XXL Nutrition

Sticky Welk trainingsprogramma is geschikt voor mij? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hello

I am using the weight gainer but it is not so effective ,tell me about some good supplement...
 
Ik ben nu van plan om eens Bill Star 5*5 te gaan proberen, om mijn kracht omhoog te krijgen, echter weet ik niet in hoeverre ik moet falen op de oefeningen? Ik probeer dan 5 reps te halen, maar aangezien je vaker gewicht verhoogd, is het logisch dat je gaat falen.
Echter heb ik in andere topics gelezen dat je beter van het "faalpunt" kunt afblijven???
 
Ik zit nu in de 4e week van MAX-OT en dat bevalt goed! Het enige waar ik mij minder in kan vinden is het advies dat 53% van je calorie intake eiwit zou moeten zijn.

If you are 200 pounds and eat 3100 calories
per day then your protein intake will be 411 grams per day (3100 x 53% / 4 = 411).
There are individuals who have ultra-slow metabolisms and eat fewer calories per day.

Less total calories will mean less total protein intake. When trying to gain muscle mass
you never want to go below 2 grams of protein per pound of bodyweight per day. If you
weigh 200 pounds and you're trying to gain muscle mass you want to make sure you are
getting at least 400 grams of protein per day.
In die pdf heeft die kerel het wel erg veel over sups, en dan vooral de sups uit zijn eigen store. Lijkt een beetje op spam. Behalve dat bevalt max-ot erg goed.
 
Ik kan maar 1 ding adviseren: Volg het MAX-OT trainings- en voedingssysteem.
Ik zou willen dat ik 20 jaar geleden die kennis had gehad. Dat had me vele onzinboeken en schema's gescheeld. HEt boek 'Reps' was wel het dieptepunt....
Dus: MAX- OT en het boek 'Brawn' van Stuart mc Robert. Hard trainen, goed eten, goed slapen en van de rotzooi afblijven....

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

MAX OT is door AST-Sports Science ontwikkeld. Skip Lacour en Jeff Willet, allebei natural Bodybuildkampioenen trainen al jaren volgens dit schema. voor de nederlandse versie ast-ss.nl
 
Ik ben ook erg blij met het schema! alleen de hoeveelheid aan supplementen is bijna niet te doen (voor een student). 400gram eiwit waarvan je misschien 160 uit je voeding haalt, de rest uit whey isolaat. Dat is een berg whey isolaat per week!

Ik wist trouwens niet dat er een Nederlandse site van AST was. Hopelijk komt er nog een lijst met ingredienten en verhoudingen bij de producten te staan :)
 
Laatst bewerkt:
Na 25 jaar trainen en fouten maken ben ik bij het MAX-OT schema uitgekomen.
Wat mij betreft (en vele anderen) het beste schema ooit gemaakt en helemaal No-Nonsense.

---------- Toegevoegd om 14:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:11 ----------

Over de 53% eiwit. Paul Delia, de schrijver van MAX-OT is een absolute grootheid als het gaat om de wetenschap aangaande Natural bodybuilders. Ik ken Skip LaCour en Jeff Willet persoonlijk en neem van mij maar aan dat ze natural zijn. Die 53% werkt voor hen zeer goed. Als je het teveel vindt kan je eerst lager gaan zitten en dan kijken wat het beste werkt
 
Ben op zoek naar een nieuw trainingsschema, ben toe aan iets nieuws en merk en zit al een tijd 'vast' naar mijn idee.

Tot nu toe heb ik de volgende schema's gevolgd.

3 daagse split
- Borst / triceps
- Rug / biceps
- Benen / schouders

4 daagse split
- Borst
- Rug
- Benen
- Schouders

Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in een full body schema, maar ben er nog niet zeker van.

Als het van belang is, dit zijn mijn krachtstats.

BP 70 x 5
SQ 100 x 5
DL 120 x 5

Mijn doel is massa. Is een fullbody schema geschikt voor mij? Sta ook open voor andere suggesties!

