AndroidHealthClinic

Welk doel bij groot verschil tussen links/rechts (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iAhc

Novice
Lid geworden
16 mei 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
87kg
Vetpercentage
35%
Hallo allemaal,

Bij mij is het verschil tussen links en rechts heel groot, met name bij de armen en schouders. In verband met een andere sport(paardrijden) wil ik dit verschil verkleinen en mijn spieruithoudingsvermogen vergroten.

Is het met betrekking tot trainingsschema's beter om eerst het verbeteren van kracht als uitgangspunt te nemen om zo sneller het verschil te verkleinen? Want dat is mijn eerste doel.

Daarnaast, is het met zo'n verschil beter om sommige oefeningen eerst vooral op apparaten te doen? Mijn linkerschouder is momenteel nogal stijf (wordt over 3 weken behandeld door chiropractor) en dat gaat ten koste van mijn techniek bij oefeningen met losse gewichten.

Mvg
 
Ik heb zelf ook een verschil tussen mijn linker schouder/arm en rechts door uitval van mijn linkerarm.
Ik train wel alles met losse gewichten. Maar het gewicht van mijn zwakste arm is leidend. Dat is in mijn ogen toch de beste manier om het verschil bij te laten trekken. Wat bij mij nu overigens al wat lijkt te komen.

Dus oefen op techniek met lichte gewichten en pak losse gewichten. Pas als je de oefening met beide armen beheerst dan zwaarder gaan.
 
Train met losse gewichten per hand.
Begin elke training met je slappere kant en hou dan dat gewicht aan ook voor je sterkere kant.
Je trekt het vanzelf bij.
 
extra setje voor je slappe kant
 
Back
Naar boven