1 kg. 47,6 kg. 23,7 0 mm HG. 0 mm HG. 0 Hsf/min
07-07-11 76 kg. 13,7 %. 10,4 kg. 65,6 kg. 48 kg. 23,7 0 mm HG. 0 mm HG. 0 Hsf/min
05-06-11 76,5 kg. 14,5 %. 11,1 kg. 65,4 kg. 47,9 kg. 23,9 0 mm HG. 0 mm HG. 0 Hsf/min
14-05-11 77,1 kg. 14,4 %. 11,1 kg. 66 kg. 48,3 kg. 24,1 0 mm HG. 0 mm HG. 0 Hsf/min
16-04-11 78,3 kg. 14,9 %. 11,7 kg. 66,6 kg. 48,8 kg. 24,4 0 mm HG. 0 mm HG. 0 Hsf/min
08-03-11 77,4 kg. 14,4 %. 11,1 kg. 66,3 kg. 48,5 kg. 24,2 0 mm HG. 0 mm HG. 0 Hsf/min
25-02-11 77,4 kg. 14,5 %. 11,2 kg. 66,2 kg. 48,5 kg. 24,2 0 mm HG. 0 mm HG. 0 Hsf/min
06-12-10 74,7 kg. 12,7 %. 9,5 kg. 65,2 kg. 47,7 kg. 23,3 0 mm HG. 0 mm HG. 0 Hsf/min


Deprimerend. Geen gram spiermassa. Belachelijk. Ik train 5 keer per week gemiddeld hebben ze ook gemeten. Ene keer 7 andere keer 3 bijvoorbeeld.

Ze zeggen: je eet te weinig voor je hoeveelheid sport. minder sporten zeggen ze dus. maar nu wil ik meer eten en zelfde sporten. meer eten kan niet want ik bewaar me eten al in me fuc**** slokdarm omdat ik zo fuc****** veel eet! dus heeft het zin om shakes te gebruiken en welke? behalve kracht doe ik ook 7 uur intensieve conditietraining per week. vandaar veel verbranding. btw in bijlage staat wat ik sowieso eet. vaak kan ik nog meer eten als ik moeite doe

Concluderende vraag:

Hoe kan ik genoeg binnenkrijgen zonder een vetzak te worden(ik eet geen troep zoals patat of chips)?
 

Bijlagen

  • voedingsschema.xlsx
    41,4 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
lol wat vind jij veel eten? niet aankomen = meer eten,deal with it.
shakes kun je wel doen als aanvulling op je voeding, maar als je voeding ruk is heb je vrij weinig aan shakes.

goede shake is whey perfection van B&F
 
Als jij met shakes wel genoeg caloriëen binnenkrijgt zal je groeien. Ik ken er genoeg waarvan de voeding ruk is, maar veel whey en massgainer nemen. Groeien doen ze ook. Dus om nu te zeggen dat je weinig met shakes bent als je voeding ruk is .... Als jij d.m.v. "shakes" wel van alles genoeg binnenkrijgt, moet je dat maar doen.
 
betekent dit dat ik zoveel kan trainen als nu(17 uur; 10 kracht + 7 conditie) als ik maar genoeg binnenkrijg? ookal moet ik daarvoor shakes gebruiken. dan alleen eiwit of met carbs erbij...

welke shakes zijn dan aan te raden. er werd al 1 genoemd. hoe meer bronnen hoe betrouwbaarder

ik vind dit veel eten: mijn schema eet ik altijd zonder afwijkingen en daarbij mag ik eten wat ik kan. zie de bijlage
 

Bijlagen

  • voedingsschema.xlsx
    41,4 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Het lijkt veel eten, maar persoonlijk vind ik het niet. 3000kcal als je 5x in de week sport. Lijkt met jouw stats op onderhoud. En als ik je progressie zo zie, klopt dat wel.

Ik gok dat je 3500 a 4000 kcal nodig hebt. Als je dat wil aanvullen met shakes, probeer Mammoet eens. Let wel op, je vetpercentage gaat waarschijnlijk hierdoor wel iets omhoog.
 
goede weight gainers vind ik: True Mass van BSN of Mammoth 3500 ,Elite Mass gainer en goede Whey protein is qua kwaliteit en prijs toch wel whey perfection gewoon veel smaken ook verkrijgbaar allemaal te bestelle op bodyenfitshop en ik lette eerst ook niet zo goed op me voeding eerste jaar en was tog 13kilo aangekomen d.m.v shakes en creatine.
 