Dank beesten!
 
Laatst bewerkt:
hmm, wou een trainings-schema vragen op dit forum maar staan echt al meer dan genoeg adviezen op!
thx allemaal;)
 
Zeer informatief, bedankt !
 
Doe ik het goed?

Dag iedereen,

ik ben nieuw hier en heb enkele vragen:

Ik train nu al een paar jaar, maar pas sinds kort kan ik dit op regelmatige basis doen. Ik heb veel moeite om massa bij te komen.
Daarom drink ik nu sinds 3 maand een weightgainer + whey shake en sinds vorige week ook wat creatine erbij.
Ik ben al iets verzwaard, maar niet om te zeggen zo veel.
Ik doe nochtans een kantoorjob, dus daar verbrand ik niet veel calorieën.
Het zou dus misschien aan mijn trainingschema kunnen liggen.

Omdat ik nogal beperkt zit met mijn tijd, is mijn schema zo ingedeeld:
5 dagen in de week, iedere dag een half uur.
In dat half uur probeer ik 2 spiergroepen te trainen die ik tussen elkaar door kan doen. ( Dus ipv een goeie minuut tussen elke set te laten, doe ik een oefening voor een andere spiergroep ertussen )
Dit is mijn schema:
Maandag: Rug + Benen
Dinsdag: Borst + Buik
Woensdag: Biceps + Triceps
Donderdag: Schouders + Billen
Vrijdag: Borst + Buik

Is dit ok of zou ik beter op een andere manier trainen?
Ik zou sowieso graag oefeningen blijven doen voor gans mijn lichaam.

Ik heb iemand die met me meetraint, maar die is een stuk zwaarder dan ik.
Zijn bedoeling is om vet te verliezen en ook wat kracht te kweken.
Is dit wel een geschikt schema voor hem?

Alvast bedankt voor de info.

Gr.
 
Misschien een onnodige bump maar ik ben een stuk wijzer geworden van wat voor soort schema's er zijn.:thumbs:
 
vraagje over de push/pull

in dit voorbeeld staat push op maandag, en daarna weer op vrijdag.
tot hoe ver kan je gaan dat de spieren weer hersteld zijn voor vrijdag? kan je tot het uiterste gaan? nee toch? hoeveel sets per spiergroep?
 
hahah dat filmpje van 1000 pounds:P
 
Hallo ,

ik ben ongeveer een maandje geleden beginnen met krachttraining om gespierder te worden.
Ik ben namelijk aardig slank en dun voor mijn leeftijd.
-17 jaar
-181 cm
-62 kg
Mijn vader raadde me aan om een shake aan te schaffen om aan te komen en meer spiermassa te creeren.
Daarvoor heb ik de Super Weight Gainer gekocht.
Sinds ongeveer vorige week ben ik echt sirieus begonnen , ik heb een voedingsschema proberen te maken en dat kwam hier op neer.

6.00 : 2 broodjes pindakaas met 2 glazen melk
9.15 : 1 broodje kaas, 1 broodje pindakaas , met 2 bekertjes melk , en 1 flesje vitaminedrink.
12.00 3 broodjes pindakaas , 1 appel , 2 bekertjes melk
14.15 : 1 broodje kaas met komkommer , 1 flesje vitaminedrink ( 500 ml )
17.30 : avondeten
20.00 : handje vol pindakaas , 2 glazen melk

En ik heb een trainschema gemaakt , btw .. ik ben met een werkend&lerende opleiding bezig waarbij ik 40 uur in de week werk.
Trainschema is al volgt :

Zondagavond : Boven- en onderarmen , Borst
Maandag : Rust
Dinsdagavond : Schouders , Rug
Woensdag : Rust
Donderdagavond : Benen , Billen , Buik

Mijn vraag is bij dit verhaal ..
Zijn dit goede schema's om te beginnen ?
Ik ben er namelijk niet helemaal zeker van want iedereen die ik vraag over de schema's reageren verschillend.
Graag een beetje proffesioneel antwoord terug.

