AndroidHealthClinic

Wel of geen borst trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lvenckiene

Novice
Lid geworden
14 okt 2013
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
53kg
Hoi hoi,

Ik ben nu ongeveer een jaartje bezig met krachttraining. Pas sinds een maandje ben ik nu ook mijn borst gaan trainen, omdat mij altijd is verteld dat ik geen borst moet trainen (ik ben vrij dun en niet zo heel vol van boven) omdat ik dan mijn borsten weg zou trainen. Tot ik een maandje terug van een andere trainer te horen kreeg dat ik juist wél mijn borst moet trainen, omdat dat juist ervoor zou zorgen dat het wat voller gaat lijken.

Hebben jullie advies voor mij wat ik het beste kan doen?
Bedankt alvast!
 
Ze zeggen inderdaad dat als je je borst traint je het vetweefsel erin verbrand, maar aan de andere kant wordt het weer meer gepushed... Moeilijk om te zeggen wat dus beter is..
 
Plaatselijk vet verbranden bestaat niet dus als je borst doet train je niet t vetweefsel weg.
Ze zeggen dat je borsten er steviger van worden door ze te trainen maar dat is natuurlijk alleen van toepassing op de onderliggende spier, je klier-en vetweefsel wordt er niet steviger oid van.
 
Vet verdwijnt echt niet door krachttraining, je borsten zullen hoogstens wat steviger worden. Vind dat zelf wel mooier.

Maar merk je zelf geen verschil sinds je wel borst traint?
 
Zou mooi zijn als je daar vet van ging verbranden, dan zouden buikspieroefeningen ook meer nut hebben. Je zou ook kunnen zeggen dat je borst daardoor voller lijkt omdat het wordt opgevuld met spier. Maar volgens mij gaat dat niet op als je een kleine cupmaat hebt.

Gewoon lekker trainen, en afbouwen als de aftekening je teveel wordt. Als vrouw bouw je toch niet zo snel spiermassa, dat is daar niet anders.
Kijk eens bij atleten die je mooi vindt, die hebben waarschijnlijk allemaal wel een beetje gevormde borst (maar gewoon niet zo dat t overheerst). Al is het alleen al zodat de overloop van je schouder naar je borst mooier is.

Zelf interesseert borst me totaal niet, maar vind ik ronde schouders wel mooier. Ik doe maar 1x een beetje borst (2x schouders), en begin dan altijd met schouders. Daarbij zie ik liever een beetje aftekening dan meer ribben, als mn vetpercentage lager is.
Ofwel; gewoon doen waar jij je goed bij voelt, maar borst gelijk skippen is ook zonde
 
Ze zeggen inderdaad dat als je je borst traint je het vetweefsel erin verbrand, maar aan de andere kant wordt het weer meer gepushed... Moeilijk om te zeggen wat dus beter is..

aan de andere kant zegt de rest van de wereld dat plaatselijk vet verbranden niet mogelijk is.... dus dat lijkt me sterk.

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:56 ----------

Hoi hoi,

Ik ben nu ongeveer een jaartje bezig met krachttraining. Pas sinds een maandje ben ik nu ook mijn borst gaan trainen, omdat mij altijd is verteld dat ik geen borst moet trainen (ik ben vrij dun en niet zo heel vol van boven) omdat ik dan mijn borsten weg zou trainen. Tot ik een maandje terug van een andere trainer te horen kreeg dat ik juist wél mijn borst moet trainen, omdat dat juist ervoor zou zorgen dat het wat voller gaat lijken.

Hebben jullie advies voor mij wat ik het beste kan doen?
Bedankt alvast!

Het lullige is dat je borsten juist "verdwijnen" bij een laag vetpercentage.

Wel kan het zijn dat je borsten een beetje in het niet vallen bij immense borstspieren, maar dat probleem heb je echt niet zomaar. Google maar eens op plaatjes van Ielja Strik (meervoudig wereldkampioen bankdrukken)
 
Hoi hoi,

Ik ben nu ongeveer een jaartje bezig met krachttraining. Pas sinds een maandje ben ik nu ook mijn borst gaan trainen, omdat mij altijd is verteld dat ik geen borst moet trainen (ik ben vrij dun en niet zo heel vol van boven) omdat ik dan mijn borsten weg zou trainen. Tot ik een maandje terug van een andere trainer te horen kreeg dat ik juist wél mijn borst moet trainen, omdat dat juist ervoor zou zorgen dat het wat voller gaat lijken.

