XXL Nutrition

Welk Power Rack

Bezoekers in dit topic

mr.cage

Novice
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
22
Waardering
8
Hi,

Mijn eerste post en gelijk de zoveelste vraag over een keuze van een power rack. Ik kom er in ieder geval niet meer uit..
Ben ruim 6 maanden geleden weer begonnen met sporten onder begeleiding en de fase is nu aangebroken om dit ook thuis verder alleen te gaan oppakken (naast de sportschool).
Na vele omzwervingen hier op t forum ben ik nu tot de conclusie gekomen dat veel van jullie gebruik maken van een rack van Barbarian of een van fitness sellers. Ook de naam van Henk van powercage.nl kwam veelvuldig voorbij. ik zie weinig over de racks van workoutsupply. Reden ?

Mijn wensen zijn;
  • power rack/cage
  • losstaand van vloer, geplaatst op een kamer (met laminaat)
  • voorzien van lat pully
  • met pins om bumper plates op te bergen
  • monkey bar
  • voorziening voor montage power bands
Na de vele plussen en minnen tegen elkaar te hebben afgezet kom ik tot een paar keuze mogelijkheden die voor mij qua prijs/ kwaliteit denk ik een goede keuze zijn.
  • Barbarian valt voor mij helaas af aangezien deze te prijzig is voor mij (als beginneling)
Ik heb daarom mijn keuze weten te beperken tot enkele racks en wil in het bijzonder van jullie horen wat de ervaringen zijn van de power racks van powercage.nl. Ik heb reeds een topic gevonden op t forum maar deze dateert alweer van enkele jaren terug. Mooie hieraan is dat je deze kunt aanvullen met wat extra's en rank is qua frame maar toch 3 mm dik.
De racks welke ik ook op t oog heb van Fitness Seller betreffen de Heavy Duty HD 2 evenals de Megatec versie, beiden met een pully en voorzien van beensteunen. Dit is dan iets dat weer ontbreekt bij die van powercage.nl

Daarom graag jullie advies wat nu te kiezen. Ik weet t niet echt meer...
ontlopen deze racks elkaar niet ? Of juist wel?

please advise..
 
Ik heb geen ervaring met de power racks van Henk, wel meerdere spullen (dumbbell rack, schijvenrek en wat andere losse spullen) door hem laten maken, allemaal naar eigen maatvoering. Kan wel zeggen dat hij uitstekende kwaliteit levert voor de prijs, contact gaat snel en als je duidelijk uit legt wat je wensen zijn is vrijwel alles op maat te krijgen (zo ook bijvoorbeeld de beensteunen, dat moet Henk ook wel kunnen realiseren).

Racks zoals de HD2 en Megatec zien er waarschijnlijk voor het oog wat beter uit, dat van Henk oogt vrij basic (voordeel: je betaald ook niet voor een fancy uiterlijk).

Reden dat je hier veelal Fitness-seller boven workoutsupply ziet zal deels zijn omdat FS hier de boardsponsor is, heb zelf ook geen enkele ervaring met workoutsupply maar ik vind de site vrij goedkoop over komen.
Bij powercage moet je wel rekening houden met dat verzendkosten erg hoog kunnen worden als je ver van hem af woont, kwam laatst volgens mij ook voorbij dat een rack naar belgië verzenden rond de 100 euro werd dacht ik. Durf eigenlijk ook niet te zeggen of Henk zelf de powercages zou vervoeren of het door een bedrijf laat doen.

Ik denk dat je met alle keuzes niet echt de mist in kan gaan, voor het oog zullen de racks van FS leuker zijn. Met meerdere specifieke wensen zou je Henk altijd kunnen mailen voor een prijsopgave, dan kan je zelf ook makkelijker beslissen.
 
Beginner, geen gewichtheffen en dan bumperplates?
 
Beginner, geen gewichtheffen en dan bumperplates?
off topic:
inderdaad !!
FYI: Heeft te maken met t geluid. Gietijzer gaat em niet worden... teveel geluid.
En...Heb ze goedkoop aangeschaft. Nog geen 2 kg de kilo.
Zal t gebruiken voor deadlift, squatten en bench press. Is toch wel enigzins gewicht heffen toch ..?
squat en deadlift nu op 125 en 135 kg, zal wel verder groeien de komende tijd. Bench zit ik nog maar op 60, maar dat komt ook wel goed de komende tijd.

