MuscleMeat

wel of geen shake..

Bezoekers in dit topic

Equelsor

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
39
Stel je bent met een koolhydraatrijk dieet bezig met niet al teveel eiwitten, om zo je stofwisseling omlaag te brengen.
Is het dan nog verstanding om elke keer voor/na de training een proteine shake te nemen ?

lijkt me niet

Voor de spieropbouw is het denk ik toch verstandig om een eiwitten shake na je workout te nemen zeker omdat je dan al laag in de eiwitten zit.

ff tussen haakjes was het nut van zo koolhydraat rijk dieet ? en trouwen na je training is met een shake meestal 50 of 30 gram eiwit of meer bij wie dan ook. Zoveel kan toch geen kwaad ?

Ja idd, wat is het nut van een eiwit-arm dieet?

Zal zeker niet gunstig uitpakken voor je FFM.

Je hebt altijd voldoende eiwitten nodig om te groeien en voor het herstel van je spieren.

• Topic Starter Topic Starter
maar hoe zit dat dan, want ik d8 namelijk gelezen te hebben dat hoe meer eiwitten je tot je neemt hoe sneller je stofwisseling op den duur wordt....

Of heb ik dit dan misschien in verwarring gebracht met een eiwitrijk dieet in de zin van dat je ook minder koolhydraten eet ?

volgens mij zorgen eiwitten zelf niet voor snelle stofwisseling, maar het vaker op een dag eten.

eiwitten zorgen in die zin voor een verhoging van je grondstofwisseling dat t meer energie kost om te verwerken dan dat vetten en kh dat doen. In die zin is t een voordeel om eiwitten in je dieet op te nemen

maar waarom zou je in godsnaam je stofwisseling willen verlagen???
en wat versta je onder zon dieet en met welk doel dus?

Ik zou ook zeker i.i.g. na het trainen een shakie nemen, omdat je spieren toch echt eiwitten nodig hebben voor groei/behoud/herstel!!
Maar waarom zou je idd een koolhydraat rijk dieet volgen, je FFM zal inderdaad niet dalen door de hoge mate van koolhydraten en je spieren krijgen een tekort aan eiwitten waardoor je spiermassa zelfs kan gaan afnemen! En daar zitten we natuurlijk niet op te wachten.
De inname van eiwitten is gewoon van groot belang voor je spieren, dus ik raad je dan ook net als de rest aan om gewoon die eiwitten te eten!

En ik maar denken dat ik deze hele koolhydraat rijk dieet niet snapte :P

dandyman zei:
eiwitten zorgen in die zin voor een verhoging van je grondstofwisseling dat t meer energie kost om te verwerken dan dat vetten en kh dat doen. In die zin is t een voordeel om eiwitten in je dieet op te nemen

maar waarom zou je in godsnaam je stofwisseling willen verlagen???
en wat versta je onder zon dieet en met welk doel dus?

ik dacht: wanneer je een hoge stofwisseling hebt (b.v. aanleg) kom je moeilijker in vet en spiermassa aan. Het doel van het verlagen van de stofwisseling zou er dan voor kunnen zorgen dat dit beter gaat....
Zo had ik het dan begrepen....

Laatst bewerkt:
haha best leuk bedacht :D

Ryu zei:

maar lees dan deze reply(stond in een ander forum en andere topic):

"wat Joob zegt is inderdaad waar, je eiwit iname is veeeeeel te hoog. Je zegt nou als ik maar 130gram eiwit eet zit ik nog maar op 16% eiwit van de totale kcalorieen, ja soo what, hoe lager dit percentage hoe beter,dat snap je toch. hoe percentueel gezien minder eiwit in de voeding voorkomt hoe meer er wordt opgenomen. de maximum eiwit iname ligt op 2 gram / kg lichaamsgewicht, MAXIMUM , ik heb zelf al geexperimenteerd met 0.6 gram per kg/lichaamsgewicht en groeide zelfs, alhoewel ik toen vrij snel vet werd door een verlaging van men metabolisme.
Eiwit verhoogd acuut je metabolisme (door L-tyrosine o.a.) , daarom iemand die heel mager is en moeilijk spieren aanzet en geen vet bijkomt ongeacht wat die eet moet zeker nie veel eiwitten eten want dit versnelt gewoon de verbranding en die is al te snel om aan te komen, deze persoon moet zijn eiwitiname tot een minimum beperken , juist genoeg om in een positieve nitrogeen balans te zijn. "

Klopt dit volgens jullie of zit het anders in elkaar?

