AndroidHealthClinic

Welcome to my bulking struggles.

Bezoekers in dit topic

maar ik heb geen zin om de rest van mijn leven alle voeding te tracken en geforceerd eten naar binnen te werken.

dat houd niemand jarenlang vol ,wijs besluit
 
Nog één keer dan: het hoeft niet allemaal clean te zijn.
 
Nog één keer dan: het hoeft niet allemaal clean te zijn.
Dat zit bij mij tussen de oren. Ik durf niet 'dirty' te bulken...
 
Dat zit bij mij tussen de oren. Ik durf niet 'dirty' te bulken...
t us maar wat je dirty bulken noemt.... in jouw ogen waren krentebollen al "dirty" :o
Maar een zak krentebollen op een dag extra heb je zo weg en is echt niet dirty bulken ;)
 
t us maar wat je dirty bulken noemt.... in jouw ogen waren krentebollen al "dirty" :o
Maar een zak krentebollen op een dag extra heb je zo weg en is echt niet dirty bulken ;)
Krentenbollen zijn inmiddels toegestaan. Heb net een half family pack (plusminus 1000 KCal) achter de kiezen, post workout. Maar goed, als ik nooit de 75 kg ga halen op deze manier, so be it. Denk dat m'n fysiek beter is dan 99% van m'n leeftijdsgenoten van tegen de 50, ook al zullen hardcore BB-ers blijven roepen dat ik 'skinny as fuck' ben.:)
 
Dat zit bij mij tussen de oren. Ik durf niet 'dirty' te bulken...

Waar ben je dan bang voor?

Heb je al eens weightgainer geprobeerd? Zelfgemaakt of gekocht maakt niet uit. Vloeibare kcal, ijs of zelfs koekjes? Dat maakt echt niet uit als je 80% gewoon clean eet.
 
Voor de verandering ga ik hier eens mijn trainingen bijhouden. Feedback is altijd welkom. Ik train nu om de dag full body. Ik probeer alles zo basic mogelijk te houden, dus vooral basic compounds en weinig silly fluff & pump isolatie. Deadlift en pull-ups om de 4 dagen. Squat, bench, OHP om de dag. Ik wissel dus een A en een B training af, waarbij 3 oefeningen zowel in A als B zitten.

ma 25/03/19
barbell conventional deadlift
5,5,5 x 130
barbell close grip paused bench
6,6,7 x 60
machine seated row, plate loaded
10,10,10 x 32½
barbell back squat
5,5,6 x 72½
barbell standing strict press
7,7,7 x 40
pec deck machine
12,12,11 x 54½
 
Laatst bewerkt:
Ik doe nu om de dag full-body, afwisselend A en B training. Ziet dit schema er een beetje fatsoenlijk uit?
Squat, OHP en bench zit in beide en doe ik dus om de dag.

A:
barbell conventional deadlift
barbell close grip paused bench
machine seated row, plate loaded
barbell back squat
barbell overhead press
pec deck machine

B:
barbell back squat
barbell close grip paused bench
weighted pull-up
machine leg curl
barbell overhead press
cable face pull
 
Benieuwd naar hoe de vorderingen (zowel trainingen als food intake) intussen gaan. Nog steeds on track?
 
Benieuwd naar hoe de vorderingen (zowel trainingen als food intake) intussen gaan. Nog steeds on track?
Gewicht lijkt weer langzaam terug te vallen naar m'n oude baseline, voordat ik op 22-10-18 begon met bulken. Progressie op de big lifts is bijna bijna nul. Meer kan ik er helaas niet van maken. Training is 'on point' naar mijn mening. Volgens mij is dit ongeveer het maximaal haalbare op mijn leeftijd, zonder de spuit er in te zetten.
Werksets:
deadlift: 5x130, squat: 7x72½, close grip paused bench: 7x60, strict OHP: 7x40, weighted pullup: 8x5.
Gewicht:
gewicht.jpg
 
Jij weet zeker dat je goed herstelt met 48 uur rust op jouw leeftijd?
Ik heb ervaren dat 48 net te kort is en dat 72 uur al een wereld van verschil maakt.
 
Jij weet zeker dat je goed herstelt met 48 uur rust op jouw leeftijd?
Ik heb ervaren dat 48 net te kort is en dat 72 uur al een wereld van verschil maakt.
Goed punt! Zo weinig trainen heb ik nog nooit geprobeerd. Misschien eens een tijdje proberen. Ik heb trouwens al een stap terug genomen, want in mijn bulk zat ik op 6x per week trainen! (elke week 2 push/pull/legs cycli).
 
Met PPL ben je ondanks dat je de push en pull bewegingen op verschillende dagen doet op de een of andere manier toch met het o.a. schouder gedeelte bezig en dat heeft dan nooit rust. Overall gezien is 6x per week trainen op onze leeftijd net iets te veel als naturel. Ook 3x per week Full Body gaf bij mij wat herstel issues. Ik vaar sinds januari erg goed op een Upper/Lower routine op ma/di en do/vr. De rustdag op wo en de twee rustdagen op za en zo zijn enorm welkom. Als je dit gaat proberen probeer dit dan voor een wat langere tijd. Het lichaam heeft net als met voeding een tijdje nodig om daarop te reageren.
Deze weekindeling heeft nog wat meer voordelen. In 4 dagen heb je je workouts "out of the way" en zo alle tijd voor ook nog een leven outside the gym.
 
Aanvulling (omdat je toch wakker bent;) de twee rustdagen op zaterdag en zondag geven je ook nog eens de mogelijkheid om de workouts upper en lower op donderdag en vrijdag wat zwaarder te doen omdat je daarna niet 1 maar 2 rustdagen hebt. Je kan zo de eerste twee trainingen op maandag en dinsdag wat meer focussen op herhalingen en de donderdag en vrijdag wat meer op kracht als je dat zou willen. Mogelijkheden te over.
 
Ik was juist geswitcht van push/pull/legs naar fullbody om de trainingsfrequentie van de afzonderlijke spiergroepen wat op te voeren. Daarnaast doe ik veel compounds nu in alle trainingen omdat ik daar sterker/beter in wil worden. Zo blijf je puzzelen...
 
Mijn upper lower bestaat voornamelijk uit compounds, kort en krachtig. Op onze leeftijd moet je niet meer twee en een half uur in de gym rondhangen. 55 minuten workout max en wegwezen.
 
TheKillingWakefields goede tips hier gegeven vind ik. Rust is nu eenmaal inderdaad erg belangrijk voor herstel.

imnewhere succes. Goed bezig lijkt me. Je moet er uiteindelijk toch voornamelijk ook plezier aan overhouden, toch?
 
imnewhere succes. Goed bezig lijkt me. Je moet er uiteindelijk toch voornamelijk ook plezier aan overhouden, toch?
Zekers! Toen ik net begon met KT had ik nog de illusie dat ik veel groter en sterker kon worden dan ik nu ben, maar ik heb nu wel geaccepteerd dat de sky niet de limit is op mijn leeftijd en 'genetics'. Uiteraard blijf ik wel altijd fanatiek m'n best doen...

Training vandaag (incl warm-up sets):
Skwaaat: 10x20,40,60 7,7,8x72½
Close grip paused bench: 10x40,50 7,7,7x60
Pull-up: 9,8,7 x bodyweight+5
Strict OHP: 10x30 7,7,6x40
Machine leg curl: 12,12,12x65
Cable face pull: 10,10,10x60 lbs
 
Back
Naar boven