Welk trainschema gebruiken

Discussie in 'Trainingsschema's en Programma's' gestart door Degluiperd, 13 jun 2006.

Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Degluiperd

Degluiperd Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Hallo beste mensen,

Ik train nu al een aardig tijdje +- 1 jaar met wat dipjes en de laaste 3 maanden behoorlijk fanatiek.
    Op dit moment train ik met een 3-day split die ongveer om de maand de oefeningen omgooi. Echter heb ik nu bijna vakantie en dus tijd zat, en wil ik meer en intensiever gaan trainen.
    Ik vraag me alleen af waar ik het beste mee kan trainen. Zelf zit ik eigenlijk aan een 5 day split te denken.
    Wat denken jullie? Beter een 3 day, 4day of 5 day split? Of misschien heel wat anders?
    Ik heb ook veel gelezen over UB/LB maar ik heb het idee dat dit "nog" te gecompliceerd is voor mij.
    Mijn doel is massa winnen! Ik heb ook al een eetschema en daar houd ik mij behoorlijk goed aan.
    Graag jullie mening hier over!

2. Demonsquad

Demonsquad Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    nah ja, als je tijd hebt om 5 dagen te trainen waarom niet?
    Je kunt ook 4dagen split doen en 1 dag herhaling met spieren die wat achter liggen.
    Check de trainings log sectie anders eens voor een goed schema.

3. Degluiperd

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Ja de tijd heb ik voor :) ik zat te denken om met het progressie schema 5 day split van big T dat hier op het forum staat te gaan werken.
    Maar ik vroeg me af wat jullie ervarig is wat beter werkt, 1 spiergroep per dag
    of 2 per dag bijvoorbeld met 3daysplit.

Groetjes

4. Grotesuriman

Grotesuriman Huge Freak Elite Member

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    4-daagse split
    dag 1 dag 2 dag 3 dag 4
    borst 4 sets benen 4 sets schouders 4 sets rug 4 sets
    triceps 3 sets hams 2 sets Bovenkant rug 2 sets biceps 3 sets
    buik 1 set kuiten 2 sets buik 1 set onderarmen 1 set

Misschien kan je hier wat mee en je hebt voldoende rust en waar je eventueel nog een cardio-dagje ertussen kunt zetten

5. Luukie23

Luukie23 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    een 4 daagse split, waarbij je alles twee maal per week traint kan ik je aanraden. Als je de tijd er voor hebt, waarom niet

6. Degluiperd

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Okey okey dat klinkt goed ik neem het in overweging. Is niemand echt voorstander van 5 day split dan ?

mijn schema wat ik nu heb is als volgt:
    Dag 1 RUG
    Chin up
    Pulldown behind neck
    Bentover barbell row
    Shrug
    Deadlift

Dag 2 Borst
    Bench press
    Incline dumbbell press
    Dumbbell fly
    Standing cable fly

Dag 3 Benen
    Front sqaut
    Barbel lunge
    Leggpress
    Legcurls
    Leg extention
    Standing calfs

Dag 4 Armen
    Incline dumbbell curl
    Preachercurl
    Concentration curl
    Hammer Curl
    Dips
    Bentover triceps Ext.
    Cable pulldown

Dag 5 Schouder +abs
    Military press
    Dumbbell shoulderpress
    Uprightrow
    Front raises
    Side raises
    Crunches
    Legg raises
    Dumbbell side bend

Set en reps moet ik nog even uitwerken wat lekker werkt.

jullie mening hier over of toch echt liever met 4 day?

Ps. Grote man zou je mij nog willen uitleggen hoe je die groepen over die vierdagen verdeelt?

bijvoorbaad dank allemaal

7. Luukie23

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Ik zou drie oefeningen voor biceps doen. Niet meer dan 9 a 10 sets. Verder zie ik de bentover triceps extension staan. Ik neem aan dat je hiermee de oefening bedoeld waarmee je met een been op een bankje leunt??? Ook zou ik geen 5 oefeningen doen voor de schouders, maak daar vier van. Military press en dumbbell shoulder press is veel van hetzelfde, dus kies er eentje. Voor schouders doe ik altijd: dumbbell shoulder press, upright rows, lateral raises, en front raises

8. Degluiperd

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Kijk hier kan ik wat mee, supers dank je wel.
    Dan haal ik 1 biceps oefening er uit en de dumbbellshoulder press,
    Verder bedoel ik met met bend over triceps ext. die oefening dat je met 1 been naar voor en licht vooruit gebogen staat en dan een cable ropepull boven je hoofd doet.
    Ing bedankt!

9. mass_builder

mass_builder Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    als je je trainingsdagen vergroot, verkort dan je trainingstijd

10. Degluiperd

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    In welk opzicht bedoel je dit ? Moet je de trainingstijd verkorten , door minder oefeningen te doen of minder sets of minder reps.

groenten

Mark

11. Luukie23

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man

Ik denk dat hij doelt op een beetje van alles. Minder oefeningen en minder sets en reps. Je lichaam moet steeds herstellen. Als je de ene dag je borst anderhalf uur helemaal afpijgert, kun je de volgende dag moeilijk de schouders gaan doen, omdat je daar nog behoorlijk last van hebt. Te veel en te lang trainen is niet goed, en kan zelfs averechts werken

12. Grotesuriman

Grotesuriman Huge Freak Elite Member

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Ps. Grote man zou je mij nog willen uitleggen hoe je die groepen over die vierdagen verdeelt?
    Borst-triceps-buik/benen-hams-kuiten/schouders-bovenkant rug - buik/rug-biceps-onderarmen

het is trouwens geen verkeerd schema van je , er zit van alles in .Persoonlijk iets teveel biceps na mijn mening + ik mis een cardio dagje , maar kijk uit dat je niet jezelf niet overtraind

goood luck

13. Degluiperd

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Hey bedankt voorlopig houd ik dit schema even aan even kijken of ik het lekker vind werken. Ik hou die 4day split ingg in gedachte voor als ik weer mindertijd heb na de zomer!

Wat betreft de biceps ik heb de preachercurl er uit gehaalt dus ik hou 3 oefeningen voor de biceps over.
    Tevens heb ik de romaindeadlift er uit gehaalt.
    Cardio doe ik liever niet, ik heb al genoeg moeite om aan te komen en ik ben nu net lekker aan het bulken, daarbij doe ik normaal ook nog aan voetbal ( nu zomerstop) dus conditie is wel aardig.

14. Papi Chulo

Papi Chulo Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    4
    Geslacht:
    Man
    ik zou die triceps extention vervangen voor skullcrushers......en dippen afwisselen met small bankdrukken voor triceps.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie