Fitness Seller

Welke Adsl2 modem/router aanschaffen?

Bezoekers in dit topic

Angerfist

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
13 aug 2003
Berichten
3.593
Waardering
1
Bro's!

Mijn internet draait sinds 3 maanden ofzo nog maar op halve snelheid. Ik zou 660kb/s moeten halen en haal nog maar rond de 330kb/s. Na veel gebel en ergernis ben ik er samen met de KPN helpdesk(:kots:) achter gekomen dat mijn adsl modem half kapot is.. ofzo.. haha. Maargoed, ik moet dus een nieuw modem kopen want het modem valt niet meer binnen de garantie en ze "kunnen dus niets meer voor mij doen". Iemand een idee wat een goed adsl2 modem is. Moet geen wifi op zitten trouwens, die onzin gebruik ik niet.
 
Bro's!

Mijn internet draait sinds 3 maanden ofzo nog maar op halve snelheid. Ik zou 660kb/s moeten halen en haal nog maar rond de 330kb/s. Na veel gebel en ergernis ben ik er samen met de KPN helpdesk(:kots:) achter gekomen dat mijn adsl modem half kapot is.. ofzo.. haha. Maargoed, ik moet dus een nieuw modem kopen want het modem valt niet meer binnen de garantie en ze "kunnen dus niets meer voor mij doen". Iemand een idee wat een goed adsl2 modem is. Moet geen wifi op zitten trouwens, die onzin gebruik ik niet.

Nieuwere Alcatel modems (516 / 546) werken goed met de huidige ADSL2 apparatuur die KPN gebruikt in de centrales. De 516 heeft 1 ethernet poort, de 546 een 4-poorts switch. Zijn ook niet zo duur.
 
Bro's!

Mijn internet draait sinds 3 maanden ofzo nog maar op halve snelheid. Ik zou 660kb/s moeten halen en haal nog maar rond de 330kb/s. Na veel gebel en ergernis ben ik er samen met de KPN helpdesk(:kots:) achter gekomen dat mijn adsl modem half kapot is.. ofzo.. haha. Maargoed, ik moet dus een nieuw modem kopen want het modem valt niet meer binnen de garantie en ze "kunnen dus niets meer voor mij doen". Iemand een idee wat een goed adsl2 modem is. Moet geen wifi op zitten trouwens, die onzin gebruik ik niet.



Half kapot hmmmmmmm vreemd,of hij is kapot of niet !!!!!!!!!!als ik jou was zou ik gewoon een adsl modem van iemand anders lenen om te zien of het echt zo is dat je moden half kapot is ......en nog iets.. een nieuwe modem kopen???????? waar krijg je internet van, want normaal als hun beweren dat jou modem kapot is krijg je gewoon nieuwe hoor ...en als jij de ouwe modem nog had (geen adsl2)dan moeten ze zo ie zo nieuwe op sturen....heb ik ook gekregen!!!!!!!!!!!
 
KPN is ook één grote oplichterbende, de kartelmentaliteit is er nooit verdwenen, het devies is "zoveel mogelijk geld uit de klanten trekken en er zo weinig megelijk tegenover stellen".

Als de garantie is verstreken is het modem minimaal een jaar oud, dan kun je je abbo opzeggen en ergens anders een nieuw abbo afsluiten met een gratis nieuw modem. Wat die helpdesktrut jou voor veel geld heeft verteld zijn gewoon KPN-leugens. Ga er zo snel mogelijk weg. KPN kennende zal je wel automatisch een extra jaar aan je abbonement vastzitten als je het niet schriftelijk aangetekend 11 maanden van te voren hebt opgezegd, maar goed.

Ik kreeg gister gratis een nieuw modem van mijn provider omdat ik al drie jaar lid ben, in combinatie met een snelheidsverhoging tegen een lagere prijs. Zo kan het ook. :)
 
KPN is ook één grote oplichterbende, de kartelmentaliteit is er nooit verdwenen, het devies is "zoveel mogelijk geld uit de klanten trekken en er zo weinig megelijk tegenover stellen".

Als de garantie is verstreken is het modem minimaal een jaar oud, dan kun je je abbo opzeggen en ergens anders een nieuw abbo afsluiten met een gratis nieuw modem. Wat die helpdesktrut jou voor veel geld heeft verteld zijn gewoon KPN-leugens. Ga er zo snel mogelijk weg. KPN kennende zal je wel automatisch een extra jaar aan je abbonement vastzitten als je het niet schriftelijk aangetekend 11 maanden van te voren hebt opgezegd, maar goed.

