XXL Nutrition

welk schema anhouden?

Bezoekers in dit topic

ren3

Cool Novice
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
38
Waardering
8
Lengte
1m74
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
titel zegt genoeg..

welk schema kan ik het best aanhouden tijdens de cut?
ik sport 3x per week, en pak 2 spiergroepen op een trainingsdag kan ik dit aanhouden?
meestal zijn het 3 setjes per oefening met oplopend gewicht en neergaande reps( 12-10-8-6 )

alvast bedankt.
 
Om te cutten kan je gewoon een zelfde schema aanhouden als wanneer je aan wil komen. Wat dat betreft kan je je oude split aanhouden(als dat je bevalt)

Cutten is meer een zaak van energieverbruik verhogen door aerobe training op te voeren.
 
en waarom niet als ik vragen mag?
Frequentie(1x/week) is gewoon te laag voor een naturel sporter. Je hoeft het niet aan te nemen van mij, doe zelf je onderzoek.
 
Frequentie(1x/week) is gewoon te laag voor een naturel sporter. Je hoeft het niet aan te nemen van mij, doe zelf je onderzoek.

Zo zwart-wit is het niet.
Volume is nog steeds bepalender dan frequentie.
Als je met een Split je max aan volume er in kan rammen en met een fullbody maar de helft, dan kan je beter voor de Split kiezen.
Alles valt of staat met hoeveel volume je wekelijks kan wegpompen, hoe je dat invult (ub/lb, fb of split) is meer voorkeur dan iets anders. Ik doe gewoon 3 daagse Split, 2x per week.
 
Zo zwart-wit is het niet.
Volume is nog steeds bepalender dan frequentie.
Als je met een Split je max aan volume er in kan rammen en met een fullbody maar de helft, dan kan je beter voor de Split kiezen.
Alles valt of staat met hoeveel volume je wekelijks kan wegpompen, hoe je dat invult (ub/lb, fb of split) is meer voorkeur dan iets anders. Ik doe gewoon 3 daagse Split, 2x per week.
Niet akkoord. Maar doe wat je niet laten kan.
 
Zo zwart-wit is het niet.
Volume is nog steeds bepalender dan frequentie.
Als je met een Split je max aan volume er in kan rammen en met een fullbody maar de helft, dan kan je beter voor de Split kiezen.
Alles valt of staat met hoeveel volume je wekelijks kan wegpompen, hoe je dat invult (ub/lb, fb of split) is meer voorkeur dan iets anders. Ik doe gewoon 3 daagse Split, 2x per week.

Er is genoeg onderzoek dat aantoont dat een frequentie van 1x per week niet optimaal is voor een naturel sporter.

vb. Effects of Resistance Training Frequency on Measures of Muscle Hypertrophy: A Systematic Review and Meta-Analysis. - PubMed - NCBI
 
Split zou ik ook zeker niet voor zijn, daar heb ik nog geen eens een onderzoek voor nodig.

Dan hoef je maar gewoon de basisprincipes van hypertrophy na te gaan
 
Er is genoeg onderzoek dat aantoont dat een frequentie van 1x per week niet optimaal is voor een naturel sporter.

vb. Effects of Resistance Training Frequency on Measures of Muscle Hypertrophy: A Systematic Review and Meta-Analysis. - PubMed - NCBI

Als je dan ook daadwerkelijk je eigen link even leest spreken ze van gelijk volume, waarbij 2x per week beter is.
Als het volume niet meer gelijk is gaat de vlieger dus al niet meer perse op, zoals ik stelde in mijn post.
Wekelijks volume blijft belangrijker dan frequentie.
 
Split zou ik ook zeker niet voor zijn, daar heb ik nog geen eens een onderzoek voor nodig.

Dan hoef je maar gewoon de basisprincipes van hypertrophy na te gaan

Ook de basisprincipes van hypertrophie gelden gewoon bij een split, het een hoeft niet beter te zijn dan het ander.
 