Back On topic..
 
Ik heb geen ervaring met de power racks van Henk, wel meerdere spullen (dumbbell rack, schijvenrek en wat andere losse spullen) door hem laten maken, allemaal naar eigen maatvoering. Kan wel zeggen dat hij uitstekende kwaliteit levert voor de prijs, contact gaat snel en als je duidelijk uit legt wat je wensen zijn is vrijwel alles op maat te krijgen (zo ook bijvoorbeeld de beensteunen, dat moet Henk ook wel kunnen realiseren).

Racks zoals de HD2 en Megatec zien er waarschijnlijk voor het oog wat beter uit, dat van Henk oogt vrij basic (voordeel: je betaald ook niet voor een fancy uiterlijk).

Reden dat je hier veelal Fitness-seller boven workoutsupply ziet zal deels zijn omdat FS hier de boardsponsor is, heb zelf ook geen enkele ervaring met workoutsupply maar ik vind de site vrij goedkoop over komen.
Bij powercage moet je wel rekening houden met dat verzendkosten erg hoog kunnen worden als je ver van hem af woont, kwam laatst volgens mij ook voorbij dat een rack naar belgië verzenden rond de 100 euro werd dacht ik. Durf eigenlijk ook niet te zeggen of Henk zelf de powercages zou vervoeren of het door een bedrijf laat doen.

Ik denk dat je met alle keuzes niet echt de mist in kan gaan, voor het oog zullen de racks van FS leuker zijn. Met meerdere specifieke wensen zou je Henk altijd kunnen mailen voor een prijsopgave, dan kan je zelf ook makkelijker beslissen.

Thanks ! Zag idd al dat er hoge verzendkosten zijn bij powercage.nl.
Kwalitatief ziet t er idd allemaal goed uit.
Iemand die wat kan roepen over de stabiliteit vd de verschillende racks en dan met name die van de powercage.nl . Ik kijk trouwens naar de 50x50x3 versie met latpully.
 
Thanks ! Zag idd al dat er hoge verzendkosten zijn bij powercage.nl.
Kwalitatief ziet t er idd allemaal goed uit.
Iemand die wat kan roepen over de stabiliteit vd de verschillende racks en dan met name die van de powercage.nl . Ik kijk trouwens naar de 50x50x3 versie met latpully.

Als je in de buurt woont van hem (Hollandscheveld) zal het goedkoper zijn denk ik, of eventueel zelf op te halen. Bij FS moet je ook rekening houden met €55 verzendkosten, ga er van uit dat je in Nederland woont, zal dus niet veel schelen met elkaar hoor.

De HD2 heeft een frame van 75x75 (weliswaar 2mm dik), dit zal waarschijnlijk wel net wat steviger aanvoelen dan 50 x 50, mijn dumbbellrek is ook 50x50x3 van Henk en die voelt erg stabiel aan. Beide zullen prima volstaan voor thuis gebruik met de gewichten die je gebruikt en bij beide hoef je je echt geen zorgen te maken over de stabiliteit. Het is niet zo dat je ze met 1 vinger van hun plek af duwt hoor ;)
 
Gratis verzendkosten uit Duitsland van simple products (geloof ik, link staat op de laptop).

Ook een ruime keuze.
 
off topic:
inderdaad !!
FYI: Heeft te maken met t geluid. Gietijzer gaat em niet worden... teveel geluid.
En...Heb ze goedkoop aangeschaft. Nog geen 2 kg de kilo.
Zal t gebruiken voor deadlift, squatten en bench press. Is toch wel enigzins gewicht heffen toch ..?
squat en deadlift nu op 125 en 135 kg, zal wel verder groeien de komende tijd. Bench zit ik nog maar op 60, maar dat komt ook wel goed de komende tijd.

Back On topic..
Gewichtheffen is snatch en clean and jerk. ;) Maar als je ze zo goedkoop hebt kunnen kopen, dat doe je netjes!
 
