Fitness Seller

Welk merk weipoeder is de voordeligste optie in 2019? En andere nieuweling vragen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

V-Man

Novice
Lid geworden
24 jul 2019
Berichten
1
Waardering
0
Ik ben nieuw hier en wil voor het eerst eiwitpoeder kopen, en als eerste keer alleen de concentraat variant.

Wat ik zelf heb ondernomen en onderzocht:

Via goedkoopgroeien.nl dacht ik dat de keuze simpel zou zijn om voor het product Whey Temptation Bulk te gaan van 't merk Powersupplements. Maar van wat ik op dit forum heb vernomen, lijkt die prijsvergelijker niet meer te worden bijgehouden, alsook dat Powersupplements sjoemelpoeder verkoopt of heeft verkocht waarbij hun producten ver onder de opgegeven waardes zitten.
Edit: excuses aan Powersupplements voor het misverstand. Marina1975 heeft gelijk en ik verwarde Powersupplements met Body en Fitshop.

Vervolgens ben ik op de merken Bulk Powders, MyProtein en XXL Nutrition gekomen. Ik weet niet of dat er een andere prijsvergelijker bestaat, maar ik ben op deze 3 gekomen via mond-op-mondreclame op dit forum, en omdat deze mij de voordeligste opties lijken.

Via lab tests van supplementlabtest.com blijkt dat de volgende producten de volgende werkelijke proteïne waardes hebben:

Met deze percentages kijkend naar de voordeligste verpakkingen van alle 3 de producten, kosten zij:
  • Bulk Powders Pure Whey Protein = 54,74/((5000/100)*0,764) = €1,43 per 100g werkelijke eiwitten
  • MyProtein Impact Whey Protein = 72,99/((5000/100)*0,753) = €1,93 per 100g werkelijke eiwitten, of €1,26 met een huidige kortingsactie van 35%
  • Powersupplements Whey Temptation Bulk = 149,70/((13500/100)*0,78) = €1,42 per 100g werkelijke eiwitten (het eiwitrendementspercentage is 78% gebaseerd op Powersupplements's claim, want er is geen labtest beschikbaar tot zover ik heb kunnen vinden, en dit percentage geldt uitsluitend voor de smaak naturel, want Powersupplements claimt eveneens op de verkoop pagina dat andere smaken de eiwitwaardes kunnen verlagen tot 75%).
  • XXL Nutrition Perfect Whey Protein = 56,95/((4000/100)*0,793) = €1,80 per 100g werkelijke eiwitten
Allen zijn gratis in verzending.

Met de huidige kortingsactie is dus MyProtein het voordeligst, en zonder kortingsactie is dat Bulk Powders.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat op supplementlabtest.com hun site maar één testresultaat uit 2018 stamt, en de rest niet verder gaan dan 2016. Te zien hier en hier. 3 jaar is een behoorlijk lange tijd voor een bedrijf om ongemerkt te gaan sjoemelen met de waardes. Ideaal zou zijn als merken 1x per jaar blind en onaangekondigd zouden worden getest (of dit voor tenminste de populaire merken).

Mijn vragen zijn:
  1. Weet iemand een andere prijsvergelijker dan goedkoopgroeien.nl die nog wel wordt bijgehouden?
  2. Weet iemand of dat de drie genoemde merken het voordeligst zijn?
  3. Weet iemand of er andere labs zijn die met iets meer regelmaat testen en publiceren dan supplementlabtest.com?
 
Laatst bewerkt:
Je vergist je met powersupplements
Hun whey is prima

Body en fit shop waren de sjoemelaars met verkeerd eiwit % op T label
 
Myprotein is doorgaans door hun kortingscodes en acties het goedkoopst ja. Ik vind de smaken die ze hebben vaak belachelijk smerig, maar ik denk dat de kwaliteit van de producten zelf niet per se onderdoet voor XXL ofzo, die toch al een behoorlijk stuk duurder zijn.

Protein is protein en graag zo goedkoop mogelijk.
 
Ik koop eigenlijk altijd bulkpowders, die hebben altijd wel een 30/40% korting actie en hun liquid chalk is de beste by far.
 
Action
 
Persoonlijk vind ik alle MyProtein smaken tegenvallen die ik geprobeerd heb.

