Fitness Seller

Wel of geen KH in de avond?

Bezoekers in dit topic

Casper1988

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
4 mrt 2014
Berichten
1.720
Waardering
89
Lengte
1m78
nu heel wat topics doorheen gegaan en lees steeds er wisselende dingen over, ene zegt van nooooit doen.. andere zegt maakt geen drol uit. Wat is het nou? Kan je s'avonds KH eten? (en zo ja welke KH zijn dan aan te raden?) of toch niet? (jup eet zoiezo al n bak kwark savonds vlak voor het slapen, maar zit te denken om er havermout aan toe te voegen)
 
Ja dat kan.
 
Kan wel, zoals Hellie al aangeeft. Kcal in uit.

Complexe koolhydraten
 
Het totale plaatje per dag is belangrijker dan individuele maaltijden op bepaalde tijden. Dus: heb je koolhydraten nodig, dan kun je deze prima nemen 's avonds.
 
Het totale plaatje per dag is belangrijker dan individuele maaltijden op bepaalde tijden. Dus: heb je koolhydraten nodig, dan kun je deze prima nemen 's avonds.

+1

Daarbij wel toegevoegd dat (hoge hoeveelheden) snelle suikers wel een no-go zijn vlak voor het slapen.
 
Niet echt een probleem, zoals hier al gezegd.
 
Als je kijkt naar de data van die topics waar je het over hebt zul je zien dat alleen oude topics zeggen "niet doen!!".

Tegenwoordig zijn we wijzer en niet meer zo snel gek te maken. Sommige van ons dan.
 
Hangt af van wat je door de dag al binnen hebt van koolhydraten, mijn laatste maaltijd heb ik er liever geen koolhydraten bij want heb het een tijdje geprobeerd met 100gr rijstkoeken bij mijn kwark te eten en kwam toch wat vet bij. Dit weggelaten en ging er scherper uitzien. Hangt ook af van persoon tot persoon denk ik zo
 
+1 Daarbij wel toegevoegd dat (hoge hoeveelheden) snelle suikers wel een no-go zijn vlak voor het slapen.

shut


up



''snelle suikers'' (ik neem aan dat je hoge G.I. kh bedoelt) verhogen melatonine voor het slapen gaan en kunnen nachtrust bevorderen
 
shut


up



''snelle suikers'' (ik neem aan dat je hoge G.I. kh bedoelt) verhogen melatonine voor het slapen gaan en kunnen nachtrust bevorderen

Huh?

Ik krijg van veel (hoge hoeveelheden, wat hij dus zei) snelle koolhydraten (die ene suiker dan ja) juist een soort adrenaline rush en kan dan echt niet slapen.

Per persoon dus blijkbaar :)
 
+1 Daarbij wel toegevoegd dat (hoge hoeveelheden) snelle suikers wel een no-go zijn vlak voor het slapen.
Hangt af van wat je door de dag al binnen hebt van koolhydraten, mijn laatste maaltijd heb ik er liever geen koolhydraten bij want heb het een tijdje geprobeerd met 100gr rijstkoeken bij mijn kwark te eten en kwam toch wat vet bij. Dit weggelaten en ging er scherper uitzien. Hangt ook af van persoon tot persoon denk ik zo

wat zijn dan wel de goeie KH Die je zeg maar savonds kan nemen?
aan welke producten moeten ik dan denken?
 
wat zijn dan wel de goeie KH Die je zeg maar savonds kan nemen?
aan welke producten moeten ik dan denken?

Alles waarvan jij wel kan slapen.
Als je merkt dat je na brood wat opgeblazen voelt of zo, dan geen brood.
Als je merkt dat je na een bord havermout heerlijk slaapt, dan havermout.

Beetje kijken wat werkt voor jou.
 
wat zijn dan wel de goeie KH Die je zeg maar savonds kan nemen?
aan welke producten moeten ik dan denken?


Rijstkoeken op zich is niets mis mee, ik zou zeggen probeer het eens en kijk wat het voor jou doet ;-). Begin met 50gr ofzo en houd je vetpercentage wat in het oog als dit kan :-)

---------- Toegevoegd om 23:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:00 ----------

100 gr is trouwens een heel pak rijstkoeken, dus ben je wel even mee bezig om dit binnen te spelen =O
 
Ik eet geregeld nog 100+ gram koolhydraten in de avond (na trainingen). Niks geks ervaren qua vet aanzetten of iets dergelijks.
Ik eet dan havermout, volkoren knäckebröd, rijstwafels en roggebrood als hoofdzakelijke koolhydraat-bronnen mocht je daar wat aan hebben.

Uiteindelijk heeft (naar mijn mening) alleen In vs. Out een significant verschil. Timing kan wel trainingen, herstel en mindset positief beïnvloeden.
 
Ik eet al mijn koolhydraten (250g) pas in de avond. En ook alleen maar snelle 'slechte' koolhydraten muwhaha I am evilish.

Edit maakt geen fuck uit. Kcal in Kcal uit. Ik doe het vanwege insuline gevoeligheid en merk dat ik enorm goed slaap na zo'n flink maaltijd 2 uur voor het slapen gaan. Heerlijk.

Natuurlijk geen rotzooi, witte rijst/banaan/honing
 
Wat zijn slechte koolhydraten ?
 
shut


up



''snelle suikers'' (ik neem aan dat je hoge G.I. kh bedoelt) verhogen melatonine voor het slapen gaan en kunnen nachtrust bevorderen
Exacte mundo! Precies de reden dat ik al mijn hoge gi waarde carbs voor het slapen eet!
 
Ik eet geregeld nog 100+ gram koolhydraten in de avond (na trainingen). Niks geks ervaren qua vet aanzetten of iets dergelijks. Ik eet dan havermout, volkoren knäckebröd, rijstwafels en roggebrood als hoofdzakelijke koolhydraat-bronnen mocht je daar wat aan hebben. Uiteindelijk heeft (naar mijn mening) alleen In vs. Out een significant verschil. Timing kan wel trainingen, herstel en mindset positief beïnvloeden.

Thanks!

Ik train meestal in de middag, in de avond kom ik niet uit mn luie stoel :p Maar heb opzich geen moeite met slapen als ik pal voor t slapen gaan eet.

Maar als ik smiddags train wat zou dan de perfecte timing zijn? Is het dan een goed idee savonds wat KH erbij te pakken? (dacht aan oats, of idd 50 gram rijstkoeken oid)

Zit beetje te kijken waar op te hogen, ga nu als eerste ophoging in mn bulk + 150 doen
 
Back
Naar boven