Fitness Seller

Welk lichaams type

Bezoekers in dit topic

Wimpie1989

Novice
Lid geworden
8 sep 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
75kg
Heb even een vraag hoe ik kan zien welk lichaams type heb ivm voeding en training enzo. Wie heeft er info voor mij er over . Of voorbeelden.

Gr wim
 
In principe doet het er niet toe toch ?
In de praktijk blijkt hoeveel energie-intake je nodig hebt (voor onderhoud / hypertrophy of vetverlies).

Soma-typeringen zijn achterhaald.
 
Maakt geen donder uit. Gewoon goed trainen en vreten
 
Ga maar gewoon eten en trainen.
 
Ik geloof wel degelijk in lichaamstypes. Ectomorph, Mesomorph, Endomorph. Magere bouw, Atletische bouw, Grove bouw. Het heeft te maken met je bouw als kind en je bouw toen je net begon met trainen. De dikte van je pols en enkels, maar ook je insulinegevoeligheid, de ratio spiermassa/vetmassa bij het bulken en cutten. eetlust etc. etc.

Kortom, iedereen heeft andere genen en de enige manier om erachter te komen wat werkt en wat niet werkt is dit zelf grondig onderzoeken.
En in plaats van op internet te zoeken naar wat anderen denken kan je ook gewoon een schrift kopen met een pen, een dieet en trainingsschema kiezen van iemand die 20 jaar lang traint, pen en schrift meenemen naar de sportschool, een schema een paar maanden testen, kijken hoe je je voelt en eruitziet en dit evalueren en conclussies trekken zodat je later er van kan leren.

Ik groei prima als ik 3 liter melk drink maar een maatje valt juist af omdat ie constant moet kotsen.
 
Jij gelooft er wel degelijk in ?

:hedbang:
 
Heb even een vraag hoe ik kan zien welk lichaams type heb ivm voeding en training enzo. Wie heeft er info voor mij er over .
Uit:
Sheldon, William. Atlas of Men: A Guide for Somatotyping the Adult Male at All Ages. New York: Gramercy Publishing Company, 1954.


3 men in 10,000 are pure mesomorphs (the most common of the three pre types), while 2 in 10k are pure ectomorphs, and 1 in 10k is a pure endomorph. The most common somatotypes are 4-4-3, 3-4-4, and 3-5-3, at 60, 57, and 56 in 1000, respectively, and every somatotype with a frequency over 34 in 1000 has a 4 or a 5 for mesomorphic traits, meaning just about everyone can put on a decent amount of muscle. Likewise, your chances of being a 6 or a 7 in each somatotype are 33/1000 for endomorphic, 70/1000 mesomorphic, and 41/1000 for ectomorphic. So, chances are far likelier that you're mesomorphic than anything else.

So what have we learned? SOMATOTYPES ARE HORSESHIT. Your real genetic potential relies on a variety of factors ranging from heredity to diet and training styles. Modern reliance on the produce of agriculture has degraded the human form considerably, so that humans are only now reaching the stature we attained as Cro-Magnons. Know what that sounds like to me? Train like a ****ing beast and eat like a Neanderthal, and you'll end up built like one.

Of voorbeelden.
Het verschil tussen veel te weinig eten, onvoldoende eten en goed eten & training (+silliconen):
hO4ShO9l.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Back
Naar boven