Gewichtheffen is snatch en clean and jerk. ;) Maar als je ze zo goedkoop hebt kunnen kopen, dat doe je netjes!
thanks! Zijn de ATX rough bumper plates die ik op de kop heb weten te tikken. Muv de 5kg plates( vrij flexibel in vergelijk met de sportschool variant) prima schijven !
Nu eerst maar even wat kracht opbouwen. Snatch en c&j doe ik nu liever in de sportschool ivm beschikbare ruimte (ook ruimte voor faillure), maar you never know hoe eigenwijs ik word...:D:D
 
Ik heb geen ervaring met de power racks van Henk, wel meerdere spullen (dumbbell rack, schijvenrek en wat andere losse spullen) door hem laten maken, allemaal naar eigen maatvoering. Kan wel zeggen dat hij uitstekende kwaliteit levert voor de prijs, contact gaat snel en als je duidelijk uit legt wat je wensen zijn is vrijwel alles op maat te krijgen (zo ook bijvoorbeeld de beensteunen, dat moet Henk ook wel kunnen realiseren).

Racks zoals de HD2 en Megatec zien er waarschijnlijk voor het oog wat beter uit, dat van Henk oogt vrij basic (voordeel: je betaald ook niet voor een fancy uiterlijk).

Reden dat je hier veelal Fitness-seller boven workoutsupply ziet zal deels zijn omdat FS hier de boardsponsor is, heb zelf ook geen enkele ervaring met workoutsupply maar ik vind de site vrij goedkoop over komen.
Bij powercage moet je wel rekening houden met dat verzendkosten erg hoog kunnen worden als je ver van hem af woont, kwam laatst volgens mij ook voorbij dat een rack naar belgië verzenden rond de 100 euro werd dacht ik. Durf eigenlijk ook niet te zeggen of Henk zelf de powercages zou vervoeren of het door een bedrijf laat doen.

Ik denk dat je met alle keuzes niet echt de mist in kan gaan, voor het oog zullen de racks van FS leuker zijn. Met meerdere specifieke wensen zou je Henk altijd kunnen mailen voor een prijsopgave, dan kan je zelf ook makkelijker beslissen.
Reden dat je fs vaker zal zien dan workoutsuply heeft mede te maken met het feit fs actief hier op het forum aanwezig is, maar met name het het grote verschil in kwaliteit. Workoutsupply is goedkoop en dat is het spul ook..
 
Ik heb een hele tijd al een cage van powercage.nl, bezorging was idd wel duur maar netjes geleverd en goede kwaliteit. Ik vond alleen de pulley die ik erbij had wat stroef, maar heb gewoon wat van vet wd-40 (als ik het goed heb) bij de gamma gekocht en werkt gewoon goed. Ben nu veel vaker in een gym dan thuis trainen, maar we hebben er hier nog altijd plezier van.
 
Thx voor de responses..
Zit te twijfelen tussen de megatec of eentje van Henk.
Moeilijk moeilijk... prijs is ongeveer gelijk. Customizen kan dan weer bij die van powercage.nl. En t is van neerlands makelij.
En t frame is rank en toch dik, ook een +punt.

Wat zou de hoofdsponsor zeggen van dit dilemma....?
 
Haha, ik zou natuurlijk de MegaTec aanbevelen ;-)

Wat betreft de stabiliteit en veiligheid kun je in ieder geval niet snel iets verkeerd doen, de racks van Henk zullen ook gewoon sterk en stabiel zijn (met name de wat dikker uitgevoerde frames). Maar zelfs in de allergoedkoopste racks van sommige prijsstunters kun je meestal gewoon veilig trainen, alleen wiebelt het dan wat meer en heb je meestal wat minder opties of luxe. Toevallig zullen wij binnenkort ook een heel basic 50 x 50 mm instapmodel power rack van € 219 aanbieden (ik zou deze niet snel aanbevelen maar als iemand echt aan een laag budget gebonden is, is dat misschien wel een interessante optie om toch een home gym te kunnen beginnen).

Het verschil tussen het MegaTec Power Rack en de standaard racks van Henk zal vooral een kwestie van afwerking zijn. De MegaTec is erg luxe uitgerust met dikke rubbervoeten, volledig met rubber overtrokken J-Hooks, flip-down spotters met dikke rubberstroken, dipstangen met een comfortabele diameter, nummering van de gaten, monkey chin-up bar etc. In dat opzicht is de prijs-kwaliteitverhouding dus erg scherp.

