MuscleMeat

Wel of niet aan de TRT? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ray123

Cool Novice
Lid geworden
16 apr 2013
Berichten
164
Waardering
5
Hallo allemaal,

Ik loop al lang bij doktoren/endricologen vanwege laag test gehalte.
Meestal schommelen de waarden rond 7-13 (referentiewaarden 8-35).
Laatste bloedonderzoek was 8...

Ik voel me laatste tijd dan ook ALTIJD moe op een enkele dag na...

In het verleden heb ik nolvadex gebruikt om de test op te krikken maar dit gaf meer bijwerkingen dan resultaat. Ook heb ik sustanon en androgel gebruikt en hier voelde ik mij duidelijk beter op.

Nu zeggen de doktoren dat een waarde van 8 binnen de normale waarde valt en hoef er volgens hun niks aan te doen. Maar als je kijkt naar de referentiewaarden dan is dit toch wel erg laag voor iemand van 30 :eek:

Nou is er ook pas geconstateerd dat ik vrij ernstige slaapapneu heb. Nou vroeg ik mij af, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Test wordt immers aangemaakt in de slaap en als je steeds half wakker wordt en niet vast slaapt kan dat misschien de test aanmaak ook verstoren??

Omdat ik zo moe ben twijfel ik om weer met TRT te beginnen. Maar dan ook meteen levenslang.
Wat denken jullie ervan? Eerst apneu afwachten of gewoon beginnen met prikken/gel??
 
Moeilijke keuze wanneer je jong bent, ik zou het persoonlijk wel doen. Een laag test beïnvloed je levenskwaliteit enorm.
 
Zomaar een drastisch besluit nemen voor levenslang moet je echt even goed doordenken. Los in ieder geval eerst je slaap problemen op, misschien dat daar de sleutel al ligt.

Je geeft zelf al aan dat je slecht slaapt, misschien dat wel de reden dat je moe bent en niet de lage test.
Ik wil niet zeggen dat het bij jou het geval is maar men probeert vaak 101 redenen te plakken aan lage test, van moeheid tot depressie tot geen/weinig libido zonder enig bewijs.
 
Zomaar een drastisch besluit nemen voor levenslang moet je echt even goed doordenken. Los in ieder geval eerst je slaap problemen op, misschien dat daar de sleutel al ligt.

Je geeft zelf al aan dat je slecht slaapt, misschien dat wel de reden dat je moe bent en niet de lage test.
Ik wil niet zeggen dat het bij jou het geval is maar men probeert vaak 101 redenen te plakken aan lage test, van moeheid tot depressie tot geen/weinig libido zonder enig bewijs.

inderdaad.
 
Eerst die apneu oplossen, dan kan je daarna verder zien.
 
Voor- en nadelen goed tegen elkaar afwegen.
Wil je kinderen, etc?
Heb je er vrede mee dat je de rest van je leven blijft prikken
Zitten toch een hoop nadelen aan
 
TRT kan apneu verergeren.
Is je SHBG ook geprikt?
 
Hoe is je vitamine D gehalte?

En gebruik je wat van supplementen?
 
Nou voor de apneu heb ik een beugel gekregen maar kan hier niet mee slapen. (Pijn tanden en kaken).
Dus dat traject zal nog wel ff duren...
Ik heb idd lang over trt nagedacht... de eerste keer ben ik gestopt omdat ik bang was dat mijn eigen aanmaak plat zou gaan.
Ik voelde me wel duidelijk beter toen. Vrolijker, meer energie, zelfverzekerder enz...

Vitamine D nooit laten prikken volgens mij, hoezo?
Aan supplementen gebruik ik alleen 1x per dag multivitamine voor sporters.

Ik denk dat ik morgen sowieso even bloed laat prikken en dan hopelijk meteen aan de gel...

Hoe zit dat eigenlijk met de bijwerkingen? Staat vaak haaruitval bij...
Is dat ook als je zorgt dat de test bij de normale waarden blijft??
Als je van nature een normale test hebt word je toch ook niet kaal??

thanks allemaal!!
 
