AndroidHealthClinic

weinig of veel eten.. Het doet me amper... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mugendh

Novice
Lid geworden
14 mrt 2015
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
55kg
Zoals de titel zegt of ik nou weinig of veel eet het verandert niets bij me. Ik ga hieronder een hele lijst van situaties en mijn ervaring neerposten, ben ook nieuwsgierig of andere dit al hebben meegemaakt.

Vroeger jaren terug was ik een heel mager sprietje.. en daarmee bedoel ik letterlijk heel mager.. Thuis kregen we maar 1x per dag eten.. vaak was dat ook nog eens dag in dag uit hetzelfde.. brood met salami.. niet verwonderlijk zat ik daardoor altijd met vermoeidheid en woog ik maar 44kg.. nouja moeder wou niet koken.. Na het worden van 18 begon ik wel bij te komen.. geleidelijk aan.. Eetpatroon was nochtans hetzelfde, ik studeerde nog maar ben zo bijgekomen tot een 50 kg... Aan meer vet lag het niet.. Nog steeds erg slank wel werd ik struizer en vooral bovenlichaam, bredere schouders, en vooral borstspieren (genetisch). Ik heb dan tijd later een vriendin gehad.. gaan samenwonen at daar enorm veel bij 4x per dag en altijd heel veel.. Echter was het vreemd ik kwam niets maar dan ook niets bij.. van 1x per dag brood met salami naar 4x per dag eten en vaak snachts nog een lekker snack als pizza en weet ik veel.. maar neen niet bijkomen!

Vorig jaar werd ik op straat gezet. Ik ben toen alleen gaan wonen, en de eerste maanden waren een hel omdat ik nog studeerde.. Zo had ik op een bepaalde maand zoveel rekeningen dat ik 60 euro had voor een hele maand om van te leven.. Ik heb toen heel de maand overleefd op brood met wat mayonaise.. Nouja ik had toen door pas te verhuizen en dergelijke nog geen koelkast en dus beleg ofzo was niet mogelijk.. Na soms 3 a 4 dagen niet te eten en zelfs moeten overgeven van honger Zag ik na die hele maand 1kg was ik vermagerd.. Ik stond verbijsterd! Nu gaat alles financieel heel goed ondertussen en ik eet me kapot en kook veel en graag en ben sinds enkele maanden ook begonnen met krachttraining , wel op mezelf ik heb hele reeks spullen gekocht en terwijl train ik ook nog eens 2x per week thaibox.. Nu merk ik wel dat bijv ik een 2 a 3kg bijgekomen ben op enkele maanden tijd.. Heus niet alles spieren want dat zou wel heel leuk zijn maar ik vraag me langs een kant af.. Waarom voor ik trainde en hetzelfde at kwam ik niet bij? en waarom als ik niets eet val ik niet af? Is dit genetisch? Is het doordat mijn lichaam aangepast is aan iets door vroeger? Ik wil best ook wel wat vet aankomen maar dat lijkt blijkbaar onmogelijk nochtans dat sinds ik train en hetzelfde eet op miraculeuze wijze wel aankom.. Je zou denken dat het misschien maar enkele 100 of 200 gram per week/maand zou zijn maar nee hoor.. verschillende kilos.. zelfde eetgewoonte en ik merk ook wel zichtbaar verschil op in mijn benen/borst en armen. Iemand iets gelijkaardigs meegemaakt ?
 
Mooi dat het nu financieel beter gaat!

Als je niet ongeveer weet hoeveel energie je verbruikt en tot je neemt blijft het gokken.
 
Je zegt dat je 2 a 3kg bent aangekomen in enkele maanden tijd, wat is je vraag?
Als je nu genoeg geld hebt om eten te kopen en te trainen, go bulk.
 
Ga een fatsoenlijk voedingsschema volgen.
 
Je zegt dat je 2 a 3kg bent aangekomen in enkele maanden tijd, wat is je vraag? Als je nu genoeg geld hebt om eten te kopen en te trainen, go bulk.

wel ik bedoel.. als ik nu hetzelfde eet en niets doe kom ik niets bij van gewicht. train ik kom ik wel gewicht. Logica zou zijn dat je calorieeen verbrand en juist afvalt maar ik kom bij en dat is het rare.. Ik eet niet anders dan bijv al 6 maand terug toen ik niet trainde maar nu kom ik wel bij???
 
post eens wat je nu eet.
Bereken je onderhoud en daar moet je 500 kcal boven gaan zitten.
Misschien kan dit je helpen.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.
 
Ik heb niet echt een vast eetschema.. Elke dag is dat wat anders. Smorgens eet ik brood met kaas of andere beleg. Smiddags meestal hetzelfde tenzij thuis ook wel eens 4 eieren met brood.. om 5 uur eet ik dan mijn avondmaal dat is meestal boerenkost .. dus vlees groenten en aardappelen.. en savonds eet ik volle yoghurt een grote pot op.. bij training drink ik smorgens rond 10 uur ook een whey shake en na de training ook nog eens. .. ohja en ik ben iemand die ook nog eens tussentijds als ik moet wachten op de bus of dergelijke effe een kebab of burger gaat halen en eet.. Hoeveel kcal ik eet geen idee. Ik weet dat dit niet echt gezond is en waarschijnlijk ook niet de juiste manier om te eten maar ik heb al veel gezocht en vind steeds over BB + afslanken maar niet BB + bijkomen.. mijn vet mag wat hoger van mij. Ik zie wel vooruitgang en mijn gewicht gaat sinds trainen ook omhoog maar mijn vraag nu is waarom als ik niet train en ook net zo at op diezelfde manier als nu kwam ik niet bij? Eet ik niet net hetzelfde val ook niet af.
 
Back
Naar boven