MuscleMeat

Welcome to my bulking struggles.

Bezoekers in dit topic

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.836
Waardering
9.167
Lengte
1m80
Massa
69kg
Stukje historie: Fanatiek bezig met krachttraining sinds september 2015. Daarvoor periodiek aan krachttraining gedaan, met name 's winters. Omdat ik wielrennen deed, had ik in het seizoen geen of weinig tijd voor de sportschool. Ben al mijn hele leven ecto en hardgainer. Heb ook al mijn hele leven een erg laag vetpercentage. In mijn tijd van duursport altijd ongeveer tussen 64 kg in de zomer en 67-68 kg in de winter gewogen. De afgelopen jaren wel spiermassa gewonnen, maar op dit moment nog steeds licht, rond de 70 kg bij een lengte van 1.80½. Heb al verschillende pogingen gedaan om aan te komen, maar dat is helaas nooit blijvend gelukt. Sinds maandag ben ik weer begonnen met KCal's loggen en nu gaat het me goddammit lukken om blijvend aan te komen! Mijn doel op dit moment is om dagelijks minimaal 4000 KCal binnen te krijgen en kijken wat dit met mijn gewicht doet. Ik houd alles zo nauwkeurig mogelijk bij in de Eetmeter van het Voedingscentrum. Let the gains begin!

(VV = Verzadigd Vet)

Dag KCal Vet VV Eiwit KH vezels
22-10-18 4010 76,5 14,9 159,5 601,0 113,1
23-10-18 4076 79,1 15,1 178,3 589,2 124,1
24-10-18 4018 75,4 14,2 171,2 590,4 120,6
25-10-18 4123 84,4 17,6 175,0 608,1 103,8
 
Waarom zo extreem veel vezels? Ik zou zeker een vezel of 70 schrappen, al helemaal als je moeite hebt met aankomen.
 
Waarom zo extreem veel vezels? Ik zou zeker een vezel of 70 schrappen, al helemaal als je moeite hebt met aankomen.
Ik probeer nog wel 'clean' te eten, dus ook zo veel mogelijk volkoren. Moet ik dat loslaten?
 
Ik probeer nog wel clean te eten, dus ook zo veel mogelijk volkoren. Moet ik dat loslaten?
Als je wilt bulken wel ja, aangezien jij je zelf kent en het nog nooit gelukt is. Wordt het tijd om het over een andere boeg te gooien.
 
Als je wilt bulken wel ja, aangezien jij je zelf kent en het nog nooit gelukt is. Wordt het tijd om het over een andere boeg te gooien.
Tsja, ik voel wel weerstand om het clean eten los te laten, want minder gezond en zo, maar misschien toch onvermijdelijk wil ik dit vol kunnen houden, want vezelarm eten is minder 'vullend'.
 
geen gezeur ,de spuit er in
 
Tsja, ik voel wel weerstand om het clean eten los te laten, want minder gezond en zo, maar misschien toch onvermijdelijk wil ik dit vol kunnen houden, want vezelarm eten is minder 'vullend'.
Vette meuk vult ook, als je serieus aan wil komen zal je wat principes moeten laten varen.
 
Ik heb de havermout nu deels vervangen door krentenbollen (weinig vezels). Het halen van het 4000 KCal target wordt daarmee al iets makkelijker!
 
Ik heb de havermout nu deels vervangen door krentenbollen (weinig vezels). Het halen van het 4000 KCal target wordt daarmee al iets makkelijker!
Denk ook eens aan mueslibollen. Zijn vaak ook in volkoren variant en met noten. Als het je om vezels gaat.
Appie heeft ook lekker volkoren notenbrood.
Ook erg lekker is straciatella hazelnootbrood. Is minder goed verkrijgbaar helaas (Dekamarkt, Vomar)
 
Ik moet juist minderen met vezels volgens hoxyz
Vezels vullen meer. Dat is waar. Maar in notenbrood zitten ook niet zoveel vezel als in havermout.
Maar toch heeft t wel meer kcal en vetten door de noten. En buiten dat ziijn mueslybollen en notenbrood ook erg lekker,
Je hebt ook noten/fruit bollen en een soort pizzabollen. Is ook witbrood en een lekkere afwisseling op de krentebollen.
 
In! :D Succes met bulken, mennn. Let the gains begin.
 
Ik volg een PPL schema en train gemiddeld ongeveer 6x per week. 4 werksets per oefening.

Pull
barbell deficit deadlift
pull-up
barbell pendlay row
machine (plate loaded) seated row, unilateral
machine (plate loaded) lat pulldown
incline bench dumbbell biceps curl

Push
barbell strict overhead press
barbell incline bench press
barbell close grip paused bench press
dumbbell side raise
dumbbell pullover on flat bench
cable overhead triceps extension

Legs
barbell back squat
machine paused hack squat (max depth)
machine lying leg curl
machine standing calf raise
machine adbductor
machine adductor
 
Een week is nog iets te kort om te zien of ik goed zit op 4000 KCal. Ik pas nog niets aan en ga deze week door op 4000 KCal

Clipboard02.jpg
 
Een week is nog iets te kort om te zien of ik goed zit op 4000 KCal. Ik pas nog niets aan en ga deze week door op 4000 KCal

Clipboard02.jpg
Voor nu ziet het er erg goed uit.

Ongelooflijk hoeveel carbs haha, ik zou moddervet worden.
 
Back
Naar boven