XXL Nutrition

welk beleg op je boterham?

Bezoekers in dit topic

bratvdb

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
72kg
Ik ben eens benieuwd wat jullie tussen je bruine boterhammen leggen? (Als je al brood in je dieet hebt zitten)

Ben net eens wat 'charcuterie' (zo zeggen die belgen dat ;) ) gaan halen, nl.:

- paté (das pastei voor de nederlanders niet?)
- kipfilet
- hespenworst

nu vrees ik wel dat enkel die kipfilet ok is niet? Nog tips (buiten kaas),
want ik vind het vreselijk moeilijk om iets te kiezen. Die salades zoals
kip curry of tonijnsalade die kan ik zowiezo vergeten wegens teveel
mayonaise en te weinig vlees... jammer want het is anders wel lekker!

- kipfilet
- kalkoenfilet
- tonijn
- ei
- pindakaas

zijn mijn favorieten

ok, omdat je er om vroeg,

doorgaans kipfilet, kalkoenfilet, ham, rookvlees, kaas (jong, oud, rookkaas), maar ook wel eens wat anders (wat een keus he)

eigenlijk bijna geen worst meer, vind cervelaat te vet bijvoorbeeld, pate is dacht ik ook wel vet, maar ach, zoveel smeer ik niet op brood, dus binnenkort weer een keertje cranberrypate halen.

eet trouwens ook wel salade, tonijn-, garnalen-, selderij-, komkommer-, ham-prei- en soms zelfs rundvleessalade.

Eet geen zoetigheid meer, geen jam, geen chocoladepasta, geen appelstroop en geen chocoladehagelslag :-( (heel soms)

W.

pas op met kaas; das nog vetter dan die cervelaat

Nou bijna ja, maar beide op brood is me net iets te veel van het goede. Moet ook weer niet te weinig vet binnen krijgen, en variatie is ook wat waard.

---------------------------- Kcal. Eiwit Vet Koolhd.
Cervelaatworst (vleeswaren) 387 18,8 34,7 0,5
*Goudse kaas, jong......... 377 25,1 30,7 -

Ik had het tot nu toe echter niet opgezocht, dacht ook dat brie veel vetter was, maar:

Brie (kaas, Fr.) .......... 334 20,8 27,7 0,5

dat valt dus mee. (nou ja, in ieder geval niet erger).

W.

Laatst bewerkt:
maak gewoon een surinaamse broodje :)

zet 2 sneedjes komkommer erop, kip van het avond eten in stukjes snijden, erop zetten, nog wat lekkere zoete peper erbij en klaar :)

meestal pindakaas tonijn en kip/kalkoenfilet soms ook wel eens zwitserse kaas

TongPo zei:
- kipfilet
- kalkoenfilet
- tonijn
- ei
- pindakaas

zijn mijn favorieten

Dat zijn tevens de beste voor spieropbouw :thumb:
Probeer deze dagelijks "allemaal" binnen te krijgen zodat je
eiwit-inname optimaal is. Tevens zou je er ook Appelstroop
op kunnen smeren om je metabolisme ff een zetje te geven.

Pindakaas, kipfilet, en vooral (nog niet genoemd) Danone Huttekase. Ideaal spul dat laatste. Smaakt niet echt naar kaas (vind ik), is lekker smeuig (geen droog brood dus) heeft weinig vet en veel eiwit. Toen ik er mee begon heb ik eerst een kleine verpakking gekocht omdat ik bang was dat het van dat vieze light-dieet-grei zou zijn. Toen ik 't eenmaal proefde viel het me 1000% mee!

Daarnaast kun je 't 'opleuken' met bv wat bieslook er over, of peper. Op de potjes staan ook 'serveer tips': nog meer mogelijkheden om 't op te leuken.

Nog een tip (staat ook op 't potje): je kan gratis een hersluitdeksel aanvragen bij danone. Dan moet je een briefkaartje sturen. Ik ben naar de website gegaan, daar 't email adres gepakt en gevraagd of ze 2 deksels wilden sturen (1 voor op werk). 2-3 weken later had ik ze binnen.

-edit- Maar ik zie dat je in Belgie woont, dus ik weet niet of ze het daar ook hebben. In het engels wordt het ook wel 'cottage cheese' genoemd (naar ik weet).

Laatst bewerkt:
Kipfilet , ananas en sla tussen een volkorenbroodje !
Hmm !

Appelstroop, pindakaas, kipfilet.. af en toe kaas

filet de sax(puur rood vlees)
rosbief zz
kip filet of kalkoen
ei
tonijn

-edit- Maar ik zie dat je in Belgie woont, dus ik weet niet of ze het daar ook hebben. In het engels wordt het ook wel 'cottage cheese' genoemd (naar ik weet).[/QUOTE]

hebben ze :-)

Danaq zei:
Pindakaas, kipfilet, en vooral (nog niet genoemd) Danone Huttekase. Ideaal spul dat laatste. Smaakt niet echt naar kaas (vind ik), is lekker smeuig (geen droog brood dus) heeft weinig vet en veel eiwit. Toen ik er mee begon heb ik eerst een kleine verpakking gekocht omdat ik bang was dat het van dat vieze light-dieet-grei zou zijn. Toen ik 't eenmaal proefde viel het me 1000% mee!

Daarnaast kun je 't 'opleuken' met bv wat bieslook er over, of peper. Op de potjes staan ook 'serveer tips': nog meer mogelijkheden om 't op te leuken.

Nog een tip (staat ook op 't potje): je kan gratis een hersluitdeksel aanvragen bij danone. Dan moet je een briefkaartje sturen. Ik ben naar de website gegaan, daar 't email adres gepakt en gevraagd of ze 2 deksels wilden sturen (1 voor op werk). 2-3 weken later had ik ze binnen.

-edit- Maar ik zie dat je in Belgie woont, dus ik weet niet of ze het daar ook hebben. In het engels wordt het ook wel 'cottage cheese' genoemd (naar ik weet).

gewone magere kaas smaakt beter dan die cottage cheese. Heb da zelf ook een tijdje zitten eten, magere kaas gaat gemakkelijker binnen imo.

Eet zelf elke dag bokes met kippefilet.

bratvdb zei:
Ik ben eens benieuwd wat jullie tussen je bruine boterhammen leggen? (Als je al brood in je dieet hebt zitten)

Ben net eens wat 'charcuterie' (zo zeggen die belgen dat ;) ) gaan halen, nl.:

- paté (das pastei voor de nederlanders niet?)
- kipfilet
- hespenworst

nu vrees ik wel dat enkel die kipfilet ok is niet? Nog tips (buiten kaas),
want ik vind het vreselijk moeilijk om iets te kiezen. Die salades zoals
kip curry of tonijnsalade die kan ik zowiezo vergeten wegens teveel
mayonaise en te weinig vlees... jammer want het is anders wel lekker!

Lekker PINDAKAAS.....

Ik smeer er gewoon choco tussen. is men enigste bron van vet in een dag, samen met de bakboter van het vlees 's avonds.

Kipfilet, kalkoenfilet, slankie (met sambal of tuinkruiden is mijn favo), rosbief, filet american, cottage cheese (tip: die van de Lidl is lekkerder, goedkoper en betere voedingswaarde dan Danone Huttenkase), tonijn, ei. En in mindere mate appelstroop en pindakaas.

Thanx voor de tip!
Moet eigenlijk toch naar de lidl: (kool)vis schijnt daar ook wel ok te zijn

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven