XXL Nutrition

weinig progressie met borst

Bezoekers in dit topic

monrat

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 sep 2009
Berichten
51
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
76kg
Vetpercentage
10%
beste dbb

ik zit al een tijdje te trainen op mijn borst maar maak precies geen vooruitgang.

schema borst :
bench press 3 x 10 60-65kg
inclind bench press 1 x 12-8-4-2-12 begin 50kg telkes 2.5kg bij hangen
fly 3 x 10 16kg
pullover 3 x 10 24kg

doe dit 2 keer per week maar ben nu al 2 maanden bezig maar zie geen vooruitgang misschien iemand een idee wat ik niet goed doe of verkeerde oefeningen? aan het eten zal het ook nie liggen heb een voedingsschemadat in orde is ongeveer 3000kcal

grts
 
Binnen 2 maanden ga je geen grote vooruitgang zien..
 
**** pecs, triceps all the way
 
Is het niet beter om je borst 1x te trainen?
 
meer geduld hebben
 
Sws geduld. Verdere tips (van iemand waarbij borst echt niet vooruit wil):

-afwisseling
-voldoende rust
-zware flye bewegingen

Bovenstaande ben ik momenteel aant proberen, voorheen veel te eentonig getraind.
 
Geduld hebben 2 maanden is nog maar weinig he.
een half jaar is redelijker.
De borst kan een lastige spiergroep zijn hoor.
Gewoon zwaar de borst trainen 1x in de week.

Misschien is dit wel een leuke voor je Bench Press:

1 x 12 licht gewicht,beetje pompen
1 x 8 voorbereiding voor de volgende drie sets
3 x 6 zwaar pakken en elk setje iets meer gewicht
2 x 10 iets lichter gewicht

Succes
 
beste dbb

ik zit al een tijdje te trainen op mijn borst maar maak precies geen vooruitgang.

schema borst :
bench press 3 x 10 60-65kg
inclind bench press 1 x 12-8-4-2-12 begin 50kg telkes 2.5kg bij hangen
fly 3 x 10 16kg
pullover 3 x 10 24kg

doe dit 2 keer per week maar ben nu al 2 maanden bezig maar zie geen vooruitgang misschien iemand een idee wat ik niet goed doe of verkeerde oefeningen? aan het eten zal het ook nie liggen heb een voedingsschemadat in orde is ongeveer 3000kcal

grts

wat je niet goed doet,....is voornamelijk geduld hebben.
gewoon doorbuffelen en geduld hebben.
 
Indien je split traint zou ik het bij 1x per week houden
 
mensen maken ook gauw de fout dat als het niet hard genoeg is ze nog meer oefeningen (werksets) gaan integreren doe dat nou niet, en speel zoals boven al gezegd is eerder met de intensiteit.
 
In 2 maand moet je niet veel verwachten. Voordat je een beetje goede borst heb ben je zo 3 a 4 jaar verder. Niet voor niets dat veel mensen al weer redelijk snel stoppen met trainen.
 
Probeer je IC bench te vervangen door IC dumbbell press, dan kan je je pec meer strechen. Kijk eens in het topic over flat vs decline bench (in dit subforum) naar de seminar van Yates, die lijkt me interessant voor je. Voor de rest geduld en zwaar trainen en eten.
 
Precies met veel geduld en hard trainen kom je er vanzelf wel.
Succes kerel ;)
 
na 2 maanden al trainen met zo'n gewichten? wel zien dat je niet te veel gewicht neemt zodat je techniek eronder lijdt...
 
na 2 maanden al trainen met zo'n gewichten? wel zien dat je niet te veel gewicht neemt zodat je techniek eronder lijdt...
nee nee, 2 maanden train al 1.5 jaar maar ben nu 2 maanden bezig voor mijn borst! maar zie nog niet echt een verschil dus zoals de dbb zeggen hard doortrainen en dan komt het wel!
 
Geduld is een schone deugd.
 
beste dbb

ik zit al een tijdje te trainen op mijn borst maar maak precies geen vooruitgang.

schema borst :
bench press 3 x 10 60-65kg
inclind bench press 1 x 12-8-4-2-12 begin 50kg telkes 2.5kg bij hangen
fly 3 x 10 16kg
pullover 3 x 10 24kg

doe dit 2 keer per week maar ben nu al 2 maanden bezig maar zie geen vooruitgang misschien iemand een idee wat ik niet goed doe of verkeerde oefeningen? aan het eten zal het ook nie liggen heb een voedingsschemadat in orde is ongeveer 3000kcal

grts

Ik mag gecorriceerd worden.:p

Maar als je gaat benchen bijv. zeg je 3x10x60-65
idem bij fly en pull over.

Waarom niet een gewicht (70?) pakken waarmee je 10-9-8 kan.
(dan eventueel die laatste 2 sets met zo min mogelijk hulp die ene of 2 eruit persen) idem flys en pull over.

als je altijd op 3x 10 x60-65 blijft zitten ga je nie vooruit en je borst dus ook niet denk ik...???
Ja het doet wat pijn en ja je houd er spierpijn aan over maarja dat is trainen toch?
:D
Succes
 
geduld hebben zou ik zeggen?
 
In 2 maand moet je niet veel verwachten. Voordat je een beetje goede borst heb ben je zo 3 a 4 jaar verder. Niet voor niets dat veel mensen al weer redelijk snel stoppen met trainen.

Wtf? 3à4 jaar wachten voor je resultaat ziet?

Je zou voor minder depressief worden ...
 
Wtf? 3à4 jaar wachten voor je resultaat ziet?

Je zou voor minder depressief worden ...

3-4 jaar voor een degelijke borst denk ik ook ja. Als het zo simpel zou zijn, had iedereen een goed lichaam bro.

There is no easy way out
 
Back
Naar boven