Equelsor zei:
Je zegt nou als ik maar 130gram eiwit eet zit ik nog maar op 16% eiwit van de totale kcalorieen, ja soo what, hoe lager dit percentage hoe beter,dat snap je toch. hoe percentueel gezien minder eiwit in de voeding voorkomt hoe meer er wordt opgenomen. de maximum eiwit iname ligt op 2 gram / kg lichaamsgewicht, MAXIMUM , ik heb zelf al geexperimenteerd met 0.6 gram per kg/lichaamsgewicht en groeide zelfs, alhoewel ik toen vrij snel vet werd door een verlaging van men metabolisme.
T word hier al gezegd he, iemand met weinig eiwitten haalt meer cal uit voornamelijk koolhydraten en waarschinlijk evenveel vetten. foute gedachte. veel mensen zijn extra gevoelig voor kh/insuline waardoor je imo eerder geneigd bent om iets dikker te worden dan t zelfde aantal cals met meer eiwit en dus minder kh.

je hebt gewoon eiwitten nodig omdat je spieren voorzien moeten worden van bouwstenen in de vomr van aminozuren zodat jouw lichaam spierweefsel aanmaakt. is gewoon logisch.

Equelsor zei:
Eiwit verhoogd acuut je metabolisme (door L-tyrosine o.a.) , daarom iemand die heel mager is en moeilijk spieren aanzet en geen vet bijkomt ongeacht wat die eet moet zeker nie veel eiwitten eten??? want dit versnelt gewoon de verbranding en die is al te snel om aan te komen, deze persoon moet zijn eiwitiname tot een minimum beperken , juist genoeg om in een positieve nitrogeen balans te zijn. "

L-tyrosine werkt voornamelijk op stress en tegen depressiviteit. Weet nie waarom dat specifiek hier is aangeduid maar goed. Stoffen die echt je stofwisseling verhogen zijn o.a. cafeine en efedrine (en clen).

eiwitten hebben een hoger thermogeen effect vandaar dat je zou kunnen denken dat t voor mensen die minder snel aankomen minder eiwit moeten eten om zodoende dus de stofwisseling lager te leggen om aan te komen maar bedenk dan wel dat dat niet een en al uit spieren bestaat. daar is nu eenmaal eiwit voor nodig. wel goed dat je erzo over nadenkt:thumb:

voor de zgn ectomorf is aankomen idd erg lastig. weinig vet om spiren op te bouwen.
even lastig al;s t voor mensen met een hhoog vet% om af te vallen. tegenpolen dus. dus geld t tegenovergestelde advies: meer eten en minder aerobe activiteit. Aangezien vet naast veel calorien per 100 gram ook qua hormoonhuishouding voordelen te bieden heeft is dat aan te raden om op te voeren. dus vetten opvoeren is mijn tip. geleidelijk aan je cal opvoeren middels meer vetten dan je eerst had en hou de eiwitten dus gewoon hoog

Ik raad aan om harder te trainen, meer te eten en voor mensen die niet snel aankomen is rust erg belangrijk

vooral je vette verhogen is zeker aan te raden.

Equelsor zei:
maar lees dan deze reply(stond in een ander forum en andere topic):

"wat Joob zegt is inderdaad waar, je eiwit iname is veeeeeel te hoog. Je zegt nou als ik maar 130gram eiwit eet zit ik nog maar op 16% eiwit van de totale kcalorieen, ja soo what, hoe lager dit percentage hoe beter,dat snap je toch. hoe percentueel gezien minder eiwit in de voeding voorkomt hoe meer er wordt opgenomen. de maximum eiwit iname ligt op 2 gram / kg lichaamsgewicht, MAXIMUM , ik heb zelf al geexperimenteerd met 0.6 gram per kg/lichaamsgewicht en groeide zelfs, alhoewel ik toen vrij snel vet werd door een verlaging van men metabolisme.
Eiwit verhoogd acuut je metabolisme (door L-tyrosine o.a.) , daarom iemand die heel mager is en moeilijk spieren aanzet en geen vet bijkomt ongeacht wat die eet moet zeker nie veel eiwitten eten want dit versnelt gewoon de verbranding en die is al te snel om aan te komen, deze persoon moet zijn eiwitiname tot een minimum beperken , juist genoeg om in een positieve nitrogeen balans te zijn. "

[COLOR=]

Ik vind dit niet perse een slecht advies. Tyrosine verhoogd idd je metabolisme, doordat tyrosine omzet naar nor-adrenaline, adrenaline en dopamine.
Heb je echt veel moeite met aankomen dan kun je de eiwitten lager houden. Door meer cal. uit koolhydraten en vetten te halen, zal de bv van deze eiwitten ook hoger worden, waardoor er meer aminozuren overblijven. Wel zou ik echt minimaal op 2 gram eiwit/ VVM zitten. Het is toch nooit gebleken dat meer dan die 2gr/VVM beter is en jij wilt je stofwisseling zo min mogelijk verhogen. 0,6 gram per kg is veel te weinig.

ok, zo is het me al een stuk duidelijker geworden, bedankt !

Terug
Naar boven