Fitness Seller

Welk merk vitamines?

Peiling Peiling Welk merk vitamines

• XXL Nutrition

Stemmen: 19 35,2%
  • Now Foods

Stemmen: 3 5,6%
  • Body en Fit

Stemmen: 10 18,5%
  • Tuinen

Stemmen: 2 3,7%
  • Kruidvat

Stemmen: 5 9,3%
  • Bulkpowders

Stemmen: 4 7,4%
  • MyProtein

Stemmen: 5 9,3%
  • Swanson Health

Stemmen: 3 5,6%
  • Davitamon

Stemmen: 1 1,9%
  • Dagravit

Stemmen: 0 0,0%
  • SupraD

Stemmen: 0 0,0%
  • Centrum

• Olimp

• Totaal stemmers
    54

Bezoekers in dit topic

En geen enkel vitaminen/mineralen supplement is zo hoog gedoseerd dat het bijwerkingen op zal leveren. Gewoon de bijsluiter lezen en je daar aan houden ;)

Dat lijkt me iets te stellig. Als je de artsen van Sven Kramer niet wilt geloven, dan nog is de maximaal veilige dosis volgens sommige onderzoeken slechts 25mg. In het Bodybuilding vitamin pack van B&F zit 100mg!

Zie oa: https://forum.bodybuilding.nl/attachments/ndatolerableuil-pdf.662164/

Bijlagen

Idd, neem bijvoorbeeld vit k, vet oplosbaar. Bij een dosis van 150x adh is er niks aan de hand en zal je geen nadelen ondervinden.

Sommige vitamines zijn schadelijker dan andere bij een te hoge dosis.

Yep de ene is bij overdosering wellicht veel schadelijker en een andere kan je amper of nauwelijks een teveel aan binnen krijgen of is geheel niet schadelijk.

Beste blijft denk ik om er gewoon voor te zorgen dat je ruim in je vitamines en mineralen zit met gewone gezonde voeding. En alleen een beetje aanvullen als het nodig is in plaats van andersom te doen.
Dus alleen nog doen naar omstandigheden en doel van de vitamine preparaten die je gebruikt.

Yep de ene is bij overdosering wellicht veel schadelijker en een andere kan je amper of nauwelijks een teveel aan binnen krijgen of is geheel niet schadelijk.

Beste blijft denk ik om er gewoon voor te zorgen dat je ruim in je vitamines en mineralen zit met gewone gezonde voeding. En alleen een beetje aanvullen als het nodig is in plaats van andersom te doen.
Dus alleen nog doen naar omstandigheden en doel van de vitamine preparaten die je gebruikt.
Helemaal mee eens. Anders gezegd: Het is een supplement, dus ondersteunend. Dat moet je nooit als basis nemen en overdoseren. Dat lijkt me niet de bedoeling met vitamines ;)

Dat lijkt me iets te stellig. Als je de artsen van Sven Kramer niet wilt geloven, dan nog is de maximaal veilige dosis volgens sommige onderzoeken slechts 25mg. In het Bodybuilding vitamin pack van B&F zit 100mg!

Zie oa: https://forum.bodybuilding.nl/attachments/ndatolerableuil-pdf.662165/

Tsja, wederom een onderzoek waar er minstens zoveel tegenover staan die het tegendeel beweren.

Bv "Vitamine B6: assimileert eiwitten en vetten. De behoefte aan B6 wordt groter wanneer zeer eiwitrijke diëten worden genuttigd.

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor volwassenen is 2-4 mg.

Als supplement verkrijgbaar in vele doseringen - van 50 tot 100 mg -. Om tekorten van andere B vitaminen te voorkomen, moet B6 (pyridoxine) in gelijke hoeveelheden met B1 en B2 worden ingenomen.

OVERDOSERING: Er zijn geen vergiftigingsverschijnselen bekend. Een mogelijk symptoom van overdosering van B6 is nachtelijke rusteloosheid en een levendige droombeleving" aldus Earl Mindell.

Het is maar net wat en wie je wilt geloven.

Bijlagen

Doe zelf eens wat onderzoek ipv om bronnen te vragen. Getver, vroegâh was dat gelul over bronnen helemaal niet aan de orde. Je ging gewoon op onderzoek of stelde iets proefondervindelijk vast. Luibakken van tegenwoordig....

Overigens staat vermeldt wie betreffend artikel heeft geschreven, daarbij is het helemaal niet interessant want - zoals eerder opgemerkt - voor ieder artikel/(wetenschappelijk) onderzoek waarin A wordt geschreven is er minstens 1 artikel/(wetenschappelijk) onderzoek die het tegendeel beweert.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: martinnoppert
Doe zelf eens wat onderzoek ipv om bronnen te vragen. Getver, vroegâh was dat gelul over bronnen helemaal niet aan de orde. Je ging gewoon op onderzoek of stelde iets proefondervindelijk vast. Luibakken van tegenwoordig....

