AndroidHealthClinic

Welk schema voor beginnende powerlifter

Bezoekers in dit topic

wesleyb8

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2011
Berichten
2.280
Waardering
4.507
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Hee collega’s

Ik lift nu al zo’n 6/7 jaar af en aan. Daarbij ben ik d.m.v. Fitness best een eind gekomen qua kracht maar wil ik nu toch eens naar een next level gaan qua kracht stats. Ik merk dat ik zwaar liften ook gewoon leuker vind dan de eindeloze focus op mijn shape. Ik wil daarom nu de switch maken naar powerliften , niet powerbuilden maar echt de volle focus op kracht. De massa die ik nu heb is prima dus als ik niet veel groter meer word maar wel sterker dan is dat het doel.

Nu word ik alleen dood gegooid met schema’s en weet ik niet wat ik als advanced fitness trainee maar beginnende powerlifter het beste kan doen.

Ik heb gekeken naar calgary barbell 16 weken dit ziet er best goed uit maar de vraag is of ik dit eindeloos kan herhalen. Iets meer lineair lijkt me in mijn optiek voor beginnen met PL beter maar wat zijn jullie meningen ?
 
Vrij absurd qua volume … kan me niet voorstellen dat daar van herstel en dan ook nog eens lineair ga progressen
Nsuns is juist lineair, veel mensen maken goede progressie ermee maar idd veel volume.
 
Nsuns is juist lineair, veel mensen maken goede progressie ermee maar idd veel volume.
Ik bedoel meer dat ik na 7 jaar trainen uberhaubt nog lineaire progressie maak.. lijkt me toch stug ?
 
Vrij absurd qua volume … kan me niet voorstellen dat daar van herstel en dan ook nog eens lineair ga progressen

Als je dit systeem met de gemiddelde instelling van een HIT georiënteerde bodybuilder toepast, dan gaat het inderdaad niet werken.

Belangrijk is dat de nadruk op volume ligt i.c.m. combinatie met het managen van training-stress.
M.a.w. vooral niet uitvoeren met een "elke set tot falen gaan" en "jezelf helemaal kapot trainen, want no pain=no gain" mentaliteit.
 
Moet daaraan toevoegen dat alle 3 zijn gedaan met op onderhoud eten, ik ga dit keer echt wel even een halfjaar tot een jaar bulken … zeker als het wel NSuns word met dat volume
 
Als je dit systeem met de gemiddelde instelling van een HIT georiënteerde bodybuilder toepast, dan gaat het inderdaad niet werken.

Belangrijk is dat de nadruk op volume ligt i.c.m. combinatie met het managen van training-stress.
M.a.w. vooral niet uitvoeren met een "elke set tot falen gaan" en "jezelf helemaal kapot trainen, want no pain=no gain" mentaliteit.
Dit is sowieso denk ik wel key om mee te nemen als ik ga switchen naar powerliften. Met de balls to the walls mentaliteit waarmee ik normaal trainen ga ik gegarandeerd mezelf blesseren anders
 
nSuns is ook geprogrammeerd in een app genaamd Boostcamp.
Werkt top, hoef je alleen maar dom te doen wat die app zegt ;)

Toevallig zelf op 't moment ook bezig met nSuns.
Screenshot_2022-09-09-07-58-04-13_b178807e08edee7afed235ad0d3a9ef3.jpg
 
Dit is sowieso denk ik wel key om mee te nemen als ik ga switchen naar powerliften. Met de balls to the walls mentaliteit waarmee ik normaal trainen ga ik gegarandeerd mezelf blesseren anders
ik vond nsuns veel te zwaar, maar kon zelf het ego-liften niet echt in toom houden
 
Conclussie is toch NSuns dan , keer fatsoenlijk focussen op herstel en een degelijke bulk. In combinatie met een beetje discipline moet ik toch een held eind komen dan
 
Sheiko. Geen beginner schema, maar voor iemand die 3 platen drukt en 200+ tilt lijkt me dat ook niet nodig.
 
Sheiko. Geen beginner schema, maar voor iemand die 3 platen drukt en 200+ tilt lijkt me dat ook niet nodig.
Kan ook ja, maar moet je wel oppassen dat je niet te hard gaat. Dit zie je vaker bij beginners. Ook al traint iemand 6j, hoeft ie nog niet ervaren te zijn.
 
StrongLifts 5x5 om mee te beginnen => https://stronglifts.com/5x5/
Dit lijkt me een stuk beter
Vind nSuns eigenlijk gewoon best wel een debiel schema alhoewel ik het zelf ook heb gedaan
Beste zou gewoon zijn om een powerlift coach te nemen die je van een fatsoenlijk schema en programmering voor ziet natuurlijk :p
 
Vind zelf 3 dagen trainen wel errruggg weinig
 
Back
Naar boven