AndroidHealthClinic

Weinig tijd om te trainen :(

Bezoekers in dit topic

sloeber

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
1
Als ik het forum hier wat lees zie ik dat de meeste mensen minumum 3 tot 4 keer per week gaan trainen....Graag zou ik eens een schema zien voor mensen zoals ik die maar 2 keer per week kunnen gaan trainen......hoe pak ik dit aan ???

Doe ik op beide dagen een full body training ? (lijkt me niet logisch....is op maandag en vrijdag....dus weinig tijd om te herstellen lijkt me tussen vrijdag en maandag).

Help plz :)

je kunt een fullbody doen. Maar ik denk dat je het beste een driedaagse split maakt. (pull/push/legs)
dan doe je eerste week pull en push, week erna legs en pull, dan push en legs. Enz enz.
Dit soort schema's zijn wel te vinden, maar ook zelf te maken. Ik ben van mening dat het goed mogelijk is om 2x/week te trainen, mits je een uur zwaar en goed doorbeukt.

2 dagen full body (maar dan wel minder sets per spiergroep) of een 2 day split (bijvoorbeeld een upper / lower body split)

Bijv: [Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Dit is misschien een domme vraag maareu.....wat is een push en een pull schema?
Zijn dit dit enkel oefeningen met duwende of trekkende oefeningen ? ......en wat is het nut hiervan eigelijk ?

Als ik de thread van crazy lees dan lijkt het me best dat ik toch 3 dagen ga trainen.........dat zal dan als volgt moeten........maandag/vrijdag en zaterdag.
Iemand een goed schemaatje hiervoor ?
Ik ga deze avond eens horen in de fitness welk schema ze aanraden en zal dit tegen volgend weekend een posten zodat jullie dit eens kunnen bekijken :p :D

Ik train laatste tijd ook 2 keer omdat ik ook geen tijd heb om vaker te trainen. Maar wat ik wel merk is dat ik nu wel sterker wordt.. Ik had verwacht achteruit te gaan.. En dat na 6 jaar trainen :) Misschien door de extra rust. Helaas zijn wel vaak me benen de dupe ervan, omdat ik die niet elke week kan meepakken..Want er zijn weleens weken dat ik wel 3 keer kan en dan komen benen ook aan de beurt.

• Topic Starter Topic Starter
Het volgende schema hebben ze me aangeraden:
maandag: voorkant bovenlichaam (ongeveer)
vrijdag: achterkant bovenlichaam (ongeveer)
zaterdag: benen

Zo krijg ik voldoende rust voor elke groep.
De details zal ik zaterdag posten.

Ik neem aan dat de biceps en de triceps bij het bovenlichaam zitten ?

Maar zoals ik al zei: ik zal zaterdag men volledig schema ff posten.

He slimmerds ik begrijp wel dat de biceps en de triceps aan je bovenlichaam vast zitten :rolleyes: maar wat ik bedoelde is dat er bij mij op de sportschool het advies wordt gegeven om de biceps en de triceps apart van de rest te trainen. Ben ik nu iets duidelijker ?

Of een sportschool zoeken die ook op zaterdag en zondag open is. Of heb je dan ook geen tijd?

voorkant/achterkant is bijna hetzelfde als push/pull.
Je duwt meestal met je borst-buik-biceps en je trekt met je rug-triceps.
Miss dat ik nog iets gemist heb?

Ken iemand die praktisch alleen benen oefent, soms door tijdgebrek maar 1x per week, maar die er toch heel patent uitziet.. dat is dan onderhoud.
2 of 3x per week en dan ma-vr-za is niet optimaal, maar werkbaar.

Espi

Als je weinig tijd hebt om te trainen, heb je dan ook weinig tijd voor een goed eetschema?

Anders vindt ik 2 keer per week goed.

Ik zal men tijdsschema hier ff uit typen:
Maandag: werken en s'avonds training
Dinsdag: werken en avondschool (jaja rechtstreeks na werk)
woensdag: werken en s'avonds mijn wekelijkse huishoudelijk taken....aarg :p
Donderdag: werken en avondschool
Vrijdag: werken en training
Zaterdag: training en als er zijn eens een goeie tuning meeting :D
Zondag: RUST (hier sta ik op men rust....selfs geen forumbezoekjes op zondag :p :D

@crazy
Morgen post ik men volledige schema....dan kunnen ieder zen comments posten :D

@Tjibbe
Ik ga ook op zaterdag trainen hee :p

@ The Hoste
Mijn voedingsschemadaar sta ik mee op en ga ik mee slapen.........Ik zorg dat ik altijd en op de juiste tijdstippen mijn eten binnen krijg...(mijn collega's vinden het maar raar eigelijk......i dont care :D ).

Esperantisto zei:
voorkant/achterkant is bijna hetzelfde als push/pull.
Je duwt meestal met je borst-buik-biceps en je trekt met je rug-triceps.
Miss dat ik nog iets gemist heb?

Ken iemand die praktisch alleen benen oefent, soms door tijdgebrek maar 1x per week, maar die er toch heel patent uitziet.. dat is dan onderhoud.
2 of 3x per week en dan ma-vr-za is niet optimaal, maar werkbaar.

Espi

Je duwt met borst , schouders , triceps en trekt met biceps en rug

Moen zei:
Je duwt met borst , schouders , triceps en trekt met biceps en rug

Aangezien zowel de biceps als de triceps over je schoudergewricht lopen (het zijn beide biarticulaire spieren) duw je dus ook met de biceps en trek je dus ook met de triceps.

Het is zelfs zo dat de triceps bij rug oefeningen een grotere rol speelt als de biceps.
En de rol van de triceps bij borst is eigenlijk alleen maar het laatste stuk als je je armen strekt. Terwijl de biceps aktief meewerkt met het bewegen van je bovenarm

Maar ik ben wel met je eens dat in een push/pull verdeling de triceps meestal bij de push en bicps meestal bij de pull dagen word ingezet. :)

Ik heb voor mezelf trouwens de verdeling

romp voor
romp achter
armen
benen

Terug
Naar boven