AndroidHealthClinic

Weinig kracht kunnen opbrengen

Bezoekers in dit topic

Espron

Cool Novice
Lid geworden
19 feb 2014
Berichten
73
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Hey mede-dbb'ers,

Iets wat mijn progressie zeg maar gerust laatste 3 maanden hindert en waarvan ik geen flauw idee heb wat ik er verder aan kan doen..

Ik merk dat ik de laatste maanden totaal niet op kan brengen wat ik in het verleden wel kon qua kracht en intensiteit. En dan ga je natuurlijk eerst denken ''een slechte dag of week dat heeft iedereen wel eens''. Maar het duurt nu wel erg lang. Ook verder gekeken dan een slechte dag. Ik slaap de laatste tijd meer dan voldoende (10 uur per nacht), eet dagelijks boven mijn behoefte, waarbij ik mezelf voorzie van de nodige macro's.

Voor het slapen neem ik ZMA omdat ik merk dat ik dan de dag erop nog fitter op sta.
Het is heel vervelend omdat ik een heel jaar geen enkele dag geskipt heb en dit zo de-motiverend werkt dat ik ineens wel dagen begin te skippen (dit ten nadele van m'n kracht).

En wat ik dan bedoel is dat eigenlijk al bijna na de 1e set ik mezelf leeg begin te voelen en het niet voor elkaar krijg enige kracht op te brengen. Denk aan squaten met 50% van je 3RM en dan bij de 8e rep jezelf al zo zwak voelen terwijl er in principe minimaal 15 uit moeten kunnen komen.

Iemand enig idee wat het kan zijn, iemand er ervaring mee en tips? zou het enorm waarderen.
 
Leg je klachten voor aan je huisarts. Kan van alles zijn.
 
Als je een heel jaar geen enkele dag niet hebt getraind, zou het kunnen dat je lichaam nu gewoon "stop" zegt... Rust is echt niet te onderschatten.
 
Probeer eens een deload de komende twee weken, 60% van het volume dat je nu pakt en geen enkele set tot falen. Eventueel daarna nog een weekje totale rust, afhankelijk van hoe je je voelt.
 
Back
Naar boven