Ik train al een tijdje, waarvan een decennium in de homegym. Sinds kort schuifel ik wat rond in de plaatselijke gym en blijf nog wat langer plakken. Kan altijd weer de homegym in.
Het was voor Derksen wel wennen aan personen met broeken aan waarvan de gynaecoloog nog zou opkijken en personen die moeten uitkijken voor overtraining aangezien de frequentie scherm kijken vrij hoog ligt. Na een korte periode wennen aan meer van dit soort activiteiten nergens last van en kom daar om mijn eigen ding te doen. Over dit eigen ding doen wil ik het hebben.
Want in de homegym trainde ik met een kern van barbell compounds en vulde dit aan met oefeningen zoals leg curl, leg extensions, dips, pullups, rows, face pulls, calf raises enzovoorts. Sinds ik schuifel in de gym doe ik er een aantal oefeningen bij zoals leg press, pull trough, toe press, incline seated pullover, rope overhead extensions, cable row, one arm rear delt.
Enigszins gekeken naar kant en klare programma’s maar niet goed genoeg gekeken denk ik vandaar dat ik in dit topic kom.
De basis van het programma moet draaien om barbell compounds, aanvullende oefeningen mogen ook apparaten zijn. Kom qua squat, bench, deadlift, oh press, rdl, pullups, front squat, pendlay row vrijwel nooit boven de 6 reps per set uit. Dit ligt mij vrij goed. Met al het andere doe ik bijna uitsluitend myo reps (dus 2 sets opwarmen, 1 activatie set en dan max 5 sets).
Huidig:
Drie keer per week, totaal aantal sets:
Squat 15 sets
Bench 10 sets
Rdl 8 sets
Row 8 sets
Deadlift 5 sets
OH press 5 sets
Pullups/ Latpull 8 sets
De rest van de oefeningen doe ik myo reps. Scheelt qua tijd en voelt lekker. Doe meestal tijdens squats ook pullups. Tijdens bench doe ik facepulls en zo combineer ik nog een en ander.
Heeft iemand een idee qua powerbuilden, drie keer in de week, waarmee ik lekker kan knallen. Zag o.a. Jeff Nippard, Mike Israetel, Alex Bromley, Calgary voorbij komen. Zegt jullie dit iets?
The 'Long & Steady Gains' Workout
A strength-based, three-days-a-week full-body routine inspired by Greg Nuckols which will help you make long and steady gains.

Liep Derksen daar rond met de gedachte: “What would Harpep do..” Go figure.