Beste weightgainer immo is Lean gain van B&F
 
edit: lama

---------- Post toegevoegd Sun 4 Sep 2011 om 13:52 ----------

op 06-12-10 had je 12,7% vet
op 16-04-11 had je 14,9% vet.

Dus je eet meer dan genoeg kcal
 
Weightgainer/maaltijdvervanger: Lean Gain
Eiwitjes: Whey Perfection
 
okay dan lijkt het erop dat het whey perfection wordt.
 
Als je wil bijkomen hoef je Lean gain te nemen en geen whey perfection..
 
Niet lullig bedoeld maar hoe ziet je trainingschema eruit?
Voeding is zeer belangrijk maar als je slecht of overtraint schiet het natuurlijk ook niet op.
 
Concentreer je niet op de vet %. Meet je eigen, zie of je kleren passen en wat de spiegel zegt. Niemand weet zijn accuraat vet percentage. Hoe dan ook: meer eten, eiwitten en verzadigde vetten.
 
Concentreer je niet op de vet %. Meet je eigen, zie of je kleren passen en wat de spiegel zegt. Niemand weet zijn accuraat vet percentage. Hoe dan ook: meer eten, eiwitten en verzadigde vetten.

Iemand die wilt gainen adviseren om meer verzadigde vetten tot zich te nemen lijkt me geen heel goed advies.. Kan je beter je KH omhoog gooien als je al genoeg eiwitten binnenkrijgt.
 
10 uur per week kracht is wel veel en je doet ook teveel cardio denk ik?
post je trainingsschema is.
 
Massa gainen bij zoveel kracht en cardio training kan wel, alleen moet je dan hoog in de caloriëen zitten. Ik heb in mijn studententijd een tijd lang 6 keer per week 2 keer op een dag gesport ( overdag bodybuilding / 's avonds kickboksen/jiu jitsu ). Gebruikte toen wel creatine + proteine + bcaa's en een weightgainer om wat makkelijker aan mijn dagelijkse hoeveelheid caloriëen te komen.
 
Je moet meer eten als je wilt aankomen.
Nu zit je gemiddeld net onder de 2900 kcal.
Zorg dat je rond 3500 kcal gaat eten. (dit moet je zeker doen als je door die cardio wil aan komen)

Ja ik vraag mij ook af wat je allemaal traint in die 10 uur per week?
 
1) Eet na je training meer kh (en dan heb ik het niet over dextro).

2) Probeer eens een paar weken je cardio wo in te korten tot 30-40 min per keer en kijk hoe je lichaam daar op reageert.

3) Zoals Timberland aangeeft is het goed om ook je kracht wo eens onder de loep te (laten) nemen.

4) Vraag eens op de sportschool of ze ook iemand hebben die een huidplooimeting kan doen (en dit regelmatig doet), want die dure tanita's zijn leuk, maar alleen niet geschikt voor body builders. Ik heb zelf 4 jaar met een dure tanita gewerkt; prima voor een gemiddelde sporter alleen worden ze minder betrouwbaar als je droger wordt of spiermassa aankomt.
 
Iemand die wilt gainen adviseren om meer verzadigde vetten tot zich te nemen lijkt me geen heel goed advies.. Kan je beter je KH omhoog gooien als je al genoeg eiwitten binnenkrijgt.

Meer verzadigde vetten = meer testosteron en meer kcal.

Another study was conducted in 2004 on the subject that made things a bit more interesting by comparing the effect of fat intake on strength athletes to non-athletes, and found that there was a significant correlation between testosterone levels and saturated fat intake in the strength athletes. (Sallinen et al)

Sallinen J, Pakarinen A, Ahtiainen J, Kraemer WJ, Volek JS, Häkkinen K.Relationship between diet and serum anabolic hormone responses to heavy-resistance exercise in men. Int J Sports Med. 2004 Nov;25(8):627-33.

---------- Post toegevoegd Mon 5 Sep 2011 om 14:09 ----------

http://chaosandpain.blogspot.com/20...ess-what-youre-doing.html?zx=e7cf6b15ed19ed4f
http://chaosandpain.blogspot.com/20...-what-youre-doing_12.html?zx=20325fe0e23965ca
http://chaosandpain.blogspot.com/20...-what-youre-doing_18.html?zx=190901c4d66e7777
 
Probeer eens minder lang te gaan trainen, ik bedoel korter.

Bij mij heeft dat goed gewerkt. Ben zelf maar 45 min in de sportschool incl warming up van 10 min.
 
Back
Naar boven