Een aantal van die opties zal Henk tegen meerprijs misschien ook wel kunnen aanbieden, dan zul je even moeten bekijken wat dat met de prijs doet. Voordeel van de racks van Henk is echter wel dat je deze op maat kunt laten maken als je speciale wensen zou hebben, dus als dat een vereiste is vallen onze racks sowieso af.

Succes met je beslissing!
 
Laatst bewerkt:
2euro de kilo voor bumperplates is cheap :) ze zijn wel dikker dan gewone rubber schijven. Ik heb rubber en bumpers. Ik heb gewoon voor 350 euro aan bumperplates gratis gekregen :)

Rubber ook voor het geluid.[/
 
Mocht t niet meer passen, Extra weight bijkopen is zo gebeurd... MP staat er vol mee.. Maar eerst maar even de basics... rac k incl. Bijbehorende pully en bankje...
 
Kogel is door de kerk...

Het is een Heavy Duty HD2 rack geworden incl bijbehorende lat pully. Wel een set Barbarian J-Hooks bijbesteld. Past prima, ( en betere kleur naar mijn mening), geeft wat minder geluid en zeker minder beschadiging aan de barbel. Goede upgrade!

Credits aan Fitness Seller voor de flexibele houding en top oplossing naar mij toe ten aanzien van een leverprobleempje dat is ontstaan.
Gisteren dan ook het rack al mogen ontvangen en binnen 45 min was deze volledig opgebouwd. Staat als een huis !!
Morgen komt als t goed is mijn latpully (supersnelle nalevering trouwens, 2 dagen ipv 2 weken !!) en dan kan ik deze ook monteren aan het rack.
Gisteren al even wat bench press gedaan en zelfs dochterlief (11jr) al wat pull ups :-)
TOP!

extra Vraag , waar halen jullie eventuele plaknummers vandaan om erop te plakken zodat ik de juiste gaten gebruik?
 
Kogel is door de kerk...

Het is een Heavy Duty HD2 rack geworden incl bijbehorende lat pully. Wel een set Barbarian J-Hooks bijbesteld. Past prima, ( en betere kleur naar mijn mening), geeft wat minder geluid en zeker minder beschadiging aan de barbel. Goede upgrade!

Credits aan Fitness Seller voor de flexibele houding en top oplossing naar mij toe ten aanzien van een leverprobleempje dat is ontstaan.
Gisteren dan ook het rack al mogen ontvangen en binnen 45 min was deze volledig opgebouwd. Staat als een huis !!
Morgen komt als t goed is mijn latpully (supersnelle nalevering trouwens, 2 dagen ipv 2 weken !!) en dan kan ik deze ook monteren aan het rack.
Gisteren al even wat bench press gedaan en zelfs dochterlief (11jr) al wat pull ups :-)
TOP!

extra Vraag , waar halen jullie eventuele plaknummers vandaan om erop te plakken zodat ik de juiste gaten gebruik?
Mooi dat het rack goed bevalt, laat zeker even een review achter nadat je het goed hebt kunnen testen in je trainingen :)
 
extra Vraag , waar halen jullie eventuele plaknummers vandaan om erop te plakken zodat ik de juiste gaten gebruik?
Wij bieden nu deze markeermiddelen aan waarmee je de gaten van je rack zelf kunt nummeren of markeren.

Met de stift kun je nummers of letters (bijvoorbeeld BP voor bench press) bij een gat schrijven en met de stickers kun je de gaten voor bepaalde posities (bench press, squat etc.) opvallend markeren :)
 
Wij bieden nu deze markeermiddelen aan waarmee je de gaten van je rack zelf kunt nummeren of markeren.

Met de stift kun je nummers of letters (bijvoorbeeld BP voor bench press) bij een gat schrijven en met de stickers kun je de gaten voor bepaalde posities (bench press, squat etc.) opvallend markeren :)

Thanks. Ben zelf al crea bezig geweest. Is dus niet meer nodig...

IMG_2193.JPG
 
Back
Naar boven