XXL Nutrition

Welk hondje kiezen?

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo iedereen,
na heel lang twijfelen (de reden van de twijfels zijn weggenomen) hebben we besloten een hondje te kopen. Iemand een idee? We neigen naar een kleine tot middelgrote hond; Dus geen Duitse herder of zo.
Een akita kan nog wel. Maar de hond moet natuurlijk bij onze levensstijl passen.
We hebben een voldoende groot huis en tuin voor een middelgrote hond. Ik heb niet echt een voorkeur wat betreft het ras...(eigenlijk wel maar hun persoonlijkheid zou niet bij ons leven passen (zoals een husky die heeeeeel veel energie heeft en eigenlijk 2 uur per dag moet sprinten). Een jack Russel is wel leuk, klein en zo, maar volgens mij heeft dat beestje ook zoveel energie dat dit misschien niet de juiste keuze is.
Dus alle tips, ervaringen,...zijn welkom. Ik ben erg gek op het karakter van de golden retriever maar die is zooooooooooooooo groot.
 
Ga eens naar het asiel... er zijn genoeg honden die wachten op een nieuw gezin. Ik heb er ook twee uit het asiel gehaald. 2 jonge honden! Zalige beesten
 
Ga eens naar het asiel... er zijn genoeg honden die wachten op een nieuw gezin. Ik heb er ook twee uit het asiel gehaald. 2 jonge honden! Zalige beesten
Ja, dat ben ik ook van plan. Ben voorlopig al hun sites aan het afschuimen.
 
giphy.gif
 
  • Like
Waarderingen: mat
Voorlopig neig ik naar een border collie. Niet te groot, intelligent, actief maar geen hyperkinetisch konijn zoals een jack russel, lief, ....Amai... mijn dochtertje gaat hysterisch worden.
 

Bezint eer ge begint! :)
Voorlopig neig ik naar een border collie. Niet te groot, intelligent, actief maar geen hyperkinetisch konijn zoals een jack russel, lief, ....Amai... mijn dochtertje gaat hysterisch worden.
Nochtans zijn borders ook hyperactief. :P
 
Stafford 😍😍😍
Een vriendin van me heeft een stafford gehad. 15 jaar lang; Het was het liefste;, meest zachtaardige dier zie ze ooit heeft gekend. Hij likte zelf een inbreker. Stel je voor;
 
Dan zou ik zeker niet beginnen aan een hond. Een hond uit het asiel heeft zowat altijd een rugzakje en dat vraagt veel tijd, aandacht en energie.
 
Back
Naar boven