Gr. Steffan
 
Lengte: 182cm
Gewicht: 80 KG

• Hoeveel trainingservaring heb je? / 6 maanden zonder schema getraind.
• Wat is je doel? spieruithouding? massa? recreatief fitness? powerliften? Massa
• Waar liggen je prioriteiten? Welk gedeelte vraagt de meeste aandacht? Rug, Schouders ( traps), benen.
• Welke apparatuur heb je tot je beschikking? Tegen iemand die ergens traint waar 90% van de aanwezige middelen bestaat uit machines kan je moeilijk reageren met de opmerking dat vrije gewichten beter zijn. Bijna alles. Ik train in een gym, er zijn genoeg dumbbells en wel 3-4 apparaten voor elke spiergroep.
• Wat is je beschikbare tijd? Niet iedereen kan / wil 7 dagen per week trainen.

Ik kan max 5x per week trainen. Maar het liefst train ik 3-4x Mijn doel is gewoon om mijn hele lichaam te trainen zo snel mogelijk spiermassa kweken. Ik wil geen droge spieren, ik wil er gewoon goed uit zien in een trui/ t-shirt , dus met een V vorm. Vetmassa maakt mij niet uit.



Het enige dat ik eigenlijk vraag is , als je kijk naar die info die ik gegeven heb , wat voor schema raden jullie aan?
 
Lengte: 182cm
Gewicht: 80 KG

• Hoeveel trainingservaring heb je? / 6 maanden zonder schema getraind.
• Wat is je doel? spieruithouding? massa? recreatief fitness? powerliften? Massa
• Waar liggen je prioriteiten? Welk gedeelte vraagt de meeste aandacht? Rug, Schouders ( traps), benen.
• Welke apparatuur heb je tot je beschikking? Tegen iemand die ergens traint waar 90% van de aanwezige middelen bestaat uit machines kan je moeilijk reageren met de opmerking dat vrije gewichten beter zijn. Bijna alles. Ik train in een gym, er zijn genoeg dumbbells en wel 3-4 apparaten voor elke spiergroep.
• Wat is je beschikbare tijd? Niet iedereen kan / wil 7 dagen per week trainen.

Ik kan max 5x per week trainen. Maar het liefst train ik 3-4x Mijn doel is gewoon om mijn hele lichaam te trainen zo snel mogelijk spiermassa kweken. Ik wil geen droge spieren, ik wil er gewoon goed uit zien in een trui/ t-shirt , dus met een V vorm. Vetmassa maakt mij niet uit.



Het enige dat ik eigenlijk vraag is , als je kijk naar die info die ik gegeven heb , wat voor schema raden jullie aan?


ik zou je een split aanraden !
 
Hallo, dames en vooral heren

Ik ben nieuw op dit forum en denk dat dit de juiste plek is om de volgende vragen te stellen.

Ik ben 15 jaar oud en 1.75 m lang en ik weeg momenteel 61 kg mijn lichaamsvet is rond de 11 % en ik zou graag willen geholpen worden met trainen.
Mijn doelen zijn: Sterker worden, Sneller worden en breder worden.
Ik heb wel een idee op welke manieren dat allemaal kan maar ik heb totaal geen idee met hoeveel kg ik moet beginnen. Ik zat te denken aan 2 dumbbells van 2 tot 10 kg maar ik heb geen idee of dit snel werkt. Zouden jullie me willen en kunnen helpen?
Hoop dat jullie allemaal een fijne eerste kerstdag hebben gehad en alvast en gelukkig nieuwjaar en bedankt voor het advies.
 
10kg is niets. als je squats doet, zal je al snel rond de 70kg zitten.
 
Zo:eek: wat een goede breakdown echt helemaal top bedankt!;)
 
*adds to favorites*
 
Back
Naar boven