MuscleMeat

Welk Schema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Davynator

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
135
Waardering
0
Hey medeleden,
Ik ben gisteren beginnen trainen met een ander schema.
Ik heb eerst altijd een 3 of 4 dagen split gedaan. Maar omdat ik nu nog maar 2 avonden tijd heb, Dinsdag’s en Donderdag’s ’s avonds ben ik toen met het volgende schema begonnen:

Squat
Deadlift
Stiff legged deadlift
Bench Press
Incline Bench Press
Upright row (brede grip, zijkant schouders)
Bend Over Row’s
Chinnen
Barbell Shrug’s
Hanging Leg/Hip Raises
Close Grip Bench Press (Rack Lockouts)
Triceps Dip
Barbell Curl
Hammer Curl
Wrist Curl
Reverse Wrist Curl
Calf Raises

Deze oefeningen en dan 1 set per oefening, 6 tot 8 herhalingen en zwaar.
Dit deed ik dan op dinsdag en donderdag avond, alleen als ik het dinsdag’s gedaan had was ik nog niet volledig hersteld tegen donderdag.


Dus toen heb ik een ander schema samengesteld:
Een soort van UB//LB

Dinsdag UB
Bench Press
Incline Bench Press
Upright Row
Bend over row
Chin-ups
Close Grip Bench Press (rack lockouts)
Triceps dip
Barbell Curl
Hammer Curl

Donderdag LB
Squat
{nog een Squat variant}
Deadlift
Stiff legged / Romanian Deadlift
Hanging Leg Hip Raise
Barbell Shrugs
Calf Raises
Wrist Curls
Reverse Wrist Curls

En dan 2 sets per oefening, 6 tot 8 herhalingen. Ik heb er enkele isolatie oefeningen in laten staan omdat ik denk die toch nodig te hebben voor mijn armen voldoende aan te pakken.

Gister heb ik dus het UB getrained met het laatste schema en dat beviel vrij goed.
Donderdag ga ik dan het LB trainen.

Wat denken jullie dat het beste schema is van deze 2? Of kan ik beter een ander schema nemen?

In mijn split schema had ik nog 2 oefeningen voor de schouders erin zitten, Military press (zittend) en Rear delt. Row's. deze heb ik er nu uit gehaalt omdat ik denk dat de anterior deltoid al genoeg gebruikt wordt bij de Bench Press oefeningen (ik druk volgens mij behoorlijk mee met de schouders). en omdat ik denk dat ik de posterior deltoid al voldoende belast met de bend over row's. is dit verstandig? of moet ik deze oefeningen er weer in zetten?

Alvast bedankt.
 
Ik zou dan maar voor de UB/LB gaan, kunnen je spieren ook beter herstellen.
Ik zou de oefening er opnieuw inzetten. Weet zelf alleen niet of het echt verstandig is.
 
ja ik heb ook altijd DOMS in mijn borst. als ik dinsdag avond bovenlichaam getrained hebt, dan krijg ik woensdag spierpijn in mn borst en dat is dan pas vrijdag's misschien wel zaterdag dat het helemaal weg is. dus ik denk dat het UB/LB schema wel beter is.
alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Mis kun je de andere dag thuis trainen, voor school/ werk voordat je gaat slapen.

Met 2 dumbbells me genoeg gewicht en 1 bankje en bar kun je al het meeste trainen.

Buik: crunches ofzo is voldoende.
Biceps: Dubell curl
Triceps: Upright rows, shurg ofzo:P
Rug: deathlift, good morning etc.
Benen: deathlift andere variant ofzo.

Ga zo maar door, dan kun je nog een goed full body in elkaar zetten.
 
Ik train thuis, zit niet bij een sportschool :p
overdag moet ik werken, en maandag en woensdag avond moet ik hier thuis werken (we hebben een bedrijf thuis). en vrijdag avond heb ik eigenlijk ook geen tijd. dus dan heb ik dinsdag en donderdag avond om te trainen.
 
Weet je, ik mis het weekend, daar kun je toch wel iets actiefs doen dan alleen slapen^^
 
Mis kun je de andere dag thuis trainen, voor school/ werk voordat je gaat slapen.

Met 2 dumbbells me genoeg gewicht en 1 bankje en bar kun je al het meeste trainen.

Buik: crunches ofzo is voldoende.
Biceps: Dubell curl
Triceps: Upright rows, shurg ofzo:P
Rug: deathlift, good morning etc.
Benen: deathlift andere variant ofzo.

Ga zo maar door, dan kun je nog een goed full body in elkaar zetten.

ehm moet die triceps nie schouders zijn :P, denk dat shrugs en upright rows weinig zin heeft voor triceps:P
 
Weet je, ik mis het weekend, daar kun je toch wel iets actiefs doen dan alleen slapen^^

Ja werken, en ik ga ook nog graag een avondje op stap (niet dat ik me dan total loss zuip hoor :p )

ehm moet die triceps nie schouders zijn :P, denk dat shrugs en upright rows weinig zin heeft voor triceps:P

ja, goodmornings zijn voor hamstrings en voor benen ken ik beter squads doen dan deadlift.

maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties
 
Back
Naar boven