De meeste XXL Whey delicious zijn top. perfect Whey vanille is ook prima. Van hun “milkshake” alleen chocolade geprobeerd. Die smaakt als een mengsel van stoepkrijt met koffie creamer.

Geen ervaring met bulk powders.
 
Er is nu overigens ook 35% korting bij bulkpowders. Ik vind de smaak in orde.
 
Persoonlijk vind ik alle MyProtein smaken tegenvallen die ik geprobeerd heb.

De meeste XXL Whey delicious zijn top. perfect Whey vanille is ook prima. Van hun “milkshake” alleen chocolade geprobeerd. Die smaakt als een mengsel van stoepkrijt met koffie creamer.

Geen ervaring met bulk powders.
Bulk powders is goed. Xxl is goed en levert bizar snel
 
Neem altijd bulk powders, vrijwel altijd korting, goede kwaliteit en hoge eiwitwaarde
 
Bulk powders. Goede kwaliteit en superprijs.
Eens in de 2 a 3 weken 45% korting.
 
Bulkpowders zeerzeker. Ik heb laatst 2,5kg isolaat kunnen regelen voor 35eu.

Hoger eiwitgehalte dan de Whey Hydro van XXL en bijna 20 euro goedkoper. Smaak is ook nagenoeg hetzelfde (choco).

Het was dan wel met een kortingsactie maar ik kijk alleen naar de prijs in de winkelwagen. Bulk heeft bijna altijd wel 30/40 of 35/45 procent korting.

XXL mag je blij zijn als er een paar euro af gaat ;-)

Over de kwaliteit van XXL valt er weinig te zeggen, is en blijft top, maar ik vind ze soms te duur worden en de kortingen zijn echt karig.
 
Ben het wel met je eens maar ik heb wel liever een stabiele prijs.
Bij die shops zoals bulkpowders en myprotein wisselen al die prijzen met 10-50% van tijd tot tijd. Ik raak dan altijd het zicht kwijt wanneer ik wat moet bestellen.
Bij XXL e.d. weet je tenminste waar je aan toe bent.
 
Ben het wel met je eens maar ik heb wel liever een stabiele prijs.
Bij die shops zoals bulkpowders en myprotein wisselen al die prijzen met 10-50% van tijd tot tijd. Ik raak dan altijd het zicht kwijt wanneer ik wat moet bestellen.
Bij XXL e.d. weet je tenminste waar je aan toe bent.
Wat heb je liever... BulkPowders die wisselt tussen 10% en 50% korting...

of XXL die wisselt tussen 0% en 10% korting? Oke heel soms, als je gelukt hebt, 15% korting? En dan nog duren deze kortingen een dag of hooguit 2 dagen. Bij BulkPowders minimaal de hele week.
 
Bulkpowders zeerzeker. Ik heb laatst 2,5kg isolaat kunnen regelen voor 35eu.

Hoger eiwitgehalte dan de Whey Hydro van XXL en bijna 20 euro goedkoper. Smaak is ook nagenoeg hetzelfde (choco).

Het was dan wel met een kortingsactie maar ik kijk alleen naar de prijs in de winkelwagen. Bulk heeft bijna altijd wel 30/40 of 35/45 procent korting.

XXL mag je blij zijn als er een paar euro af gaat ;-)

Over de kwaliteit van XXL valt er weinig te zeggen, is en blijft top, maar ik vind ze soms te duur worden en de kortingen zijn echt karig.

Ik bestelde ook altijd bij xxl, maar ben wsh net zoals jij overgestapt. Scheelt me gemiddeld zn 33% op whey.

Niks dan lof over xxl, maar voor dat verschil is het wel de moeite.

Verjaardagstaart is echt super btw van bulk
 
Xxl, voor de combinatie prijs/smaak/klantenservice

Moet het super goedkoop en maakt de smaak niet veel uit dan action
 
maar ik vind ze soms te duur worden en de kortingen zijn echt karig.

XXL is ook (te) duur ,eerlijk is eerlijk ,en vooral als je beseft dat 90% van de supps sowieso al weggegooid geld is

Moet het super goedkoop en maakt de smaak niet veel uit dan action

dit, ik merk 0,0 verschil met premium merken ,mijn favoriete drankje is water met Brinta dus ik ben toch al een mongool als het op smaak aankomt
 
Back
Naar boven