Spelen met je Kcals, of eerst diepe cut inzettenOjay, dus minder eten zou in mijn geval spiergroei kunnen realiseren..
Minder eten als in onderonderhoud maakt je spieren zichtbaarder. Je valt dan af... ook vet.Okay, dus minder eten zou in mijn geval spiergroei kunnen realiseren..
Okay thanks Marina! Zolang ik meer geen spiermassa afval... ;-) Ik heb jarenlang non-stop dagelijks 5mg Creatine gebruikt maar ben daar zo'n 3 maanden geleden geheel mee gestopt. Wat adviseren jullie betreffende gebruik van Creatine om spieren meer zichtbaar te maken? Wellicht heb ik dus wel aanzienlijk spiergroei gerealiseerd maar ligt dat verborgen...Minder eten als in onderonderhoud maakt je spieren zichtbaarder. Je valt dan af... ook vet.
Bovenstaande post is van 2021...Ik ben 45 jaar en fitness zo'n 2,5 jaar 3 a 4x per week en train dan frequent benchpress oefening (5x5) maar heb de laatste maanden moeite met mijn progressie.
Ik lift nu 5 sets van 5 reps 85kg, en heb een enkele keer op een hele goede dag 1 set van 3 reps 90kg en met héél veel moeite 1x 100kg gelift.
Dat laatste lukt me de laatste maanden dus niet meer en soms voelen mijn spieren wat vermoeid aan als ik s'ochtends train. Dit terwijl ik wel zo'n 8 uur geslapen en ruim voor de training ook goed gegeten heb.
Een middag of avondtraining verloopt iets minder stroef. Hoe kom ik tot 5x5x100kg? (en hopelijk stopt het daar niet....)
Verder zou ik graag push ups kunnen doen. Ik ben onlangs begonnen met 1 minuut hangen en dat lukt al vrij aardig. Maar dan....? (mijn doel is 10 pull ups)
Ik besef dat progressie boeken op mijn leeftijd niet meer zo snel gaat als bij een 20 jarige maar kan iemand mij wat tips geven hoe bovenstaande doelen te realiseren.
Bij voorbaat dank voor jullie advies.
En deze is van nu.... 2023.Beste,
Ik doe momenteel zo'n 5 jaar aan krachttraining (daarvoor 4 jaar niet getraind, en daarvoor 8 jaar aan krachttraining gedaan)
Ik heb in de jaren flink progressie geboekt qua kracht, maar dit heeft echter amper geleid tot groei van mijn fysiek. Dit terwijl ik bewust mijn voeding samenstel, waarin voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten zitten. Ook slaap ik voldoende. (zo'n 7 a 8 uur per nacht) Ik ben momenteel 44 jaar en ben mij ervan bewust dat zichtbare spiergroei op mijn leeftijd minder snel gaat. Kan iemand mij hierin adviseren?
Bvd.
Mvrgr. Mitch
Creatine zorgt er alleen voor dat je misschien net een repje meer kan maken. Maar bij sommigen doet t niets.Okay thanks Marina! Ik heb jarenlang non-stop 5mg Creatine gebruikt maar ben daar zo'n 3 maanden geleden geheel mee gestopt. Wat adviseren jullie betreffende gebruik van Creatine om spieren meer zichtbaar te maken? Wellicht heb ik dus wel aanzuenlijk spiergroei gerealiseerd maar ligt dat verborgen...
Okay thanks Marina! Zolang ik meer geen spiermassa afval... ;-)
@ak zegt van niet #discussietijdAls je gaat cutten zal je ook spiermassa verliezen.
De meeste mensen die stoppen met creatine vallen in week of 2 al 1,5kg af aan vocht. jij niet ?Okay thanks Marina! Zolang ik meer geen spiermassa afval... ;-) Ik heb jarenlang non-stop dagelijks 5mg Creatine gebruikt maar ben daar zo'n 3 maanden geleden geheel mee gestopt. Wat adviseren jullie betreffende gebruik van Creatine om spieren meer zichtbaar te maken? Wellicht heb ik dus wel aanzienlijk spiergroei gerealiseerd maar ligt dat verborgen...
Het is een schatting, net als vet%.Bovenstaande post is van 2021...
En deze is van nu.... 2023.
Hoe krijg jij t voor elkaar om in 2 jaar 1 jaar jonger te worden?![]()
Als je het goed aanpakt zul je geen significante hoeveelheid spiermassa verliezen. Denk eerder dat mensen gewoon minder massa hebben dan ze gedacht/gehoopt hadden.Als je gaat cutten zal je ook spiermassa verliezen.
Ik denk dat Mitch 19 was in 2019Het is een schatting, net als vet%.
Het is eerder de realiteit die duidelijk word in een cut dat je “spiermassa” eigenlijk gewoon vet was en er iets minder overblijft dan je vooraf dacht. Spiermassa verlies is pas relevant als je <10% bf gaat, voor die tijd is het minimaal indien je een goede aanpak hebt mbt trainen en voeding. Ook in een cut zwaar blijven trainen en niet “lightweight” pomp werk doen.@ak zegt van niet #discussietijd
Als je het goed aanpakt zul je geen significante hoeveelheid spiermassa verliezen. Denk eerder dat mensen gewoon minder massa hebben dan ze gedacht/gehoopt hadden.