XXL Nutrition

Wekelijkse intensiteit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lasss

Cool Novice
Lid geworden
4 jul 2019
Berichten
95
Waardering
12
Lengte
1m70
Massa
94kg
Vetpercentage
28%
Beste leden

Mij is verteld dat je eerste week 12 10 8 6 moet trainen dus telkens meer gewicht toevoegen.
2de week 4x10 80%
3de week 15 x 50%
4 de week weer 12 10 8 6

Is dit oké?
 
Wie verteld je dat? Wat is de context?
 
Niets moet. Hangt ook van je schema af.
Wat voor schema volg je?
 
Instructeur en andere mensen die in de gym zijn.

3 dagen split en 2 dagen full body
 
:o

Ik zou zeggen, neem een kijkje door de stickies op het forum. Neem dat advies aan, kom je stuk verder mee.
 
Instructeur en andere mensen die in de gym zijn.

3 dagen split en 2 dagen full body

Hebben ze ook verteld waarom?

En met % werken gaat alleen als je eerst een uitgangspunt heb vastgesteld. Je zult dus eerst moeten trainen naar een 1RM voordat je met ......%hiervan kan trainen
 
Hebben ze ook verteld waarom?

En met % werken gaat alleen als je eerst een uitgangspunt heb vastgesteld. Je zult dus eerst moeten trainen naar een 1RM voordat je met ......%hiervan kan trainen

De meeste 'instructeurs' zijn echt nagenoeg achterlijk in de gemiddelde sportschool...
 
Wat is je doel en hoe vaak per week wil/ kan je trainen.
 
Vetpercentage laag
Meer spiermassa
4tot 5 maal per week

Thx voor je reactie
 
Beste leden

Mij is verteld dat je eerste week 12 10 8 6 moet trainen dus telkens meer gewicht toevoegen.
2de week 4x10 80%
3de week 15 x 50%
4 de week weer 12 10 8 6

Is dit oké?
80% van wat? Hier kan je als beginner helemaal niks mee.
 
Ben geen beginner maar heb gewoon verkeerd advies..

Ik heb een schema gekregen 3 dagen split 2 full body en train altijd tot het maximum omdat het goed voelt.

Maar of dat oké is weet ik helaas niet
 
Ben geen beginner maar heb gewoon verkeerd advies..

Ik heb een schema gekregen 3 dagen split 2 full body en train altijd tot het maximum omdat het goed voelt.

Maar of dat oké is weet ik helaas niet
Ik vraag aan je waar die percentages op gebaseerd zijn.

Wat zijn je stats op squat, bench en deadlift?
 
Begrijp het niet goed wat je bedoeld maar dit Is me gezegd geweest,
Max 1rm dus het max wat ik 1 maal kan doen . Daar van bepaalde hij de percentages.
Squat 110kg
Bench 95kg
Deadlift 230 kg
 
Begrijp het niet goed wat je bedoeld maar dit Is me gezegd geweest,
Max 1rm dus het max wat ik 1 maal kan doen . Daar van bepaalde hij de percentages.
Squat 110kg
Bench 95kg
Deadlift 230 kg
Dat bedoelde ik dus. De percentages zijn niet goed, laten we je bench nemen:
4x10x80% = 76 kg. Dit is vrij hoog, 65-75% van je 1RM is een betere range voor 10 reps.

?x15x50% = 47,5 kg. Dit is dan weer te laag, dit gaat je nauwelijks een trainingseffect geven.

Ik kan er weinig kak van maken eerlijk gezegd. Stats zijn OK, maar waarom zo'n verschil in deadlift en squats?
 
Het begint wat duidelijker te worden dank je en ivm me bench heb schouderklachten vandaar dat er een verschil helaas.

Maar nu hoe moet ik dit aan pakken las ook van een deload week na 3 weken hard knallen
 
Eerlijk ik hou enorm veel van krachttraining..
Maar niet iedereen is even slim voor sommige mensen is het zo ingewikkeld dat je gewoon je best en hoop dat je in kleine stapjes bijleerd.. Waardeer jullie info en hulp nogmaals
 
Thx starx!!! Ga het zeker instuderen dit weekend
 
Back
Naar boven