AndroidHealthClinic

Wekelijkse cheatday? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FredApp

Novice
Lid geworden
25 mrt 2020
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Beste fitnessgasten,

Ik heb een vraag!
Ik ben net begonnen met cutten en had als plan om elke zaterdag in te lassen als cheatday. Nu heb ik op internet gezocht en kom ik er niet goed uit of hef nou wel of niet kan.

Ik ben van plan om 12 weken droog te trainen.

Mijn onderhoud is 2600 kcal
Ik eet nu 2200 kcal

Stel dat ik op zon ‘cheatday’ rond de 3500 kcal eet, met veel vetten/koolhydraten.

Zou ik dat dan wekelijks kunnen doen zonder dat mijn doel dan niet lukt, (droog worden)

En zo nee, hoe kan ik dit wel beter indelen? Deel je ervaringen!

Alvast bedankt voor de hulp!


1,85m
85kg
16% vet
19 jaar
 
Heb hier heel lang geleden ooit iets over gepost, zoek anders ff terug in mijn historie. Bottomline: voor de 1 werkt dat prima (moi), voor de ander niet
 
Als je over de week totaal maar onder je behoefte blijft wanneer je wilt cutten.
Het kan prima!
 
Heb hier heel lang geleden ooit iets over gepost, zoek anders ff terug in mijn historie. Bottomline: voor de 1 werkt dat prima (moi), voor de ander niet
Kan heg helaas niet vinden! Maar hoeveel kcal ging jij eten op zon wekelijkse cheatday? En hoeveel was je onderhoud en je kcalorietekort
 
Ik zou die cheatday veranderen in cheatmeal en die dag op je onderhoud zitten. Niet op 3500.
 
Je kunt toch rekenen? Hiermee zit je 6 dagen op -400 en 1 dag op +900, dus een wekelijks deficit 1500. Ik zou het zonde vinden.
 
12 weken op je tanden bijten. Dat is zo voorbij. Zoek iets lekkers dat in je cut past om jezelf mee te belonen...
 
Ik ben pro cheatmeal. Na 6 dagen ben ik depleted. Een cheatmeal vult mijn muscles goed op en krijg meestal ook een woosh effect. Maar ik zal hier wel de enige zijn die hier in geloofd. Ik lijk altijd het scherpst 1 a 2 dagen na cheatmeal. Erna soft.
 
Doe eens twee weken zonder cheat en eens twee weken met. Kijk wat het best gaat voor je.
Snap wel dat je er tijd op zet, maar zal nu ook niet op een week komen zeker.
 
Een cheatmeal inplannen. Velen vinden gewoon een simpele gebakken biefstuk met champignons en ovenfriet al een cheatmeal en genieten. Beetje mayo erbij. En als je het goedklaarmaakt past het prima in je macro's vaak.

Pizza.. maak hem een x zelf.. of neem zo een cheap ass geval en gooi er lekker wat eiwitten op.

Wil je gewoon cheaten dan over de dag wat minder van alles en lekker een geniet moment van maken. Gewoon met je cheat zorgen dat je op je onderhoud komt.

En wat velen denken... cutten = rijst/kip/groente... of zefs zonder rijst. Maar kijk eens wat je lekker kan maken met wat je wel lekker vind.
Lekker een boel vlees marineren en bakken met een shitzooi aan groenten en een sausje erbij. Wil je wat koolhydraten die lekker vullen en niet veel opleveren denk dan eerder aan aardappelen/bonen oid.

En hoe simpel is het. Even een zakje aardappelpartjes in de oven (of airfryer als je die hebt). Lekker met een frietsausje erbij en een stuk vlees... Het hoeft allemaal niet meteen een 1000-1500 kcal maaltijd te zijn om lekker te eten. ;)
 
Back
Naar boven