XXL Nutrition

Welk matras

Bezoekers in dit topic

erwin280

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
8.271
Waardering
819
Hallo beren.

Ik wil eigenlijk al een tijdje een nieuw matras hebben omdat deze niet zo lekker meer ligt, ik word elke nacht wel een paar keer wakker en dit matras is ook al iets van 20 jaar oud.

Het probleem was altijd dat die krengen zo duur zijn wil je iets goeds hebben.

http://fabrieksmatrassen.nl/produkten/produkten.asp?cat=9

Ik ben deze site tegengekomen waar de prijzen tot 70% verschillen vanwege levering direct uit fabriek. In het rode rijtje onderaan de site kan je uit verschillende matrassen kiezen.

Zelf heb ik absoluut geen verstand van matrassen maar ik wil een dik matras die gewoon goed ligt en eerder wat harder is dan zacht.
Er staat ook uitleg bij maar daar kom ik ook niet uit aangezien de zelfde voordelen bij vele matrassen staan.
Ik weeg nu 66kg en dat gaat in de toekomst zeker stijgen maar de komende jaren komt dat zeker niet boven de 100kg uit.

Dus brandt maar los:)
 
Heb er eentje van Lattoflex, met ook een Lattoflex-bodem al heel wat jaren. Heb geen rugklachten, slaap goed, dus neem aan dat het wel goed zit. De matras bestaat volledig uit moes (geen goedkope variant) met gaten erin, en een beschermer met ritssluiting er rond. Ik weet dat het niet de duurste was maar ook niet de goedkoopste. Hij is vrij zacht omdat ik daar het beste op slaap. Volgens mij is dat iets wat je zelf moet uitproberen, maar voor mensen met veel massa denk ik dat zachte matrassen die goed aanpassen aan je contouren het beste zijn. De bodem is vrij flexibel, en past zich goed aan. Als je uitlegt wat jouw ervaringen zijn enz. dan denk ik dat ze je in de winkel wel kunnen helpen.
 
Wat een goed matras is weet ik niet, maar je kan wel beter een hard(er) matras nemen dan een zacht matras meen ik te hebben gelezen. Gaat uiteraard ook om je persoonlijke voorkeur, maar in principe is je lichaam erop gebouwd om op een hardere ondergrond te liggen.
Vind zelf zo'n zachte toplaag ook wel chill liggen, misschien iets om uit te proberen?!

Als je toch bezig bent, koop ook gelijk een goed kussen! Zeker als je schouders breder worden, wordt de afstand tussen je hoofd en schouder groter, die je moet ondersteunen.
 
Ga naar zon beddenzaak en laat je daar informeren?
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

MLine IV matras heb ik een tijdje geleden aangeschaft. Wel wat aan de prijzige kant, maar je slaapt er heerlijk op.
Zeker als je het ook nog eens combineert met Mline kussens.
 
zelf sinds 2 weken een SwissSense bed, en het is hemels.. Ikea meuk zakt na 2 jaar al door (-+100kg)
 
Ga naar zon beddenzaak en laat je daar informeren?

Dit heb ik al eens gedaan. Toen kon ik verschillende bedden uitproberen maar het punt is dat ik zowel met kussens of bedden niet kan beoordelen of het goed is of niet als ik er een paar minuten op lig, dat is voor mij allemaal hetzelfde.

En ik ga ook niets in een winkel kopen omdat die prijzen te hoog liggen en ik me op dit moment niet echt kan veroorloven.
_______

Ik hou de reacties nog ff in de gaten:)
 
Ik heb 3-4 maanden ook een nieuw matras gekocht met nieuwe latbodem en wat opluchting slaap weer fatsoenlijk.

Maar ik heb lang op internet rond liggen kijken en forums af gegaan wat nu een goed matras is maar daar word je niet wijzer van en andere mensen kun je ook niet vertellen wat voor jou goed is, je moet effe naar een zaak gaan en gewoon door advies en matras proberen kom je er wel aan uit.

Kost wel wat vond ik was 400 euro kwijt maar had hiervoor wel matras+lattenbodem+kussen+hoeslaken:)
 
Ik sliep vroeger op een bankbed.. die fuitons zijn meestal keihard en niet comfortabel, Ik was ook student in die tijd en heb 2 maanden geleden, van het nieuwe salaris van mijn (eindelijk) vaste baan. Ik vond dat toch wel belangrijker dan vakantie.

Heb veel lopen zoeken en heb veel op forums erover gepraat. ik was dus tot de conclusie gekomen om wat geld eraan uit te geven en ik heb uiteindelijk dit matras gekocht:
http://www.zoslaapiknu.nl/king-pocketveringsmatras.html?id=1326489&quantity=1

Het bed kon ik overnemen van mijn zwager voor 20 euro.

Ik raad het jullie allemaal aan(wat meer uitbesteden aan je nachtrust)

Groetjes
 
Hebben 5 jaar geleden zo'n 20cm dikke Tempur matras gekocht... is nu al helemaal doorgezakt.
Mijn kant is verschrikkelijk, maar zelfs bij mijn vrouw @ 60kg is die al door gezakt. Ik zou dus GEEN
Tempur aanraden. Ondanks dat dat kreng ook wel wat euro heeft gekost
 
Ik heb ook al een tijdje een Tempur matras maar geen klachten. Slaapt heerlijk! Nu maar hopen dat dit zo blijft en dat het niet gaat doorzakken want die krengen zijn inderdaad verrekte duur.... :cool:
 
Hebben 5 jaar geleden zo'n 20cm dikke Tempur matras gekocht... is nu al helemaal doorgezakt.
Mijn kant is verschrikkelijk, maar zelfs bij mijn vrouw @ 60kg is die al door gezakt. Ik zou dus GEEN
Tempur aanraden. Ondanks dat dat kreng ook wel wat euro heeft gekost

LOL wat een faal. Hoor iedereen er altijd goed over praten (die 'm nog niet heeft of nog maar net). Heb zelf een relatief goedkope matras en ligt na vele jaren nog steeds prima. De bodem is eigenlijk net zo belangrijk dat vergeten mensen wel eens. Zakt die teveel door of is die te hard dan helpt een goede matras ook maar weinig.

Zou me trouwens niet verbazen als die Tempur's speciaal ontworpen zijn om na 5j op te zijn, ze moeten wel blijven verkopen natuurlijk...
 
LOL wat een faal. Hoor iedereen er altijd goed over praten (die 'm nog niet heeft of nog maar net). Heb zelf een relatief goedkope matras en ligt na vele jaren nog steeds prima. De bodem is eigenlijk net zo belangrijk dat vergeten mensen wel eens. Zakt die teveel door of is die te hard dan helpt een goede matras ook maar weinig.

Zou me trouwens niet verbazen als die Tempur's speciaal ontworpen zijn om na 5j op te zijn, ze moeten wel blijven verkopen natuurlijk...

Tja, heb ook al heen en weer gemaild met Tempur. Het zou eigenlijk niet mogen etc...
En ze zeiden van iemand van dat verkoopspunt te vragen om langs te komen om te
kijken waar nu net het probleem zit. Nou, dus niemand gezien.
 
Back
Naar boven