XXL Nutrition

Welk merk cafeïne pillen gebruiken jullie of vinden jullie het beste? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
Ik heb tot op heden verschillende cafeïne tabletten gebruikt en merk wel degelijk een onderling verschil ondanks dat het label van desbetreffende merk dezelfde hoeveelheid aangeeft.

Tested caffeine: van het merk ''tested nutrition'' geeft aan 200mg per tablet, maar ik voel er werkelijk niks van. 1/10
Allmax caffeine: van het merk ''Allmax'' geeft aan 200mg per tablet, en merk ook zeker dat hier echte werkzame stof inzit en geen bunk. 8/10
XXL nutrition, huismerk caffeine: 250mg per capsule, geeft inderdaad een goede boost, ik vertrouw erop, zeker de moeite waard. 9/10
8-hour Sustained release caffeine, van het merk Puritan's Pride.... 200mg per cap, maar ik weet niet wat dit voor rommel is, maar ik voel hier dus werkelijk niks van. Toen ik laatst 4 caps ervan nam in de hoop eindelijk wel eens een ker ''iets'' te ervaren (800mg in totaal dus) werd ik alleen maar misselijk... 1 cap of 2 caps voel ik niet. 1/10
Amok, het merk is Olimp. Er zou per cap 125mg caffeine inzitten en 25mg extra caffeine afkomstig uit Guarana (totaal dus 150mg per cap). Ik moet zeggen: goede shit! Wel neem ik er 2 van, 1 is wat te weinig. (volgens het etiket dienen personen boven de 70kg ook 2 stuks te nemen) Er is ook nog vit B6 aan toegevoegd en Panax Ginseng hetzij in kleine hoeveelheden), maar of dat echter bijdraagt aan de werking van de caffeine zelf denk ik niet. 8/10
 
Die van xxl nutrition
 
XXL

Alhoewel het ook wel leuk zou zijn mochten ze ook caps van 100, 150 hebben. Op een later tijdstip van de dag 500 nemen is wat teveel van het goede. Maar 250 dan weer net te weinig :p
 
Ik gebruik soms die van Myprotein, 200mg per tabletje en werkt prima, ligt er maar net aan hoe hard ik het nodig heb. Ene keer gewoon half tabletje en andere keer 2 tabletjes ofzo. Bij Myprotein hebben ze ook de vertraagde afgifte Cafeïne Capsules, je krijgt dus zoals de naam het al zegt niet ineens 200mg binnen maar het ene bolletje in de capsule breekt later af dan de andere, ook wel interessant
 
Ik gebruik soms die van Myprotein, 200mg per tabletje en werkt prima, ligt er maar net aan hoe hard ik het nodig heb. Ene keer gewoon half tabletje en andere keer 2 tabletjes ofzo. Bij Myprotein hebben ze ook de vertraagde afgifte Cafeïne Capsules, je krijgt dus zoals de naam het al zegt niet ineens 200mg binnen maar het ene bolletje in de capsule breekt later af dan de andere, ook wel interessant

Ik begrijp wat je bedoelt met die ''bolletjes''. De ''8-hour time released'' 200mg capsules van Puritan's Pride hebben ook 2 verschillende kleuren bolletjes in elke capsule. Maar ik wist niet dat er onderling verschil was in de afbraak per ''bolletje''
 
B&f ftw :D is goeie!
 
Ik heb zowel XXL als Myprotein gehad en voelde van de 200mg van MP meer dan de 250 van XXL. Ook zijn die van van MP gewoon pillen die je (denk ik) kan breken mocht je minder willen, zoals Robke aangeeft.
 
Waarom probeer je dan niet gewoon wat caffeine poeder? Die ik heb, komt met een 70 mg scoopje dus is ideaal te combineren.
Ander puntje waarom ik voor poeder kies is, omdat ik gewoon heel simpel caffeine wil en bijvoorbeeld niet al deze vulstoffen:

  • Caffeïne anhydrous
  • Microkristallijne cellulose
  • Maltodextrine
  • Sorbitol
  • Magnesium stearaat
  • Stearinezuur
  • Silicium dioxide
 
Ik begrijp wat je bedoelt met die ''bolletjes''. De ''8-hour time released'' 200mg capsules van Puritan's Pride hebben ook 2 verschillende kleuren bolletjes in elke capsule. Maar ik wist niet dat er onderling verschil was in de afbraak per ''bolletje''
Lijkt mij wel toch, als al die bolletjes tegelijk open gaan krijg je toch alsnog alle cafeine in een keer binnen? Volgens mij is het zo gemaakt dat je iedere keer kleine beetje cafeine binnenkrijgt per 'bolletje'
 
Ik vind diegene met cafeïne er in wel goed werken :thumb: Heeft gewoon te maken met je mood, lethargie op het moment en voeding.

Die bolletjes hebben overigens verschillende dikte laagjes erover waardoor ze niet tegelijk open knappen.
 
Espresso ftw :heart:
 
Bakje koffie pwo beste pwo
 
Ik vind diegene met cafeïne er in wel goed werken :thumb: Heeft gewoon te maken met je mood, lethargie op het moment en voeding.

Die bolletjes hebben overigens verschillende dikte laagjes erover waardoor ze niet tegelijk open knappen.
Waarom zou je dat willen.
 
Afgelopen weekend bij KRUIDVAT multivitaminen gekocht ''Energie forte'' waar per tabletje 100mg cafeïne inzit!


Samenstelling
"Vitamine A (retinylacetaat); 120 µg; 15%# Vitamine B1 (thiaminemononitraat); 3,3 mg; 300%# Vitamine B2 (riboflavine); 4,2 mg; 300%# Vitamine B3 (niacine (nicotinamide)); 48 mg; 300%# Vitamine B5 (pantotheenzuur (calcium-d-pantothenaat)); 18 mg; 300%# Vitamine B6 (pyridoxinehydrochloride) 4,2 mg; 300%# Biotine (d-biotine); 75 µg; 150%# Foliumzuur (pteroylglutaminezuur); 400 μg; 200%# Vitamine B12 (cyanocobalamine); 10 μg; 400%# Vitamine C (l-ascorbinezuur); 160 mg; 200%# Vitamine D (cholecalciferol); 0,75 μg; 15%# Vitamine E (dl-alfa-tocoferol-acetaat); 12 mg; 100%# IJzer (ijzerfumeraat); 14 mg; 100%# Jodium (kaliumjodide); 37,5 μg; 25%# Magnesium (magnesiumoxide); 75 mg; 20%# Selenium (l-selenomethionine); 14 μg; 25%# Zink (zinkoxide); 2,5 mg; 25%# Cafeïne; 100 mg# Ginseng extract; 60 mg# % gebaseerd op de referentie-inname."

Kruidvat A-Z Energie Forte Tabletten | Kruidvat

Ik ga ze morgen testen. 3 stuks lijkt mij oke. dat is 300mg cafeïne totaal + 180mg Ginseng.

De tabletjes zijn overigens ook gemakkelijk in tweeën te breken. Een dosis van 150mg, 250mg of 350mg cafeïne is dus ook mogelijk!
 
Weet wel dat je hiermee ook hoge dosissen van de vitaminen binnenkrijgt. 900% adh B6 bijvoorbeeld. En dat zit vaak ook nog in andere supplementen.

Dit lijkt me niet de meest gezonde optie.
 
  • Like
Waarderingen: ROVA
Back
Naar boven