AndroidHealthClinic

Wel sterker, geen fysieke groei (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mitch19

Cool Novice
Lid geworden
2 jan 2019
Berichten
58
Waardering
18
Lengte
1m92
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Beste,

Ik doe momenteel zo'n 5 jaar aan krachttraining (daarvoor 4 jaar niet getraind, en daarvoor 8 jaar aan krachttraining gedaan)
Ik heb in de jaren flink progressie geboekt qua kracht, maar dit heeft echter amper geleid tot groei van mijn fysiek. Dit terwijl ik bewust mijn voeding samenstel, waarin voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten zitten. Ook slaap ik voldoende. (zo'n 7 a 8 uur per nacht) Ik ben momenteel 44 jaar en ben mij ervan bewust dat zichtbare spiergroei op mijn leeftijd minder snel gaat. Kan iemand mij hierin adviseren?

Bvd.

Mvrgr. Mitch
 
Laatst bewerkt:
Leeftijd maakt minder uit dan je denkt, meer eten :rolleyes:
 
Beste,

Ik doe momenteel zo'n 5 jaar aan krachttraining (daarvoor 4 jaar niet getraind, en daarvoor 8 jaar aan krachttraining gedaan)
Ik heb in de jaren flink progressie geboekt qua kracht, maar dit heeft echter amper geleid tot groei van mijn fysiek. Dit terwijl ik bewust mijn voeding samenstel, waarin voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten zitten. Ook slaap ik voldoende. (zo'n 7 a 8 uur per nacht) Ik ben momenteel 44 jaar en ben mij ervan bewust dat zichtbare spiergroei op mijn leeftijd minder snel gaat. Kan iemand mij hierin adviseren?

Bvd.

Mvrgr. Mitch

Dat kan dus niet. Als je niet groeit eet je onvoldoende.

 
Trainen is voor prestatie, voeding is voor looks.
 
Trainen is voor prestatie, voeding is voor looks.
Net zo’n dooddoener als mensen die zeggen 70% voeding, 30% training voor een goed lichaam of zulk soort flauwekul
 
Beste,

Ik doe momenteel zo'n 5 jaar aan krachttraining (daarvoor 4 jaar niet getraind, en daarvoor 8 jaar aan krachttraining gedaan)
Ik heb in de jaren flink progressie geboekt qua kracht, maar dit heeft echter amper geleid tot groei van mijn fysiek. Dit terwijl ik bewust mijn voeding samenstel, waarin voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten zitten. Ook slaap ik voldoende. (zo'n 7 a 8 uur per nacht) Ik ben momenteel 44 jaar en ben mij ervan bewust dat zichtbare spiergroei op mijn leeftijd minder snel gaat. Kan iemand mij hierin adviseren?

Bvd.

Mvrgr. Mitch

wat eet je zoal en track je alles exact of op de gok ?
om aan te komen met 1.92m en 95kg moet je wel + 3500Kcals eten.
 
wat eet je zoal en track je alles exact of op de gok ?
om aan te komen met 1.92m en 95kg moet je wel + 3500Kcals eten.
Klopt, ook ik eet meer dan 3500, en ben een oude man met snelle stofwisseling op 93kg. En daarmee 10kg zwaarder in 3 jaar, inclusief een cut.
 
Net zo’n dooddoener als mensen die zeggen 70% voeding, 30% training voor een goed lichaam of zulk soort flauwekul
Het is inderdaad kort door de bocht.
Maar je snapt de insteek.
 
Beste,

maar dit heeft echter amper geleid tot groei van mijn fysiek.

Wat versta je daar onder? en ben je gebruiker of naturel?

Voor de rest ga ik wel mee met war voorgaande reacties. Hardgainers zijn meestal under_eaters
 
Bedankt voor jullie reacties!
3XL: Ik ben natural en gebruik alleen Whey en dagelijks 5mg Creatine.

Ik eet dagelijks 3400kcal, 260gr eiwitten, 400gr koolhydraten en 95gr vetten.
Ik ben ruim 7kg aangekomen, ben flink sterker geworden, maar zichtbare spiergroei blijft uit.
 
Bedankt voor jullie reacties!
3XL: Ik ben natural en gebruik alleen Whey en dagelijks 5mg Creatine.

Ik eet dagelijks 3400kcal, 260gr eiwitten, 400gr koolhydraten en 95gr vetten.
Ik ben ruim 7kg aangekomen, ben flink sterker geworden, maar zichtbare spiergroei blijft uit.
Zie je teveel vet, of totaal geen massa zichtbaar ?
Hoe ziet je training er uit ?
 
Ik ben 43 en ongeveer dezelfde trainingsgeschiedenis en groei nog altijd (naturel) in kracht en spiermassa. Ik vreet zoveel dat ik het niet eens bij durf te houden hoeveel ik eet. Magere kwark, vis, kip, geen vette troep en geen snoep maar wel veel brood en kaas en quasi gezonde zooi. Als ik vind dat ik iets te dikkig word ga ik meer cardio doen en niet minder eten. Loeizware cardio maakt me ook weer fitter voor zware compounds, al is het maar tussen de oren. Dus: meer eten, zwaar trainen.
 
Zie je teveel vet, of totaal geen massa zichtbaar ?
Hoe ziet je training er uit ?
Ik merk dat ik vooral vet rond mijn buik aangekomen ben en dat mijn love handles gegroeid zijn.

Ik train 4 a 5x per week intensief (3 a 4x full body en 1x legday) Op deze trainingsdagen doe ik sowieso de compoundoefeningen (bench press, deadlift, squat) maar ook side raises, dumble fly's, cable row, latpully wide an small grip, en core oefeningen. Bij alle oefeningen train ik 3-5 sets 8-12 reps.
 
Beetje cardio erbij doen
 
Ik ben 43 en ongeveer dezelfde trainingsgeschiedenis en groei nog altijd (naturel) in kracht en spiermassa. Ik vreet zoveel dat ik het niet eens bij durf te houden hoeveel ik eet. Magere kwark, vis, kip, geen vette troep en geen snoep maar wel veel brood en kaas en quasi gezonde zooi. Als ik vind dat ik iets te dikkig word ga ik meer cardio doen en niet minder eten. Loeizware cardio maakt me ook weer fitter voor zware compounds, al is het maar tussen de oren. Dus: meer eten, zwaar trainen.
Ik eet ook bewuste en verantwoorde voeding zoals kip, magere kwark, veel groente en fruit, noten en geregeld aangevuld met volkoren pasta. Ik snoep zowel nooit en drink amper alcoholhoudende dranken. Ik eet 400 a 500kcal boven mijn maintain behoefte. Daarbij train ik zwaar met juiste techniek.
 
Ik eet ook bewuste en verantwoorde voeding zoals kip, magere kwark, veel groente en fruit, noten en geregeld aangevuld met volkoren pasta. Ik snoep zowel nooit en drink amper alcoholhoudende dranken. Ik eet 400 a 500kcal boven mijn maintain behoefte. Daarbij train ik zwaar met juiste techniek.
Dan kom je aan, en in jouw geval groeit je belly mee
 
Dan kom je aan, en in jou geval groeit je belly mee
Klopt Bullshark, maar de groei van spieren blijft daarin jammergenoeg achter, en ik begrijp niet waarom...
 
Back
Naar boven