Fitness Seller

Wel of geen goede schema/manier

Bezoekers in dit topic

pendext

Cool Novice
Lid geworden
14 mei 2012
Berichten
110
Waardering
7
Lengte
1m60
Massa
68kg
Probeer al een tijdje af te vallen, maar gewicht blijft hetzelfde of gaat omhoog. Ik probeer per dag tussen 1300-1500 kcal max te zitten. Ik ben in mei begonnen met cutten icm cardio en in het begin (1e 4 maanden) 12 kg afgevallen en daarna dus niets mee.

Vrouw, 1.60 meter en 61 kg nu.


Trainingsschema


- 2x per week krachttraining (squats, deadlift, bent over row, armen en aansluitend buikspier en daarna yoga)
- 2-3 x per week cardio

Voeding

Ontbijt: havermout (met gemengde noten) met amandelmelk of yoghurt met bosvruchten of ei
Lunch: gewokte groente met 100-150 gram gegrilde kip of salade met vis (150 gr vis)
Avondeten: groente, 150 gr vlees of vis, 40 gr (gekookt) rijst of pasta of zoete aardappelen (100 gr ongekookt).

Tussendoor; appel of banaan en soms wat rauwkost of zelfgemaakte, banaan kwarkkoek (1 ei, 1 banaan, kwark/yoghurt en 20 gram havermout, gebruik deze koeken 3-4 dagen).
 
Dus je gewicht is al 6 maanden stabiel op 61 kg? Dan eet je (gemiddeld gezien) op onderhoud. D.w.z. je verbrandt even veel als dat je eet. Om verder af te vallen moet je of minder eten of meer bewegen.
 
Dus je gewicht is al 6 maanden stabiel op 61 kg? Dan eet je (gemiddeld gezien) op onderhoud. D.w.z. je verbrandt even veel als dat je eet. Om verder af te vallen moet je of minder eten of meer bewegen.

Bedankt voor je antwoord. Ik eet al 300-500 onder mijn onderhoud en sport ook langer en zwaarder (volgens mijn excelschema wat ik wekelijks invul).
 
Door krachttraining wordt je zwaarder, je bouwt spiermassa op , je stijgt in gewicht , echter wil een hoger gewicht niet automatisch zeggen dat je daarbij ook vetpercentage opbouwt.
Heb je je onderhoud wel berekend op de hoeveelheid / intensiteit van je huidige schema / stats ?

Afvallen is minder eten dan onderhoud, eventueel meer cardio doen
 
Bedankt voor je antwoord. Ik eet al 300-500 onder mijn onderhoud en sport ook langer en zwaarder (volgens mijn excelschema wat ik wekelijks invul).
Dan is het probleem opgelost!
 
Door krachttraining wordt je zwaarder, je bouwt spiermassa op , je stijgt in gewicht , echter wil een hoger gewicht niet automatisch zeggen dat je daarbij ook vetpercentage opbouwt.
Heb je je onderhoud wel berekend op de hoeveelheid / intensiteit van je huidige schema / stats ?

Afvallen is minder eten dan onderhoud, eventueel meer cardio doen

Je hebt gelijk! Dan zou ik toch in cm merken? Ik heb mijn onderhoud volgens al die methodes op internet berekend en ook volgens de harris benedict etc. Wellicht moet ik iets anders doen, maar weet nu alleen niet wat en hoe
 
Was dat maar waar. Misschien moet ik nog meer geduld hebben
Als je 300-500 KCal onder je onderhoud zit, ga je afvallen. Dat is wetenschappelijk bewezen. Negatieve energiebalans = afvallen. Is dat bij jouw niet het geval, dan zit je in werkelijkheid op onderhoud te eten.
 
Onder je werkelijke onderhoud ja, dat is niet persé je berekende ondehoud. ;)
 
Onder je werkelijke onderhoud ja, dat is niet persé je berekende ondehoud. ;)
Dit inderdaad.
Of: je werkelijke onderhoud is lager dan je berekende onderhoud.
Of: je eet (onbewust?) toch meer dan je bijhoudt.
 
Bedankt voor je antwoord. Ik eet al 300-500 onder mijn onderhoud en sport ook langer en zwaarder (volgens mijn excelschema wat ik wekelijks invul).

Als je daadwerkelijk 300-500 onder je echte onderhoud zit dan val je af. Zo simpel is het.

Als je geruime tijd niet afvalt of bijkomt eet je op onderhoud.
 
Alles is mogelijk. Volgens de berekening (via internet) is mijn ruststand 1700 en nu eet ik 6 dagen 1300 kcal max en 1 dag 2000 kcal. Hiernaast sport ik dus ook 4-5 keer per week 1-2 uur
 
Alles is mogelijk. Volgens de berekening (via internet) is mijn ruststand 1700 en nu eet ik 6 dagen 1300 kcal max en 1 dag 2000 kcal. Hiernaast sport ik dus ook 4-5 keer per week 1-2 uur

Maar er zijn dingen die niet mogelijk zijn ook. Op of boven onderhoud eten en afvallen bijvoorbeeld.
 
Alles is mogelijk. Volgens de berekening (via internet) is mijn ruststand 1700 en nu eet ik 6 dagen 1300 kcal max en 1 dag 2000 kcal. Hiernaast sport ik dus ook 4-5 keer per week 1-2 uur

Berekening via internet is slechts een richtlijn, dus niet je daadwerkelijke onderhoud in de praktijk.
 
Alles is mogelijk. Volgens de berekening (via internet) is mijn ruststand 1700 en nu eet ik 6 dagen 1300 kcal max en 1 dag 2000 kcal. Hiernaast sport ik dus ook 4-5 keer per week 1-2 uur
Als daarop je gewicht gelijk blijft, is je onderhoud dus 1400 ((6x1300+2000)/7). (Er vanuit gaande dat je correct je voeding trackt, wat ik betwijfel.) Om af te vallen, zul je dus onder de 1400 (gemiddeld per dag) moeten gaan zitten.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Back
Naar boven