Hebben jullie advies voor mij wat ik het beste kan doen?
Bedankt alvast!

Waarschijnlijk denk je nu; 'niet gaan trainen die borst anders krijg ik ook zulke borstspieren en worden ze minder mooi'.

Maak je geen zorgen, de meeste mannen zien na een maand serieus trainen nog geen opzichtige veranderingen in de borst, bij vrouwen gaat dit nog minder snel.

Gewoon fijn die borstspier trainen, en na 2/3 maandjes zou de spier wat strakker moeten worden; kijk of je 't mooi vindt en pas daar je schema verder op aan.

Zelfde geldt voor dat vrouwen zeggen; ik hoef geen armen te trainen want ik heb al flinke armen; zo snel gaat dat niet. Plus dat je daar meer moet voor eten dan normaal, waar jij waarschijnlijk gewoon op je benodigdheden eet :)
 
De enige reden je borst niet teveel te trainen (en dus groeien) is als je implantaten hebt. Dan kan het er vreemd uit gaan zien.
 
Zeker borst trainen en idd als je al niet zoveel hebt en je zakt in vetpercentagr blijft er idd niet zoveel over maar als je dan wel ontwikkelde borstspieren hebt..compenseer je tenminste nog wat hahaha
zelf heb ik nl hetzelfde probleem;)
 
Wel doen, ik ben een cupmaat gegroeid. Lang leve borsttrainingen!
 
De enige reden je borst niet teveel te trainen (en dus groeien) is als je implantaten hebt. Dan kan het er vreemd uit gaan zien.

Ligt aan de plaatsing, voor de spier geeft idd een vreemd effect op de lange termijn.
Onder de spier of dual-plane is vooral oncomfortabel omdat je daar harde borsten van krijgt.
 
Jeetje ik zie nu pas dat mijn reacties toen helemaal niet doorgekomen waren! Bedankt allemaal nog voor de reacties, ik ben nu steeds 1 keer in de week borst gaan trainen en ik merk eigenlijk alleen maar positief verschil, dus ik ga er voorlopig zeker mee door!! ;)
 
Ligt aan de plaatsing, voor de spier geeft idd een vreemd effect op de lange termijn.
Onder de spier of dual-plane is vooral oncomfortabel omdat je daar harde borsten van krijgt.

Ik heb ze dual en geen vetweefsel daar dus het zier er indd beetje vreemd uit. Maar ach, niemand die dat ziet (behalve mn partner). Als ik had geweten dat ik zo fanatiek ging trainen dan had ik ze er liever bovenop gehad.

Ik train de borst wel gewoon intensief want niemand wil botten zien:p
 
Ik heb ze dual en geen vetweefsel daar dus het zier er indd beetje vreemd uit. Maar ach, niemand die dat ziet (behalve mn partner). Als ik had geweten dat ik zo fanatiek ging trainen dan had ik ze er liever bovenop gehad.

Ik train de borst wel gewoon intensief want niemand wil botten zien:p

Huh ok?
Ik heb ze ook Dual en nauwelijks vetweefsel (daar dan:rolleyes:) maar t ziet er niet raar uit oid, verre van zelfs naar mijn mening.(en die van vriendlief)
T enige wat er raar uitziet is dat ze opzij "ploppen" bij bepaalde oefeningen.
Ik heb ze juist Dual vanwege t trainen en eigen weefsel.
 
Met raar uit zien bedoel ik als ik mn borstspieren aan span. Maar goed, ze staan sowieso ver uit elkaar (bij mij zie je dus elk adertje en streepje:p). Ligt er natuurlijk wel aan hoe je eigen borst/borstkas eruit ziet:)
 
is dat ze opzij "ploppen" bij bepaalde oefeningen.
sticker,375x360.u2.png
 
Met raar uit zien bedoel ik als ik mn borstspieren aan span. Maar goed, ze staan sowieso ver uit elkaar (bij mij zie je dus elk adertje en streepje:p). Ligt er natuurlijk wel aan hoe je eigen borst/borstkas eruit ziet:)

Oh ok, dan hebben we het dus over hetzelfde :)


Niet echt ploppen Pinda, ze gaan met de spierbeweging mee opzij (bv)
 
Back
Naar boven