Laatst bewerkt:
Nou voor de apneu heb ik een beugel gekregen maar kan hier niet mee slapen. (Pijn tanden en kaken).
Dus dat traject zal nog wel ff duren...
Ik heb idd lang over trt nagedacht... de eerste keer ben ik gestopt omdat ik bang was dat mijn eigen aanmaak plat zou gaan.
Ik voelde me wel duidelijk beter toen. Vrolijker, meer energie, zelfverzekerder enz...

Vitamine D nooit laten prikken volgens mij, hoezo?
Aan supplementen gebruik ik alleen 1x per dag multivitamine voor sporters.

Ik denk dat ik morgen sowieso even bloed laat prikken en dan hopelijk meteen aan de gel...

Hoe zit dat eigenlijk met de bijwerkingen? Staat vaak haaruitval bij...
Is dat ook als je zorgt dat de test bij de normale waarden blijft??
Als je van nature een normale test hebt word je toch ook niet kaal??

thanks allemaal!!

Laag vitamine D gehalte kan voor laag testosteron zorgen. Gezien jou waardes schommelen is de kans groot dat dit gerelateerd is aan je vitamine D gehalte.

Sowieso moet eens mens 2000iu/dag innemen. In Multivit zit niet voldoende en bepaalde vitamines erin kunnen bij teveel (icm voeding) je testosteron verlagen.

Zijn ook andere supplementen, zoals bepaalde aminozuren die een negatief effect hebben op testosteron.
 
Vandaag langs de doc geweest en kreeg te horen dat de referentiewaarden tussen 10 en 55 moeten liggen dus 8 is dan echt wel HEEL laag.
Androgel meegekregen... opgesmeerd en na een half uur al een stuk beter in mn vel!
Ik hoef niet meer na te denken... TRT for life :)
En als nou toch alles plat ligt dan kan 2x per jaar een kuurtje ook niet veel kwaad meer ;)
 
blast & cruise brah

tijd om een swolebeast te worden
 
Vandaag langs de doc geweest en kreeg te horen dat de referentiewaarden tussen 10 en 55 moeten liggen dus 8 is dan echt wel HEEL laag.
Androgel meegekregen... opgesmeerd en na een half uur al een stuk beter in mn vel!
Ik hoef niet meer na te denken... TRT for life :)
En als nou toch alles plat ligt dan kan 2x per jaar een kuurtje ook niet veel kwaad meer ;)

Tuurlijk.
 
Vandaag langs de doc geweest en kreeg te horen dat de referentiewaarden tussen 10 en 55 moeten liggen dus 8 is dan echt wel HEEL laag.
Androgel meegekregen... opgesmeerd en na een half uur al een stuk beter in mn vel!
Ik hoef niet meer na te denken... TRT for life :)
En als nou toch alles plat ligt dan kan 2x per jaar een kuurtje ook niet veel kwaad meer ;)

Zo snel gaat dat niet. Volgens mij als ze jou eeltcreme hadden gegeven had je ook beter gevoeld.
 
Kan redelijk snel werken volgens mij maar een half uur is wel heul snel
 
Placebo effect bro
 
Wordt vrij snel opgenomen, meestal voelt men een goede werking na idd een half uur.

Niet de beste optie gezien men niet gezocht heeft naar de oorzaak van het probleem en naar de laatste oplossing is gegrepen.
 
Nou het is inmiddels wat dagen verder en ik moet zeggen: WAT EEN VERSCHIL!
Was laatste tijd zowat altijd depri, moe, raar in mn vel, slap enz enz...
Nu na een paar dagen lijk ik wel een heel ander mens!
Ik zou altijd aanraden om het gewoon te doen als je lage testo hebt. Het leven wordt een stuk beter!
 
Nou het is inmiddels wat dagen verder en ik moet zeggen: WAT EEN VERSCHIL!
Was laatste tijd zowat altijd depri, moe, raar in mn vel, slap enz enz...
Nu na een paar dagen lijk ik wel een heel ander mens!
Ik zou altijd aanraden om het gewoon te doen als je lage testo hebt. Het leven wordt een stuk beter!

Zeker dat het niet iets metaal is?
 
Back
Naar boven