XXL Nutrition

Welk trainingsschema?

Bezoekers in dit topic

Joyzzy83

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
98kg
Vetpercentage
40%
Hallo allemaal!

Een jaar geleden woog ik nog 101 KG en ik wilde heel graag weer mooi zijn en goed in mn lichaam voelen dus ik ben in een jaar tijd 30 KG afgevallen (door middel van rennen en Whey shakes) en ik zie er nu (al zeg ik het zelf ;) ) nice uit. Maar ik wil nu graag een wat meer afgetraind lichaam en dus mijn spieren gaan trainen. Ik heb mezelf weer ingeschreven bij de sportschool en zoek nu een goed schema om mee te beginnen. Ik wil dus niet een bodybuilding lichaam maar een mooi fitness lichaam dat je mn spieren ziet en wil graag buikspieren.

Ik zie vele verschillende soorten trainingsschema's maar wordt er niet echt wijs uit welke voor wat voor lichaam is.

Wie kan mij helpen?

Joyce

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zeer netjes! Je hebt volgens mij met een flinke dosis zelfdiscipline dit voor elkaar gekregen.

Je bent lid geworden van een sportschool, maar hoe zie jij jezelf in de sportschool trainen? Ben je bereid om met halters, dumbbells en machines te werken? Want met het doel dat jij voor ogen hebt ben je hier snel tot verplicht. Er zijn echter veel vormen van trainen met halters en dumbbells zoals de klassieke fitness, cross-fit, kettlebell trainingen evenals trainingen in groepsvorm (bodypump).

Kan je meer specifiek vertellen wat je veranderd wilt zien aan je lichaam binnen nu en een jaar?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil graag spieren zien en over de jaren heen wel een klein six-packje op mn buik. Ik ben zeker bereid om halters, dumbells en machines te gebruiken. Ik ben best wel een doorzetter en harde werker. Ik drink voor en na het trainen een Whey shake en ben zeker niet kleinzerig. Wil er helemaal voor gaan!

Je krijgt niet zomaar een fitness lichaam. Een sixpack is vooral droger worden. Zet eens neer wat je eet en hoe je traind. Over het algemeen is het voor vrouwen lastiger om echt droog te worden en zul je dus meer complexen (meerdere oefeningen achter elkaar door) en sprints moeten doen naast je basisoefeningen. Qua eten is de simpelste richtlijn: 5 dagen weinig eten (veel eiwit, veel vet, weinig kh) en 2 dagen opladen met veel eiwit en kh.
Je schema kan er dan bijvoorbeeld zo uitzien:
Dag 1: Bovenlichaam + complexes
Dag 2: Onderlichaam + complexes
Dag 3: Cardio langzaam
Dag 4: Onderlichaam + complexes
Dag 5: Bovenlichaam + cardio langzaam
Dag 6: Complexes

Om echt droog te worden zul je gewoon veel moeten trainen. Ik refereer vaak naar dat programma 'obesitas'. De hoofdmoot is gewoon hard (en veel) trainen en gestructureerd eten.

Zorg dat je niet op elke oefening te zwaar gaat (zorg dat je nog 2 herhalingen had kunnen doen wanneer je klaar bent met je set) en wissel regelmatig af van het gekozen aantal herhalingen en sets.

Terug
Naar boven