Ik kreeg gister gratis een nieuw modem van mijn provider omdat ik al drie jaar lid ben, in combinatie met een snelheidsverhoging tegen een lagere prijs. Zo kan het ook. :)

juist, toen ik nog voor Planet werkte, zaten de zaken idd zo in elkaar. Je kreeg tot een maand voor het aflopen van het jaarcontract de mogelijkheid om op te zeggen, daarna werd het stilzwijgend verlengd.
Overigens lijkt het me vaag dat het aan je modem ligt eigenlijk. Wat is de reden dat je denkt dat het daar aan ligt? Imo werkt dat spul goed, of helemaal niet.
 
koop zeker eentje met voip poorten, kunt dan je vaste telefoon aansluiten en goedkoper bellen
 
zit bij xs4all. modem is 3 jaar oud ondertussen
 
Als je iemand kent in je omgeving met een beetje verstand van pc's/netwerken zou ik die er eerst eens naar laten kijken. 9 van de 10 keer roept zo'n helpdesk maar wat. Als je modem echt kapot is, zou hij helemaal niks meer moeten doen. Het is óf ja óf nee bij die dingen. Misschien helpt een nieuwere firmware ofzo wel (back-up wel je routerinstellingen, deze willen nog weleens verloren gaan met een nieuwe firmware). Of misschien is de kabel van je modem naar je pc wel gaar, of heeft KPN een foutje gemaakt waardoor je op een lagere snelheid zit. Als je een lage snelheid haalt kan het echt vanalles zijn, maar je modem is waarschijnlijk niet kapot. Een normaal ADSL modem zou gewoon 600 kb/sec moeten kunnen halen, heb je helemaal geen ADSL2+ modem voor nodig.

Ik downloadde een tijdje geleden torrents met uTorrent met 300 kb/sec max, ongeacht het aantal seeders. Harder ging hij gewoon niet. Nu met een nieuwe firmware is 700 kb/sec geen uitzondering.

Probeer eerst wat andere dingen voordat je overgaat tot de aanschaf van een nieuw modem ;)
 
Ik heb hier precies hetzelfde probleem , alleen met een andere provider (orange). Sindsdien wanadoo is geworden is het k*t. Snelheid is gehalveerd , maar betaal nog wel voor een snellere verbinding. Dus vanmiddag even gebeld , krijg je een of andere jan lul aan de telefoon , ja meneer u heeft spyware . Ja dikke l*l pc is net opnieuw geinstalleerd , en toch volhouden dat er spyware opzit. Dus poosje later begint hij te ouwehoeren het ligt aan het modem. Had er van te voren al een ander modem aangehangen , werkte ook niet. Toen van allerlei stappen doorgelopen hielp niks , zegt die lamlul kijk maar eens op de site van orange.nl staat alles , tot ziens meneer. Dus morgen eerst maar fff het abbo opzeggen en overstappen naar xs4all.
 
Als je iemand kent in je omgeving met een beetje verstand van pc's/netwerken zou ik die er eerst eens naar laten kijken. 9 van de 10 keer roept zo'n helpdesk maar wat. Als je modem echt kapot is, zou hij helemaal niks meer moeten doen. Het is óf ja óf nee bij die dingen. Misschien helpt een nieuwere firmware ofzo wel (back-up wel je routerinstellingen, deze willen nog weleens verloren gaan met een nieuwe firmware). Of misschien is de kabel van je modem naar je pc wel gaar, of heeft KPN een foutje gemaakt waardoor je op een lagere snelheid zit. Als je een lage snelheid haalt kan het echt vanalles zijn, maar je modem is waarschijnlijk niet kapot. Een normaal ADSL modem zou gewoon 600 kb/sec moeten kunnen halen, heb je helemaal geen ADSL2+ modem voor nodig.

Ik downloadde een tijdje geleden torrents met uTorrent met 300 kb/sec max, ongeacht het aantal seeders. Harder ging hij gewoon niet. Nu met een nieuwe firmware is 700 kb/sec geen uitzondering.

Probeer eerst wat andere dingen voordat je overgaat tot de aanschaf van een nieuw modem ;)

hehe, heb al vanalles geprobeerd kerel. Modem 100 keer gereset, nieuwe firmware, bekabeling vervangen.. etc.

Die trut bij KPN dacht ook al dat ik de 1ste de beste lamlul was die geen bal verstand van hardware of programmatuur had. "Wilt u het modem resetten meneer, dat doet u door die grote knop op het modem een tijdje in te houden" Ik: dat heb ik al 30 keer gedaan, dat helpt echt niet "Meneer als u even naar het modem loopt en het modem even reset.." Ik: ok....

Nu alleen nog een ander modem hierzo testen, dat ga ik morgen ofzo doen. Als die het wel op volle snelheid doet koop ik een nieuwe.

Hier kan je ook zien dat die te lage snelheid in het modem ingesteld staat.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Hier kan je ook zien dat die te lage snelheid in het modem ingesteld staat.

[Link niet meer beschikbaar]

Je hebt nu een Alcatel Speedtouch 510 of niet? Die van mij was na 1,5 jaar 'op'.
 
Je hebt nu een Alcatel Speedtouch 510 of niet? Die van mij was na 1,5 jaar 'op'.

Klopt, bij de KPN helpdesk zeiden ze ook al dat zo'n modem niet zo lang mee gaat.
 
Als je het goedkoop wilt houden omdat je niet veel te besteden hebt, ga dan één of twee modelletjes hogger zitten met de Speedtouch.

Ik heb net de 516 besteld die bekend staat om z'n snelheden.
Die kost je nog geen 4 tientjes.

VOIP zou ik vergeten: Ik heb ruime ervaring met Voip van zowel internetproviders als webprogs maar de kwaliteit is voorlopig nog echt bagger,
niet voor jou maar vaak voor degenen die je belt. VOIP= nog te onstabiel!
 
VOIP loopt prima hier hoor, maar dan moet je wel een dedicated VOIP-lijn hebben. Met programmaatjes zoals Skype ben je afhankelijk van teveel factoren.

Enige 'nadeel' is dat mijn nummer niet wordt herkend als ik iemand bel. Die optie staat bij mijn provider wel aan maar op de 1 of andere manier pakken telefoons dat signaal niet op.
 
Ik heb ervaring met Tiscali en Casema VOIP en het zuigt.

Punt is dat je dus weer een speciale handeling moet verrichten om zoiets te laten werken (in dit geval een dedicated lijn).
Als je de recensies van honderden gebruikers van verschillende aanbieders bekijkt zie je echter dat er maar bar weinig mensen tevreden zijn. Echo's in de lijn, tikken, ruis, het is rampzalig. Zoiets moet gewoon, als het aangeboden wordt, wérken ipv dat je allemaal aanpassingen zou moeten doen die bij velen niet eens bekend zijn.
 
Als je het goedkoop wilt houden omdat je niet veel te besteden hebt, ga dan één of twee modelletjes hogger zitten met de Speedtouch.

Ik heb net de 516 besteld die bekend staat om z'n snelheden.
Die kost je nog geen 4 tientjes.

VOIP zou ik vergeten: Ik heb ruime ervaring met Voip van zowel internetproviders als webprogs maar de kwaliteit is voorlopig nog echt bagger,
niet voor jou maar vaak voor degenen die je belt. VOIP= nog te onstabiel!

Yep die 516 heb ik zien staan idd. En het is ook een ADSL2 modem. Toch ben ik wat huiverig voor het merk alcatel omdat ik geen zin heb straks na een jaar weer een nieuwe te moeten kopen.
 
Ik heb ervaring met Tiscali en Casema VOIP en het zuigt.

Punt is dat je dus weer een speciale handeling moet verrichten om zoiets te laten werken (in dit geval een dedicated lijn).
Als je de recensies van honderden gebruikers van verschillende aanbieders bekijkt zie je echter dat er maar bar weinig mensen tevreden zijn. Echo's in de lijn, tikken, ruis, het is rampzalig. Zoiets moet gewoon, als het aangeboden wordt, wérken ipv dat je allemaal aanpassingen zou moeten doen die bij velen niet eens bekend zijn.

Een dedicated lijn is een lijn die je huurt van Casema. Eigenlijk is het niet eens een echte lijn, maar gewoon een gedeelte van de kabel die gereserveerd is voor VOIP. VOIP-verkeer heeft voorrang op de rest van het verkeer op de lijn. Over het algemeen is de kwaliteit prima.

Als je gaat VOIP-en via externe programma's is de kwaliteit niet gewaarborgd maar een VOIP-verbinding waar je los voor betaald bij Casema werkt prima.

Enige is dat die sukkels van Casema zeer lang een oude firmware hebben laten draaien op de meeste modems. Dat kan voor verbindingsproblemen zorgen op Internet en Telefonie. Dat valt ze zeker aan te rekenen want na een update werkt alles weer vlekkeloos.

Heb zelf die update voor elkaar gekregen door druk uit te oefenen op de helpdesk, maar heb ook maanden geschipperd met mijn lijn. Casema en service gaat niet echt samen.
 
Vandaar dat ik vanaf volgende week geen Casema meer heb. Modem gaat retour met een gepeperde brief erbij. Walgelijke firma. Het meest triest is als je als klant de helpdesk belt: Krijg je eerst een half uur een bandje te horen in welke 765 plaatsen in Nederland een storing danwel onderhoud is. Te idioot voor woorden!
 
Half uur valt nog mee :D Daarom bel ik alleen als er bijvoorbeeld zoiets als voetbal op tv is, vlak voor dat ze gaan sluiten.
 
Eigenlijk te idioot voor woorden, bij zo'n bedrijf was ik het dus zat.
 
Back
Naar boven