AndroidHealthClinic

Welk lijzaad (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
9.093
Waardering
2
hoi, ik heb ff door het forum gezocht, maar zag mijn vragen mbt lijzaadolie niet beantwoord...

welke soort gebruiken jullie, waar kan ik het (goedkoopst) kopen?

Wilde dit nl. wel eens proberen aangezien ik het idee heb dat men er wel de nodige resultaten mee heeft.
 
Gedempte zuiderdiep......reformazaak.
Herestraat.....De Tuinen
G&V (dacht ik. Het is een uitgebreide drogisterij) achter de westerkade. Die straat, waar die videotheek op de hoek zit.

tussen de 2,50 en 2,70 per flesje
 
Ik koop het altijd bij de tuinen in de herenstraat. 2,50 per flasjé.
 
ok dankjewel jongens. Schijnt alleen behoorlijk vies spul te zijn, niet? en hoeveel neem je er van op 1 dag? doe je het ergens doorheen?
 
D. zei:
ok dankjewel jongens. Schijnt alleen behoorlijk vies spul te zijn, niet? en hoeveel neem je er van op 1 dag? doe je het ergens doorheen?

Ik neem altijd als ik opsta en weer naar bed ga 1 eetlepel. Tis inderdaad vies spul....maar gewoon slikken en op gegeven moment heb je niet meer door dat het goor'.
 
niets vies aan (blijf t zeggen) maar goed, je moet er wel iets voor over hebben. ik heb zlf de koudgeperste van vitaal voor 2 euro 49 voor 250 ml.
 
eetlepeltje of 5 a 6. Niet smerig, gewoon anders.
 
Ilya zei:
eetlepeltje of 5 a 6. Niet smerig, gewoon anders.

doe je 6 eetlepels per dag?

is pak em beet 800 cal.

Niet wat veel in verhouding met de rest va je voeding, kh, eiw?
 
FF testen of ik weer iets kan plaatsen. Sorry jongens :D
 
D. zei:
welke soort gebruiken jullie, waar kan ik het (goedkoopst) kopen?

Wilde dit nl. wel eens proberen aangezien ik het idee heb dat men er wel de nodige resultaten mee heeft.

Ik gebruik Omega & More Perfect Balance http://www.wnp.nl/omeganmore.htm

Heb dit ooit als tip gekregen van een voedingsdeskundige...

Betere balance tussen omega-3/6/9 geloof ik..

Kneem hiervan 2xp/d eetlepel... taste like shit.. maar op d'n lepel en dan flink wat water er achter aan... dan gaat het wel :(

tis btw niet goedkoop... 12euri's voor 250ml...
 
Ik neem altijd 1 of twee eetlepels per dag, ik merk dat ik er droger van word.
 
aapie80 zei:
doe je 6 eetlepels per dag?

is pak em beet 800 cal.

Niet wat veel in verhouding met de rest va je voeding, kh, eiw?
ongeveer 650kcal op 3500kcal is........18%.
Ik heb nog wel meer vetbronnen waardoor het rond de 25% zwerft.

Weleens gehoord dat hoge onverzadigde vet-intakes het metabolisme stimuleren en eveneens je testosteron ?

Je hoeft niet bang te zijn voor vet. 10% is te weinig, misschien dat 30% wel ietsje te ver gaat, maar boven de 20 mag je gerust zitten.
 
nog ff een vraag mbt lijnzaad:
Waarom geen olijfolie ipv lijnzaadolie? Dit is toch ook onverzadigd vet, en goed voor hdl cholestrol. Wat oh wat is er dan aan lijnzaad, dat dit door iedereen wordt gebruikt?
 
Omega-3 vetzuren.
 
Je kunt ook levertraan nemen, heerlijk spul! ;)

Maaruh, ik ben weer overgestapt naar de lijnzaad olie. Neem 3 eetlepels per dag. Eerst nam ik 1 eetlepel levertraan, maar ik neem toch liever 3 eetlepels lijnzaadolie :)
 
ik heb die van barleans dies pokke duur 25euro voor een halve liter.
 
Bij de PlusMarkt hebben ze tegenwoordig lijnzaadjes. Is dit hetzelfde of heeft dit weer andere eigenschappen?

Ik neem aan dat ik de lijnzaad het beste i.c.m. eiwitten kan nemen. Dus als laatste op de avond met de kwark of tijdens het gebruikelijke potje tonijn!

Lijnzaad i.c.m. koolhydraten dus brinta en havermout is dus niet goed... of zit ik nu fout?
 
omega 3 zit in lijnzaadolie als ALA. Die ALA moet nog door jouw lijf verder verwerkt worden naar de echt belangrijke vetzuurtjes. Helaas kan dat bij lijnzaad(olie) minder goed dan jullie hopen. Zie ook die draad over visolie/levertraan waar wel al de juiste vetzuren in zitten.

Omega 6 zit in de meeste vetten die je dagelijks binnenkrijgt, hoef je niks extra voor te doen, de verhouding was in de oertijd iets van 1:1 tot 1:2 voor 3:6 en nu is die meer 1:10-25 geworden. Complete onzin dus om olie te kopen waar ook nog omega 6 in zit.

Olijfolie bevat omega-9 vz! Beetje rare eend in de bijt dus.. maar wel een met veel goede eigenschappen. Ook olijven bevatten die..

Espi
 
balkom zei:
Bij de PlusMarkt hebben ze tegenwoordig lijnzaadjes. Is dit hetzelfde of heeft dit weer andere eigenschappen?

Ik neem aan dat ik de lijnzaad het beste i.c.m. eiwitten kan nemen. Dus als laatste op de avond met de kwark of tijdens het gebruikelijke potje tonijn!

Lijnzaad i.c.m. koolhydraten dus brinta en havermout is dus niet goed... of zit ik nu fout?

Lijnzaadjes hebben wat betreft de olie die erin zit vergelijkbare eigenschappen met lijnzaadolie... wordt eruit gemaakt namelijk... Voordeel van lijnzaad is dat het behoorlijk vezelrijk is, waardoor het een mooie aanvulling is op je maaltijd (eiwit), bv. voor het slapen... wel even kijken naar de voedingswaarde en hoeveel gram lijnzaad je neemt natuurlijk...
 
O ja.. nooit goedkoopste lijnzaad nemen.
Dat is troep uit China, dat barst van de bestrijdingsmiddelen.
De goede olie komt uit Canada!

Daarom ook opletten met zalm in blik uit Rusland etc..

Ook voor levertraan en visolie zou ik uitsluitend Noorse produkten kopen. Visolie kan ook uit China komen bijv. en daar geldt hetzelfde, ook de onhygiënische verwerking aldaar is een reden beslist geen visolie van dubieuze afkomst te kopen.

Soms is het beter een wat duurder produkt aan te schaffen omdat het kwalitatief beter is.

Espi
 
Back
Naar boven