Fitness Seller

Welk aspect BB vind jij het belangrijkst? (1 bezoeker)

Welk doel is voor jou het belangrijkst?

  • Gezondheid

    Stemmen: 6 5,3%
  • Schoonheid

    Stemmen: 63 55,8%
  • Kracht

    Stemmen: 24 21,2%
  • anders

    Stemmen: 7 6,2%
  • kan niet kiezen

    Stemmen: 13 11,5%

  • Totaal stemmers
    113

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Wat is jouw belangrijkste doel in bodybuilding? Ik heb BB onderverdeeld in drie deelaspecten: gezondheid, schoonheid en kracht, misschien weet jij nog wel een vierde. Je kan in de poll de voor jou belangrijkste aangeven, en in je post nog met percentages laten zien hoe de verhoudingen precies liggen. Bij mij ziet het er ongeveer zo uit:

Gezondheid: 25%
Schoonheid: 50%
Kracht: 25%
 
Ik denk dat het bij iedereen toch wel "schoonheid" is. Kracht boeit een bb-er als het goed is niet veel en echt gezond is het serieusere bodybuilding werk ook niet echt.
 
schoonheid idd, en kracht toch ook wel:cool:
 
Schoonheid, waarbij ik dan laag BF prefereer boven meer spieren, en dat is in dan niet mainstream bb geloof ik... ?
 
groot en sterk, dus ik ben geen BBer:(
 
BF hoeft van mij niet lager dan 10-12%. En ik ben liever supersterk met dat percentage, dan een ripped mofo van 120 kilo die maximaal 170kg deadlift. Kracht geniet dus de voorkeur, maar ik hoef er niet zo als die powerlift-zwaargewichten uit te zien (nee, ik weet dat ze er niet allemaal zo uitzien :D).
 
Gezondheid: 5%
Schoonheid: 90%
Kracht: 5%
 
Marc W zei:
Schoonheid, waarbij ik dan laag BF prefereer boven meer spieren, en dat is in dan niet mainstream bb geloof ik... ?

Zeg Marieparkie waar heb jij de laatste tijd uitgehangen :scratch:

Ontopic: Zolang ik niet ziek word boeit het me allemaal niet zo of het wel of niet gezond is. Nog net niet schoonheid-ten-koste-van-alles dus. Kracht ook niet, vrouwen vinden alles boven de 120kg al supersterk :rolleyes:

Dus sluit ik me aan bij boogie 5 - 5 - 90 gezondheid - kracht - schoonheid :)
 
maar kijk; schoonheid is ook een wijd begrip. Schoonheid voor jezelf, voor homoboys of voor de meisjes? Ik denk dat MD het stiekempjes voor de meisjes doet hoor...
 
Schoonheid, bodybuilding met resultaat binnen redelijke proporties, aantrekkelijk voor het grote publiek en voor mezelf. Zie mezelf in de toekomst als lichaam-type Arnold, 110kg met redelijk vetpercentage.
 
Ik doe het voor de balans genonde geest in een gezond/sportief lichaam.
 
Ben ooit begonnen om schoonheid maar ben nu meer bezig met het functionele aspect. Niet noodzakelijk gezondheid maar ik wil een groot, sterk, flexibel lichaam met flink wat uithoudingsvermogen.
 
boogie zei:
maar kijk; schoonheid is ook een wijd begrip. Schoonheid voor jezelf, voor homoboys of voor de meisjes? Ik denk dat MD het stiekempjes voor de meisjes doet hoor...

Mwa ja dat is ergens wel zo, hoewel ik denk dat een merendeel het stiekem voor de vrouwen doet. Althans, de bbers met hersens, die meestal begonnen zijn uit een bepaalde uiterlijke frustratie, niet de kamper bber vol tattoos die groot wil zijn om hard te kunnen slaan.

Nu roept iedereen natuurlijk "nee nee das niet voor de vrouwkes, die vinden dat toch te huge" maar als je zelf voor de spiegel staat en je ziet door je bigorexia aandoening nog steeds een schraal vet mannetje dan irriteert je dat voornamelijk omdat je denkt dat schrale vette mannetjes niet scóren.

Want als je nou helemaal alleen op de wereld was.. tja dan zou ik me echt niet zo uitsloven. Dus je doet het wel degelijk voor "anderen", al dan niet vrouwen om indruk te maken. :yawn:

Het is dat het na verloop van tijd een prettige gewoonte word maar ik denk dat dit hier wel aan de grondslag ligt.
 
hmm, ik denk toch dat dat (voor mij in ieder geval) anders ligt.
Ik ben maybe begonnen omwille van de vrouwtjes. Maar op een gegeven moment naarmate ik serieuzer werd in de sport werd ik verslaafd aan het gevoel van vooruitgang/groter worden. Ook het gevoel dat je in de gym krijgt bij een goede training is iets magisch. Mss zijn de meisjes de trigger geweest, maar heden ten dage train ik niet echt meer voor het strand, eerder voor mn eigen kijk in de spiegel.
 
Mans zei:
Ben ooit begonnen om schoonheid maar ben nu meer bezig met het functionele aspect. Niet noodzakelijk gezondheid maar ik wil een groot, sterk, flexibel lichaam met flink wat uithoudingsvermogen.

Ik heb hetzelfde doel :). Schoonheid is leuk als het niet teveel ten koste gaat van de functionele kracht, uithoudingsvermogen en flexibiliteit.
 
Ik ben mede (vooral?) begonnen voor de vrouwtjes, maar gaandeweg ben ik het gek genoeg meer voor mezelf gaan doen, een soort levensstijl, en de wens om een voor jezelf en anderen een indrukwekkende prestatie neer te zetten.
 
Kracht, eigenlijk gek. Waarom ga je dan niet PL-en? Inderdaad maar ik vind een mooi fysiek een zeer welkome bijkomstigheid.
 
eduardjanssen zei:
Kracht, eigenlijk gek. Waarom ga je dan niet PL-en? Inderdaad maar ik vind een mooi fysiek een zeer welkome bijkomstigheid.
Daar gaan we weer .... :D

Van powerliften wordt je niet vet kerel, je wordt er sterk van en mss als je het puur dat wat assymetrisch, maar dat je verhelpen door gewoon de nodige nevenoefeningen te doen ;)

Gewoon doen dus!
 
MonsterStrength zei:
Daar gaan we weer .... :D

Van powerliften wordt je niet vet kerel, je wordt er sterk van en mss als je het puur dat wat assymetrisch, maar dat je verhelpen door gewoon de nodige nevenoefeningen te doen ;)

Gewoon doen dus!


LOL ik heb het dan niet over het vet worden maar meer over dat je bepaalde oefeningen niet doet. Zoals bijv. Incline presses. Persoonlijk bouw ik ook meer kracht voor borst/ triceps met dumbbellpresses. Terwijl PL-ers meer pressen met barbells.
 
eduardjanssen zei:
LOL ik heb het dan niet over het vet worden maar meer over dat je bepaalde oefeningen niet doet. Zoals bijv. Incline presses. Persoonlijk bouw ik ook meer kracht voor borst/ triceps met dumbbellpresses. Terwijl PL-ers meer pressen met barbells.

Ik ken geen enkele powerlifter die niet met dumbbells traind ???
 
Back
Naar boven