AndroidHealthClinic

Wel of niet trainen met lichte spierpijn na 2 dagen rust? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dennis00

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 jun 2008
Berichten
22
Waardering
0
Ik ging gisteren bijna dood van de spierpijn. Vanaf 's ochtends tot 's avonds 8 uur was het extreem. Paracetamol hielp niet en later 2x maagpil hielp al wat.

Heel apart vond ik zelf, gezien ik vrijdagavond getraind had en het zaterdag nog meeviel, aangezien ik normaal best van een beetje spierpijn geniet.

Nu heb ik nog lichte spierpijn, zoals ik het normaal op de dag na de training heb.

Er is mij altijd verteld een dag rust te houden na de training. Maar inmiddels heb ik 2 dagen rust gehad en nog lichte spierpijn.

Ik kan het beste gewoon vanavond trainen toch? Dit is toch niet slecht voor mijn spiergroei?
 
Neem anders nog wat pijnstillers :rolleyes: zal helpen.
 
Gewoon gaan trainen.
Spierpijn hoort er gewoon bij.:cool:
 
Voor mij werkt het om lichte bewegingen te maken voor de training (ook wel bekend als warming-up) zorg dat er wat meer bloed naar de spieren stroomt, en deze spoepel maken.
 
Getraind! :D
Ben blij dat ik ben gegaan, alhoewel ik m'n biceps/triceps (spierpijn allebei) niet op heel hoog niveau getraind heb. Woensdag weer alles 110% trainen!
 
Pijnstillers nemen omdat je spierpijn hebt ??? wtf
 
Pijnstillers nemen omdat je spierpijn hebt ??? wtf
Dan weet jij niet hoe erg spierpijn kan zijn.
Ik heb een eigen bedrijf dat ik moet draaien, als ik mijn telefoon niet tegen m'n oor kan houden, vanwege pijn of als ik m'n hand niet omhoog kan doen, dan is een pijnstiller erg geweest. Eerste die ik sinds lang heb genomen, maar uiteindelijk hielp het (paracetamol niet trouwens).

Nog steeds lichte spierpijn, volgens mij ook nog vooral van m'n training van vrijdag. :D

Om één van de leden hier maar te citeren:
"Pain is temporary, pride is forever"
 
Spierpijn = ophoping van afvalstoffen als melkzuur. Lichte training (en stretchen) kan helpen om de afvalstoffen versneld af te voeren. Met spierpijn kan het dus nuttig zijn om licht door te trainen. Dit moet je natuurlijk niet doen als je niet eens een poot kan verzetten ;)
 
Trainen met lichte spierpijn is juist bevordelijk voor de hypertrophie. Gewoon gaan trainen dus!
 
Haha, pijnstillers om spierpijn. Echt een joke tegenwoordig.. iedereen neemt om het minste of geringste pilletjes.
 
Pijnstillers zijn katabool
 
Als je echt een goeie spierpijn te pakken hebt is het vaak juist pas op dag 3 het ergst, hebben we allemaal last...shit happens:D
Gewoon wat kalmer aan gaan trainen dan wordt het melkzuur eerder afgevoerd.
Dagen ervoor: warme douches/bad, of sauna'tje pakken;)
 
hoe train jij dan? spierpijn hoor je een beetje te voelen maar zeker niet extreem. als jij niet eens een telefoon bij je oor kan houden en echt pijn hebt en allemaal middeltjes nodig hebt om nog normaal te kunnen functioneren, dan heb je denk ik toch echt iets te wild of niet goed gedaan..
 
Donderdag had ik mn borsten getraind

vandaag had ik nog spierpijn

heb gewoon borsten gedaan vandaag

ging wel wat moeilijker
 
hoe train jij dan? spierpijn hoor je een beetje te voelen maar zeker niet extreem. als jij niet eens een telefoon bij je oor kan houden en echt pijn hebt en allemaal middeltjes nodig hebt om nog normaal te kunnen functioneren, dan heb je denk ik toch echt iets te wild of niet goed gedaan..

Ben het eens met wat Cutler schrijft als je de telefoon nog amper kan opnemen t'ja dan is er iets serieus mis.
Gewoon even rustig aan doen en herstellen voor het erger gaat worden , toch gaan trainen wat heeft dat voor nut als je toch niet voluit kan gaan.
Licht trainen doe ik bv.alleen na een griep of dikke verkoudheid.
Denk je nu echt dat je spiermassa gaat verliezen als je een koppel dagen niet traint.
Rust en herstel is minstens even belangrijk als trainen !
 
Je moet je spieren ma 1x in de week trainen voorbeeld elke maandag.

Dan heb je 7 dagen rust en tijd om te herstelen. Als ik maandag me rug en biceps train heb ik ook spierpijn soms wel 5 dagen lang! Maar niet dat het echt pijn doet. Maar kan wel voelen dat ik getraint heb!
 
Back
Naar boven