Overigens staat vermeldt wie betreffend artikel heeft geschreven dus aan de slag ;)

Ik heb werkelijk geen onderzoek kunnen vinden dat beweert dat een overdosis van vitamine B6 onmogelijk is, de veilig geachte hoeveelheden wisselen wel tussen de 10mg en 500mg per dag.

Ik zou zelf wat kritischer zijn op je bronnen, over Earl Mindell is geschreven:

The idea that Mindell is a leading nutrition expert is preposterous. His only respectable credential is a Bachelor of Science in Pharmacy degree from North Dakota State University in 1963. His "Ph.D." was obtained in 1985 from Pacific Western University, a nonaccredited correspondence school that has no recognized scientific standing. His herbalist diploma was obtained in 1995 from nonaccredited Dominion Herbal College.
http://www.mlmwatch.org/04C/Freelife/suit.html

Kom op, iemand citeren die letterlijk aan de LOI en een KRUIDENUNIVERSITEIT heeft gestudeerd :eek!: Om over die kwakzalver van een Dirk Zoutewelle maar niet te spreken. Zoals je zelf zei ;):

Ik vraag me wel af of de mensen die aangeven dat hun multivit goed is dat enkel baseren op het etiket of ook iets meer. Je moet wel echt heel belabberd eten wil een multivit een echt merkbaar verschil geven.

Buiten dat was is goed? Hoog gedoseerd? Dat wat op het etiket staat er ook daadwerkelijk in zit?

• Like
Waarderingen: Moshi en martinnoppert
Ik heb werkelijk geen onderzoek kunnen vinden dat beweert dat een overdosis van vitamine B6 onmogelijk is, de veilig geachte hoeveelheden wisselen wel tussen de 10mg en 500mg per dag.

Er staat ook niet dat een overdosis onmogelijk is, maar dat er geen vergiftigingsverschijnselen bij een overdosis bekend zijn. Zou dit overigens wel het geval zijn dan is dit niet eens vreemd want - zoals eerder geschreven - is teveel water al giftig.

En als je het bureau voor de kwakzalverij erbij haalt dan valt er op iedereen wat aan te merken, iets negatiefs over iemand vinden is niet zo moeilijk ;)

Laatst bewerkt:

Overigens staat vermeldt wie betreffend artikel heeft geschreven, daarbij is het helemaal niet interessant want - zoals eerder opgemerkt - voor ieder artikel/(wetenschappelijk) onderzoek waarin A wordt geschreven is er minstens 1 artikel/(wetenschappelijk) onderzoek die het tegendeel beweert.

Dat komt omdat tegenwoordig iedereen zogenaamd alles weet en claimt.

Moet je toch nog eens goed het etiket lezen.

Met écht natuurlijke vitamines
(Welke en hoeveel?)

Vrij van niet-natuuridentieke synthetische vitamines
Dat zijn dus gewoon synthetische vitamines die net als die andere merken natuurindentiek zijn ;)

En ook nog eens laaggedoseerd!
Ok man

Tsja, wederom een onderzoek waar er minstens zoveel tegenover staan die het tegendeel beweren.

Bv "Vitamine B6: assimileert eiwitten en vetten. De behoefte aan B6 wordt groter wanneer zeer eiwitrijke diëten worden genuttigd.

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor volwassenen is 2-4 mg.

Als supplement verkrijgbaar in vele doseringen - van 50 tot 100 mg -. Om tekorten van andere B vitaminen te voorkomen, moet B6 (pyridoxine) in gelijke hoeveelheden met B1 en B2 worden ingenomen.

OVERDOSERING: Er zijn geen vergiftigingsverschijnselen bekend. Een mogelijk symptoom van overdosering van B6 is nachtelijke rusteloosheid en een levendige droombeleving" aldus Earl Mindell.

De ahd voor volwassenen is 1.5 mg, bij een overschot plas je het uit.
Hogere dosis 200/500mg kan toxisch zijn, tintelingen, stuiptrekkingen, afbraak zenuwstelsel.

• Like
Waarderingen: Moshi
Eleiko heeft wel een punt. Als je het antwoord wist, had je die echt wel gegeven. Sja, dat is voor ons ook geheim en dacht dat dbb'ers juist skeptisch waren over wat er geschreven werd? Dus betwijfel datn van PS ook wel een beetje

• Like
Waarderingen: Eleiko
Eleiko heeft wel een punt. Als je het antwoord wist, had je die echt wel gegeven. Sja, dat is voor ons ook geheim en dacht dat dbb'ers juist skeptisch waren over wat er geschreven werd? Dus betwijfel datn van PS ook wel een beetje
OK man

ik denk dat jullie jezelf allemaal te druk maken over multivitamine.

Terug
Naar boven