XXL Nutrition

Wel beginner, geen tiener (24).

Bezoekers in dit topic

Ano_1987_7

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2007
Berichten
16
Waardering
0
Hallo allemaal,

Dit jaar heb ik me aangemeld bij een sportschool en serieus begonnen met krachttraining. Ik ga gemiddeld drie/vier keer per week. Na een paar maanden trainen ben ik vanwege de opbouw van spiermassa nogal aangekomen. Ik was in januari rond de 62 kg, nu al 69 kg met een lengte van 1.83m. Hier ben ik voor dit moment erg tevreden over.
Dit mijn lijstje van oefeningen die ik normaal gesproken doe (nog geen serieus trainingsschema dus):
Dag 1
Cable Row: 47 kg (2 x 23,5 kg), 3 setjes 12 HH
Leg Press: 133 kg, 3 setjes 12 HH
Barbell Upright Row: 2 X 7,5 kg, 3 setjes 12 HH
Pectoral Fly: 42 kg, 3 setjes 12 HH
Standing Bicep Barbell Curl: 2 x 5 kg, idem.
Standing Bicep Dumbbell Curl: 2 x 7 kg, idem.
Dips: 3 setjes 12 HH.
Leg Raises: 3 setjes 20 HH.
Dag 2
Iso-Lateral Front Lat Pulldown: 45 kg, setjes 12 HH
Lateral Pulldown: 35 kg, idem.
Iso-Lateral Incline Press: 40 kg, idem.
Side Raise: 2 x 6 kg, idem.
Back extensions: setjes 15 HH
Chin Up: assisted weight 35 kg, 3 setjes 12 HH
Ab Crunch weight: extra weight 10 kg, setjes 12 HH.

Wat vinden jullie hiervan. Hebben jullie vragen opmerkingen hierover?

Groeten, Gauloise.
 
ik zou niet zoveel isolatie oefeningen doen.
Ga UB/LB volgen, daar maak(te) ik de meeste gains mee

iets van
maandag LB
squat
speeddeadlift/SLDL/deadlift
legpress
ab rollouts

woensdag
bench
incline db press
dips
tricep pushdown
BB curls

vrijdag LB
squat
deadlift
db row
lat pulldown
shrugs

zondag UB
CGBP/MP
pushpress/db shoulder press/ (push)jerk
dips
en dan nog eventueel pushdowns
 
Hey Jonggeleerd. Bedankt voor het advies!
 
Ok, mooi, ik zal er zo naar kijken. Hebben jullie nog tips omtrent voedingsschema?
 
ja,:o

lees eens wat er op het voorblad staat van een site/forum zoals deze. zoek eens op voeding of zo.
ik denk dat je wel het e.e.a. terug kan vinden hierover:p
 
ik zou niet zoveel isolatie oefeningen doen.
Ga UB/LB volgen, daar maak(te) ik de meeste gains mee

iets van
maandag LB
squat
speeddeadlift/SLDL/deadlift
legpress
ab rollouts

woensdag
bench
incline db press
dips
tricep pushdown
BB curls

vrijdag LB
squat
deadlift
db row
lat pulldown
shrugs

zondag UB
CGBP/MP
pushpress/db shoulder press/ (push)jerk
dips
en dan nog eventueel pushdowns

Hey Jonggeleerd. Als ik deze schema zou opvolgen, hoeveel setjes van hoeveel herhalingen zou je me dan aanraden? 4 X 8 HH?
 
Bij squat deadlift en bench 5x5 en de rest wat hoger 6-10 ongeveer. Onthoudt dat de eerste oefeningen het belangrijkst zijn, daar dus goed op knallen! En elke keer als je de 5x5 haalt 2,5kg verhogen.voeding 4000 kcal en genoeg eiwit. Niet te moeilijk maken anders is het niet vol te houden. succes!
 
Nice, bedankt. Overigens, voel ik me nu een beetje ziekjes. Dus ik kan vandaag er nog niet mee beginnen.
 
Hou anders een logje bij, kunnen we nog wat tips geven gaande weg en het is leuk om je progressie te zien ;)
na smolov begin ik ook weer met UB/LB
 
Lijkt me een goed idee. Zal ik doen zodra ik serieus begonnen ben.
 
Nog steeds een beetje verkouden, maar ik ga zo naar de sportschool en kijken wat ik aankan.
 
Blijkbaar begrijp je geen Frans :)! Gauloise betekent iemand uit de ´Gaul´, Gallië (het gebied dat nu Frankrijk is en bekend is van Asterix en Obelix). Gauloise kan daarmee ook een andere betekenis hebben, zoiets als een ondeugend iemand.
En goed, ik heb gerookt, ja. ´Gauloises´ was altijd mijn favoriete sigarettenmerk geweest. De tekst op het sigarettenpakje spreekt me ook erg aan, nl. ´Liberté Toujours´(altijd vrijheid).
En nog iets. Gauloise is ook een Belgisch biermerk uit de Ardennen. Ik heb wel eens een glas hiervan gehad en kan zeggen dat het lekker bier is.
 
Blijkbaar begrijp je geen Frans :)! Gauloise betekent iemand uit de ´Gaul´, Gallië (het gebied dat nu Frankrijk is en bekend is van Asterix en Obelix). Gauloise kan daarmee ook een andere betekenis hebben, zoiets als een ondeugend iemand.
En goed, ik heb gerookt, ja. ´Gauloises´ was altijd mijn favoriete sigarettenmerk geweest. De tekst op het sigarettenpakje spreekt me ook erg aan, nl. ´Liberté Toujours´(altijd vrijheid).
En nog iets. Gauloise is ook een Belgisch biermerk uit de Ardennen. Ik heb wel eens een glas hiervan gehad en kan zeggen dat het lekker bier is.

Spreek vrij goed Frans maar het eerste wat in me opkwam was het sigarettenmerk. Helemaal verkeerd was ik toch niet zo te horen ;p

Succes met het bereiken van je doelen! ;)
 
Back
Naar boven