XXL Nutrition

Welcome to my bulking struggles.

Bezoekers in dit topic

Zo frustrerend dit... ik ben al jarenlang consistent de squat aan het trainen, maar ik blijf een 'weak pussy' op deze lift.:mad: Overall gezien gaat de progressie op bijna alle lifts prima in deze bulk, maar vandaag crashte mijn squat weer eens. Vorige training deed ik nog 5 setjes 6x75kg, dus deze keer wilde ik setjes van 7x75 gaan doen, maar in de derde set lukte het ineens niet meer:treuren:Voor mijn gevoel zit het probleem vooral in het bracen, want op de unilateral leg press, die ik later in de training deed, kon ik weer een kleine progressie maken.:dunno:

Vandaag gesquat:

warming -up:
10x40
10x55
8x65
werksets:
7x75
7x75
3x75 (ineens voelde het niet lekker meer...)
3x75
3x75
3x75
3x75
3x75
3x75
3x75
1 RM testen:
1x77½
1x80
1x82½
1x85
1x87½ (dit was een flinke grinder, dus hier maar gestopt)
 
Was dat een serieuze 1rm test? Vanwaar de keuze na je setjes?
 
Was dat een serieuze 1rm test? Vanwaar de keuze na je setjes?
Nou nee, dit was gewoon een ingeving. Ik heb nog nooit mijn 1RM getest en had ook nog nooit >75kg gesquat. En ja, ik ben me er van bewust dat dit onder vermoeidheid was en mijn werkelijke 1RM dus waarschijnlijk hoger ligt.
 
Misschien is keer uitvoering laten checken aan de hand van een filmpje?
 
Misschien is keer uitvoering laten checken aan de hand van een filmpje?
Goed plan. Ik ga het filmpje dan niet in dit topic plaatsen maar in de oefeningen-sectie van dit forum, want hier lezen niet alle squat-experts mee.
 
Deficit (6cm) deadlift ging erg lekker vandaag op pull-day:

warming-up:
10x70
10x100

werksets:
6x120
6x120
6x120
7x120

Het grote verschil met de squats (werksets 6x75) geeft wel aan hoe slecht ik daarin ben.
En deficit deadlifts zijn ook nog ietsje zwaarder dan conventional...
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Negen weken in de bulk nu. Vanochtend met 72,5 kg een nieuw p.r. gehaald, maar het gaat nog steeds heel langzaam en het blijft zwaar om elke avond weer meer te moeten eten dan me lief is om m'n target van 4000+ te halen. Ik groei 0,5-0,6 kilo per maand...
Clipboard02.jpg
 
0,5 kg per maand... Dat is niet heel motiverend op 4000+.

Wat is je gewichtsdoel?
 
Als het allemaal zo zwaar is waarom niet meer chocomel/noten toevoegen zodat het wat makkelijker is om zoveel naar binnen te krijgen? :D
 
0,5 kg per maand... Dat is niet heel motiverend op 4000+.

Wat is je gewichtsdoel?
Ik zou graag op 75 kg de winter uitkomen op 1 maart.
 
Als het allemaal zo zwaar is waarom niet meer chocomel/noten toevoegen zodat het wat makkelijker is om zoveel naar binnen te krijgen? :D
Ik koop soms een grote zak pinda's (500 gram) en die eet ik dan in 5 dagen op. Ik eet ook regelmatig gerookte makreel, de vetste vis die er is.
 
F*ck off! Ik wordt volgend jaar 50 en heb al eerder aangegeven dat dat 'out of the question' is. Gezondheid staat voorop.


:roflol: ik zit maar te dollen,ik ben zelf ook 100% lifetime natty ,zelfs zonder enige vorm van cafeine ,pwo's en al die andere troep
 
:roflol: ik zit maar te dollen,ik ben zelf ook 100% lifetime natty ,zelfs zonder enige vorm van cafeine ,pwo's en al die andere troep
Ik ben al bijna een half jaar aan het 'cruisen' op 5 gram creatine om de dag. :cool:
 
Vandaag was het weer legday. Waar ik voorheen nog wel eens besloot tot een deload na een tegenvallende squatsessie, besloot ik vandaag gewoon stug door te zetten met de gedachte dat ik vorige keer misschien gewoon een slechte dag had, en dat werd gelukkig beloond. Vorige legday liep de squat dus vast na 2 setjes 7x75 en ging ik verder met setjes 3x75. Vandaag in de herkansing:

warming-up: 10x40, 10x55, 8x65
werksets: 7x75, 7x75, 7x75, 7x75 (yeahhhh!:rocknana:)

Ik heb geen filmpje gemaakt zoals Deurbelz voorstelde, maar een ervaren coach mee laten kijken tijdens mijn laatste setje. Hij zag geen fouten in de uitvoering. Hooguit dat de rug in de laatste rep niet meer perfect recht bleef, maar dat is niet ongewoon als je op een hoog RPE zit en ik voelde ook dat dit gebeurde. Hij gaf als tip nog mee dat ik een iets wijdere 'stance' zou kunnen proberen.
 
Lekker om zo de kerst in te gaan!
Fijne feestdagen! :)
 
Inmiddels al weer 10 weken aan het bulken. Still making (very) slow but steady weight gainzzz. In dit tempo kan ik zeker tot in het voorjaar doorbulken. Gemiddelde intake over de laatste 10 weken (en ook afgelopen week) net iets boven de 4000 KCal. O ja, tijdens de kerstdagen heb ik een periode van 24 uur niet getrackt.

gewicht.jpg


kcal.jpg
 
Back
Naar boven