Als je dan ook daadwerkelijk je eigen link even leest spreken ze van gelijk volume, waarbij 2x per week beter is.
Als het volume niet meer gelijk is gaat de vlieger dus al niet meer perse op, zoals ik stelde in mijn post.
Wekelijks volume blijft belangrijker dan frequentie.
Je lult echt uit je nek man. Je zegt volume is belangrijker , dat maakt mijn punt toch niet minder waar? Het gaat hier over frequentie, niet over wekelijks volume. Volume is niet afhankelijk van het type trainingsschema dus is hier absoluut niet relevant. Het is wetenschappelijk bewezen dat een frequentie van 2x/week beter is dan 1x/week.
Het een is BETER dan het ander. FUCK BODYSPLITS VOOR NATURALS. DEAL WITH IT.
Bodysplits zijn trouwens ook duidelijk inferieur op basis van progressie(voor beginners/intermediates zeker) en intensiteit.
 
Je lult echt uit je nek man. Je zegt volume is belangrijker , dat maakt mijn punt toch niet minder waar? Het gaat hier over frequentie, niet over wekelijks volume. Volume is niet afhankelijk van het type trainingsschema dus is hier absoluut niet relevant. Het is wetenschappelijk bewezen dat een frequentie van 2x/week beter is dan 1x/week.
Het een is BETER dan het ander. FUCK BODYSPLITS VOOR NATURALS. DEAL WITH IT.

Je snapt het echt niet he, is ook niet vreemd als je net een paar maanden lift en denkt de wijsheid in pacht te hebben.
Veel 3x per week schema's bevatten gewoon niet genoeg volume (voor optimale hypertrophie) waardoor een split (5xpw of meer ofzo) gewoon de betere keuze zijn omdat die meer volume bevatten.
Eerst komt volume, dan pas frequentie.
Ook met een split kan je elke spiergroep 2x per week trainen, dus dat is geen argument.
 
Je snapt het echt niet he, is ook niet vreemd als je net een paar maanden lift en denkt de wijsheid in pacht te hebben.
Veel 3x per week schema's bevatten gewoon niet genoeg volume (voor optimale hypertrophie) waardoor een split (5xpw of meer ofzo) gewoon de betere keuze zijn omdat die meer volume bevatten.
Eerst komt volume, dan pas frequentie.
Ook met een split kan je elke spiergroep 2x per week trainen, dus dat is geen argument.
Ok dan, raadt hem dan maar bodysplits aan, sorry jij bent de allermachtige en wijze man waar ik al mijn hele leven op wacht. Kan je dan eens een voorbeeld van zo'n supergoed schema posten zodat ik ook mijn tijd in de gym kan gaan verneuken?
 
Tja als je van een split 5 of 6x p.w. uitgaat heb ik niets gezegd.

Ik doe gewoon 3 daagse Split, 2x per week.

Dus je bedoelt hier 6 dagen p.w. ?
 
Tja als je van een split 5 of 6x p.w. uitgaat heb ik niets gezegd.



Dus je bedoelt hier 6 dagen p.w. ?
TS geeft duidelijk aan dat hij 3 dagen per week sport en niet 5/6x. Bodypart split is dus niet ideaal want frequentie is 1x/week. Als je 6x/week gaat is het een ander verhaal. Maar is totaal overbodig en ook niet optimaal .
 
Ik dacht dat je bedoelde dat iedere spiergroep 1x p.w. aan bod kwam en dan met "|een shitload"aan volume.

Niet goed gelezen, my bad
 
Ok dan, raadt hem dan maar bodysplits aan, sorry jij bent de allermachtige en wijze man waar ik al mijn hele leven op wacht. Kan je dan eens een voorbeeld van zo'n supergoed schema posten zodat ik ook mijn tijd in de gym kan gaan verneuken?

Ik probeer uit te leggen dat er meerdere wegen naar Rome leiden.
Even een quote van Brad schoenfield:

First and foremost, it’s important to remember that the study equated volume between conditions. This was done to isolate the effects of frequency on muscular adaptations – an essential strategy for determining causality. However, a primary benefit of a split routine is the ability to increase per-workout volume while affording ample recovery between sessions. Since there is a clear dose-response relationship between volume and hypertrophy, total weekly volume needs to be factored into the equation. Certainly it’s possible that a split routine with a higher weekly volume would have performed as well or even better than the total body routine.

Dus niet gelijk op je pik getrapt, een oneliner als 'fuck splits voor naturals' is gewoon te makkelijk en zeker niet altijd waar.
 
Back
Naar boven