Fitness Seller

Wel sterker, geen fysieke groei (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In hoeveel tijd is de 7 kg erbij gekomen.
Hoeveel kom je nu per week aan?
Post je voedingsschema met macros eens?
En je training.
Een foto van je fysiek.
 
Okay, dus minder eten zou in mijn geval spiergroei kunnen realiseren..
Minder eten als in onderonderhoud maakt je spieren zichtbaarder. Je valt dan af... ook vet.
 
Minder eten als in onderonderhoud maakt je spieren zichtbaarder. Je valt dan af... ook vet.
Okay thanks Marina! Zolang ik meer geen spiermassa afval... ;-) Ik heb jarenlang non-stop dagelijks 5mg Creatine gebruikt maar ben daar zo'n 3 maanden geleden geheel mee gestopt. Wat adviseren jullie betreffende gebruik van Creatine om spieren meer zichtbaar te maken? Wellicht heb ik dus wel aanzienlijk spiergroei gerealiseerd maar ligt dat verborgen...
 
Ik ben 45 jaar en fitness zo'n 2,5 jaar 3 a 4x per week en train dan frequent benchpress oefening (5x5) maar heb de laatste maanden moeite met mijn progressie.
Ik lift nu 5 sets van 5 reps 85kg, en heb een enkele keer op een hele goede dag 1 set van 3 reps 90kg en met héél veel moeite 1x 100kg gelift.
Dat laatste lukt me de laatste maanden dus niet meer en soms voelen mijn spieren wat vermoeid aan als ik s'ochtends train. Dit terwijl ik wel zo'n 8 uur geslapen en ruim voor de training ook goed gegeten heb.
Een middag of avondtraining verloopt iets minder stroef. Hoe kom ik tot 5x5x100kg? (en hopelijk stopt het daar niet....)

Verder zou ik graag push ups kunnen doen. Ik ben onlangs begonnen met 1 minuut hangen en dat lukt al vrij aardig. Maar dan....? (mijn doel is 10 pull ups)


Ik besef dat progressie boeken op mijn leeftijd niet meer zo snel gaat als bij een 20 jarige maar kan iemand mij wat tips geven hoe bovenstaande doelen te realiseren.

Bij voorbaat dank voor jullie advies.
Bovenstaande post is van 2021...
Beste,

Ik doe momenteel zo'n 5 jaar aan krachttraining (daarvoor 4 jaar niet getraind, en daarvoor 8 jaar aan krachttraining gedaan)
Ik heb in de jaren flink progressie geboekt qua kracht, maar dit heeft echter amper geleid tot groei van mijn fysiek. Dit terwijl ik bewust mijn voeding samenstel, waarin voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten zitten. Ook slaap ik voldoende. (zo'n 7 a 8 uur per nacht) Ik ben momenteel 44 jaar en ben mij ervan bewust dat zichtbare spiergroei op mijn leeftijd minder snel gaat. Kan iemand mij hierin adviseren?

Bvd.

Mvrgr. Mitch
En deze is van nu.... 2023.

Hoe krijg jij t voor elkaar om in 2 jaar 1 jaar jonger te worden? :roflol:
 
Okay thanks Marina! Ik heb jarenlang non-stop 5mg Creatine gebruikt maar ben daar zo'n 3 maanden geleden geheel mee gestopt. Wat adviseren jullie betreffende gebruik van Creatine om spieren meer zichtbaar te maken? Wellicht heb ik dus wel aanzuenlijk spiergroei gerealiseerd maar ligt dat verborgen...
Creatine zorgt er alleen voor dat je misschien net een repje meer kan maken. Maar bij sommigen doet t niets.
Creatine gebruik kan vocht doen vasthouden.
Dat maakt je spieren vaak minder zichtbaar.

En denk dat je 5 gram bedoeld.... en geen 5 mg ;)
 
Okay thanks Marina! Zolang ik meer geen spiermassa afval... ;-) Ik heb jarenlang non-stop dagelijks 5mg Creatine gebruikt maar ben daar zo'n 3 maanden geleden geheel mee gestopt. Wat adviseren jullie betreffende gebruik van Creatine om spieren meer zichtbaar te maken? Wellicht heb ik dus wel aanzienlijk spiergroei gerealiseerd maar ligt dat verborgen...
De meeste mensen die stoppen met creatine vallen in week of 2 al 1,5kg af aan vocht. jij niet ?
Onderhoud moet je zelf opzoeken, dat werkt vaak niet met tooltjes online. als je buik dikker wordt moet je je Kcals verlagen. Dan ben je niet gelijk aan het cutten want je kunt dat met 200Kcals per dag doen. (eenmalig 1500Kcals per week) Zo zoek je voor jou de juiste hoeveelheid Kcals uit.

verder track je Kcals echt, en niet op de gok
 
Als je gaat cutten zal je ook spiermassa verliezen.
Als je het goed aanpakt zul je geen significante hoeveelheid spiermassa verliezen. Denk eerder dat mensen gewoon minder massa hebben dan ze gedacht/gehoopt hadden.
 
ak zegt van niet #discussietijd
Het is eerder de realiteit die duidelijk word in een cut dat je “spiermassa” eigenlijk gewoon vet was en er iets minder overblijft dan je vooraf dacht. Spiermassa verlies is pas relevant als je <10% bf gaat, voor die tijd is het minimaal indien je een goede aanpak hebt mbt trainen en voeding. Ook in een cut zwaar blijven trainen en niet “lightweight” pomp werk doen.
 
4 keer full body is dus ook 4 keer bench press? Das misschien ook wat veel. Zelf groei ik goed op o.a. dumbell bench presses, 2 keer per week. Wellicht kun je beter iets van PPL proberen, al eens gedaan?
 
Als je het goed aanpakt zul je geen significante hoeveelheid spiermassa verliezen. Denk eerder dat mensen gewoon minder massa hebben dan ze gedacht/gehoopt hadden.

Trainen op zich is katabool, maw training breekt spier af. Rust en voeding na training is anabool met (als je het goed doet) een supercompensatie effect. En just in dat voeding gedeelte schort er meestal/vaak wat aan bij mensen die in de cut zijn.

Dus ja, als je het goed doet kan je spierverlies minimaliseren maar daar gaat vaak wel heel veel proberen/experimenteren aan vooraf voor je wel wat voor jou werkt.
 
Naast het potentieel inderdaad katabool effect heeft cutten, vergeet men ook vaak dat door de lagere iname van kcal en voedingsstoffen dat de spieren ook platter/leger staan dan in de bulk waarbij een overschat vaak van toepassing is.
Als je nu water in een spier zou kunnen spuiten, oogt de spier groter maar er is niet meer spiermassa/weefsel/cellen. Als je de spier helemaal leeg zou halen van alles behalve spiermassa/weefsel/cellen een soort beefjerkey dat is wat je spier daadwerkelijk is qua formaat.
 
70% voeding, 30% training voor een goed lichaam
 
Back
Naar boven