XXL Nutrition

welk schema raden jullie mij aan? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dreamy1

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
1 sep 2015
Berichten
4.775
Waardering
9.022
Lengte
1m75
tot nu toe nooit echt een trainingsschema gevolgt maar toch zit ik op een plateau die ik wil breken. een vriend vanme zei alleen ''je moet zo zwaar mogelijk liften'' thats all, maar werkte zeker wel.
mijn hoogst haalbare stats was op.
bw 97kg
bench (2rm) 170kg (180kg nooit kunnen doen, 4 slechte spotters gehad dus 4 mislukte pogingen)
deadlift 1rm 270kg
squat 4rm 220kg
military press 1rm 100kg

zie een heleboel krachtschema's maar ja ik ken geen powerlifters waar ik raad kan vragen.
 
er zitten er hier in elk geval genoeg ;)
 
De meeste schema's waar goed over na is gedacht en logisch opgezet zijn werken naar mijn ervaring, wat belangrijk is is dat je het zelf fijn vind om te volgen. Natuurlijk is dit mijn ervaring, misschien denken andere mensen hier anders over dus ,degene die dit leest, niet mij gelijk dood gooien alstublieft:angstig:.

En over programma's die je kan volgen, ik vond 531 heel fijn. Er zijn ook veel 531 variaties waar je van kan kiezen. Ik raad je aan om eerst het boek over 531 van jim wendler te lezen als je eraan wilt beginnen.

Veel mensen hebben ook positieve ervaringen met sheiko en smolov(vooral om prs te breken) maar daar heb ik zelf weinig ervaring mee.

Wat ook fijn is is om een trainingspartner te hebben die jou naar een hoger niveau tilt, ik heb zelf liever een iets slechter opgezet programma en een goede trainingspartner dan geen trainingspartner en een perfect trainingsprogramma.
 
succes met je plateaus doorbreken als je inderdaad off bent nu
 
5x5 skwets alla clarence kennedy
 
5x5 skwets alla clarence kennedy
Nou.. ik deed eerste keer 5x5 bij deadlift
1 rep is 260kg
1st set 5x180kg
2nd set 5x200kg
3th set 5x210kg
4th set 5x220kg
5th set 5x230kg

Daarna had ik 2 dagen spierpijn in mijn onderrug
 
Nou.. ik deed eerste keer 5x5 bij deadlift
1 rep is 260kg
1st set 5x180kg
2nd set 5x200kg
3th set 5x210kg
4th set 5x220kg
5th set 5x230kg

Daarna had ik 2 dagen spierpijn in mijn onderrug
Dat snap ik ook wel met zoon hoge gewichten :)
 
Dat snap ik ook wel met zoon hoge gewichten :)
Of dit de juiste manier was weet ik niet.
70% van 260kg is 182kg.. maar dat was veelste licht voor 5x? Kon er zeker 12 van maken.
 
chrisk je schreef iets toen je karma gaf maar die zin stopte bij
“70% zou inderdaad ongeveer 12RM moeten zijn dan moet...”
daar stopte het
 
chrisk je schreef iets toen je karma gaf maar die zin stopte bij
“70% zou inderdaad ongeveer 12RM moeten zijn dan moet...”
daar stopte het
70% zou inderdaad ongeveer 12RM moeten zijn dan moet je heel veel sets van 5 doen of zoals je deed verder opwarmen naar ongeveer je 5RM. En dan een andere dag wat lichter op hogere reps trainen?
 
Back
Naar boven