AndroidHealthClinic

Weinig progressie bankdrukken/db press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Erg nuttige tips, bedankt daarvoor! Inderdaad wat filmpjes gekeken en niet zo gek dat ik weinig progressie maak..uitvoering moet veel beter. Ga er mee aan de slag en post over een week een nieuw filmpje in de hoop op nieuwe feedback.

Nogmaals bedankt mannen:thumb:
 
Wat is het eerste wat je doet in de sportschool? begin met benchpress

Ik bench ook niet zo overdreven zwaar maar me chest is heel goed ontwikkeld


“Overdreven zwaar” ??? Leg uit ???
 
Meer eten..en nog-eens meer eten.. Dips / "weighted" dips toevoegen..Hou je trainings volume laag tot gemiddeld (10- tot max 15 (werk)-sets pw per spiergroep). Probeer ook om, eens in de 6 weken een "deload" week te houden.. 50% van 1 rep/max.
 
Laatst bewerkt:
Erg nuttige tips, bedankt daarvoor! Inderdaad wat filmpjes gekeken en niet zo gek dat ik weinig progressie maak..uitvoering moet veel beter. Ga er mee aan de slag en post over een week een nieuw filmpje in de hoop op nieuwe feedback.

Nogmaals bedankt mannen:thumb:

Goed dat je de tips tot je neemt, dat zouden er meer moeten doen.
 
Meer eten..en nog-eens meer eten.. Dips / "weighted" dips toevoegen..Hou je trainings volume laag tot gemiddeld (10- tot max 15 (werk)-sets pw per spiergroep). Probeer ook om, eens in de 6 weken een "deload" week te houden.. 50% van 1 rep/max.

Thanks! 10-15 sets per spiergroep ongeveer? Doe nu 3 oefeningen met ieder 4 sets van 8-10 reps. Ben nu voor de zomer even wat minder aan het eten, maar vanaf september ga ik weer 2-300 kcal boven behoefte zitten.
 
Goed dat je de tips tot je neemt, dat zouden er meer moeten doen.
Uiteraard, wil toch progressie maken. Alleen egotrainen en gewichten bijgooien zonder goede uitvoering schiet je niets mee op :)...alhoewel je dat bij Basic Fit wel veel ziet haha.

Ik post over 1 of 2 weken even een nieuwe formcheck, zou relaxed zijn als ik daar nieuwe feedback op kan krijgen. Heb filmpje van Alan Thrall gekeken en ben nu vooral bezig met lagere gewichten en meer op uitvoering met bar path en voetenpositie.
 
Thanks! 10-15 sets per spiergroep ongeveer? Doe nu 3 oefeningen met ieder 4 sets van 8-10 reps. Ben nu voor de zomer even wat minder aan het eten, maar vanaf september ga ik weer 2-300 kcal boven behoefte zitten.
Ja, dus 10-15set per spiergroep.. Optimaal is dat je deze 12sets over de hele week uitsmeert. Mawb een "full-body" type training geniet hierbij de voorkeur. Dus als voorbeeld voor de borstpieren..3x pw training-schema zal er als volgt uit kunnen zien:
Ma - 1 oefening flat bench / 2a3opwarm sets +4 werksets
Wo- 1 oefening schuin bench press 2a3 opwarm sets +4 werksets
Vr- 1a 2 oefeningen flys en pec-deck manchin 2 werksets per oefening
Uiteraard zul je dus ook de andere "grote" spiergroepen moeten trainen in deze trainingssessie.
 
Ja, dus 10-15set per spiergroep.. Optimaal is dat je deze 12sets over de hele week uitsmeert. Mawb een "full-body" type training geniet hierbij de voorkeur. Dus als voorbeeld voor de borstpieren..3x pw training-schema zal er als volgt uit kunnen zien:
Ma - 1 oefening flat bench / 2a3opwarm sets +4 werksets
Wo- 1 oefening schuin bench press 2a3 opwarm sets +4 werksets
Vr- 1a 2 oefeningen flys en pec-deck manchin 2 werksets per oefening
Uiteraard zul je dus ook de andere "grote" spiergroepen moeten trainen in deze trainingssessie.

Ga dan gewoon drie keer per week flat benchen.
 
Ga dan gewoon drie keer per week flat benchen.

Op die manier ga je snel plateau-en is mijn ervaring. Bijvoorbeeld DC training heeft niet voor niets 3 oefeningen voor elke spiergroep die je constant afwisselt. Op deze manier kan je op elke lift afzonderlijk blijven gainen zonder steeds vast te lopen op een bepaald gewicht of rep count.

Ik zou zeggen 1x per week barbell presses, 1x per week dumbbell presses en 1x per week machine presses.
 
Op die manier ga je snel plateau-en is mijn ervaring. Bijvoorbeeld DC training heeft niet voor niets 3 oefeningen voor elke spiergroep die je constant afwisselt. Op deze manier kan je op elke lift afzonderlijk blijven gainen zonder steeds vast te lopen op een bepaald gewicht of rep count.

Ik zou zeggen 1x per week barbell presses, 1x per week dumbbell presses en 1x per week machine presses.

Dat ligt eraan hoe je het doet. Elke training verhogen dan loop je idd snel tegen plateau aan. Volgens mij is de vraag van ts hoe hij progressie kan maken in bankdrukken (toch?) dit doe je door de oefening vaker te doen, de movement eigen maken... een fly oid zal weinig toevoegen aan een sterkere bench.
 
Kijk even de video serie van Dave Tate - So you think you can bench.

En pak je rust, zorg er ook voor dat de rug goed zit. Probeer te denken/doen dat je je schouders in de broekzakken achter wilt.
If that makes any sence. "down en back" principe.
 
Tips zijn ongetwijfeld al gegeven maar ik heb geen zin om alles terug te lezen. Je grip is te wijd dat is oorzaak een. Je polsen mogen ook wel wat rechter maar dat is meer voor de gezondheid van je polsen dan voor je bench kracht. Je mag meer gebruik maken van scapula retraction en de stang naar je plexus laten zakken (onder je tepels dus niet erboven). De concentrische portie van je lift is imo wat te snel, probeer in te ademen en je lats en glutes the squeezen en uit te ademen met de press.
 
Back
Naar boven