AndroidHealthClinic

Wel of geen shake

Bezoekers in dit topic

Daarnaast eet ik nog m'n eitjes en kwark
 
Dus dan zou ik meer vetten moeten eten? Of überhaupt meer calorieën?

Je kunt iig beginnen met meer vetten...als je dan nog steeds niet zwaarder wordt kan je ook nog koolhydraten toevoegen om zo het totale aantal calorien te verhogen
 
Ik zou iets meer eiwit en vet toevoegen.

Vervang de yoghurt met de lading suiker voor een Skyr yoghurt bijvoorbeeld (minder suiker, minder kcal, zodat je meer ruimte heb om andere dingen te verhogen).

Uiteindelijk is het natuurlijk kcal in versus kcal out - maar dat betekent niet dat er geen betere/bewustere keuzes zijn qua voedingsproducten.

Een yoghurt (volgens je schema) die per 100gr maar 3 gram eiwit heeft en 13 gram suiker is gewoon een baggerproduct. Je kunt je voorstellen dat een yoghurt met 10 gram eiwit en 4 gram suiker per 100gr gewoon een betere keuze is.
 
Ik zou iets meer eiwit en vet toevoegen.

Vervang de yoghurt met de lading suiker voor een Skyr yoghurt bijvoorbeeld (minder suiker, minder kcal, zodat je meer ruimte heb om andere dingen te verhogen).

Uiteindelijk is het natuurlijk kcal in versus kcal out - maar dat betekent niet dat er geen betere/bewustere keuzes zijn qua voedingsproducten.

Een yoghurt (volgens je schema) die per 100gr maar 3 gram eiwit heeft en 13 gram suiker is gewoon een baggerproduct. Je kunt je voorstellen dat een yoghurt met 10 gram eiwit en 4 gram suiker per 100gr gewoon een betere keuze is.
Oké tnxx, en dat draagt dan ook bij op meer spiermassa?
 
Oké tnxx, en dat draagt dan ook bij op meer spiermassa?
Eiwitten zijn verantwoordelijk voor spierherstel en spieropbouw, maar je moet wel in een (kleine) overschot aan kcal zitten (totaal kcal per dag) om echt gewicht (spiermassa) aan te komen.

Als jij in een kcal tekort zit val je af, maar dan zijn voldoende eiwittten nog belangrijker om spierverlies tegen te gaan.
 
Als je niet aankomt zit je in een tekort.
Daarbij heb je voor je hormonen 1 gr vet per kg BW nodig. Eiwitten kunnen op 2 gr per kg BW zitten en rest is koolhydraten.
Heb je ooit al eens je onderhoud berekend of bepaald?
In deze sheet kan je een indicatie krijgen.
in de link van post 2
 
Als je je spieren beter zichtbaar wilt hebben is afvallen de beste manier. Maar met dit gewicht zou ik eerst gaan bulken om meer spiermassa te krijgen. Meer eten dus. Verder weet ik niet hoe je je vet% berekent, maar als je op 32% al blokjes op je buik begint te zien is er iets goed mis....
 
Als je je spieren beter zichtbaar wilt hebben is afvallen de beste manier. Maar met dit gewicht zou ik eerst gaan bulken om meer spiermassa te krijgen. Meer eten dus. Verder weet ik niet hoe je je vet% berekent, maar als je op 32% al blokjes op je buik begint te zien is er iets goed mis....

Ja het word gemeten met zo een weegschaal, maar er is me vaak gezegd dat ik daar niet echt naar moet kijken omdat de weerstand ook meewerkt dus het is altijd een vertekend beeld.
Daarom word mij ook gezegd dat ik vooral in de spiegel moet kijken.
 
Ja het word gemeten met zo een weegschaal, maar er is me vaak gezegd dat ik daar niet echt naar moet kijken omdat de weerstand ook meewerkt dus het is altijd een vertekend beeld.
Daarom word mij ook gezegd dat ik vooral in de spiegel moet kijken.
Klopt, al helemaal als je doel fysiek is ipv een bepaald gewicht is je fysiek gebruiken als vergelijkingsmateriaal een stuk beter. Had trouwens niet door dat je een vrouw was, dan is het wel anders met vetpercentages. Nog steeds lijkt 32% mij redelijk hoog voor een blokjesbuik maar ik kan niks zeker zeggen omdat ik die kennis mis. Zou gewoon lekker die weegschaal laten staan en gaan werken met de spiegel/progressiefoto’s
 
Klopt, al helemaal als je doel fysiek is ipv een bepaald gewicht is je fysiek gebruiken als vergelijkingsmateriaal een stuk beter. Had trouwens niet door dat je een vrouw was, dan is het wel anders met vetpercentages. Nog steeds lijkt 32% mij redelijk hoog voor een blokjesbuik maar ik kan niks zeker zeggen omdat ik die kennis mis. Zou gewoon lekker die weegschaal laten staan en gaan werken met de spiegel/progressiefoto’s
Ja dat denk ik ook inderdaad.. Ik heb inderdaad geen doel voor een bepaald gewicht.
Schijnt ook dat het vet percentage weer anders kan liggen door hormonen enzo. Dus ik blijf gewoon maar foto's maken.
Tnxx
 
Back
Naar boven