XXL Nutrition

Welke atx barbell voor deze doelen... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.882
Waardering
3.596
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo.
Ik had vroeger een atx ram bar..en zou deze misschien opnieuw kopen. Maar misschien is het wat overkill.
Ik zoek een barbell voor
Deadlift ( en waarbij ik de barbell gewoon laat vallen eens de lift is uitgevoerd)
Box squat
Front squat
Bench press

En
1 a 2 keer per week Powerclean, power shrugs dus oefeningen waar de barbell ongeveer 75 drops per week zal moeten doorstaan. Nooit hoger dan de kin. Ik heb dikke rubberen matten.

Welke atx barbells komen hier dan voor in aanmerking? Er zijn er zo veel....

Alvast bedankt om mee te betalen...uh ik bedoel mee te denken
 
Ik vind de ram bar nog altijd de beste bang for the bucks.
Maar wat is nou echt het verschil tussen al die stangen?
Wat is het verschil tussen een Ram bar en een Power bar MK? Dezelfde prijs, psi, center knurl, diameter.
Misschien lees ik erover heen of ben ik gewoon te dom om het te snappen.
 
Ik vind de ram bar nog altijd de beste bang for the bucks.
Vond het ook een geweldige bar maar ...ze is out of stock en de verzendkosten zijn een beetje onlogisch....hoe duurder het product hoe duurder de verzendkosten. 269 plus de verzendkosten...zit je al gauw aan 309 euro. Die grens van 300 euro voor een barbell is vooral mentaal moeilijk te overbruggen.
Als ik de cerakote multibar van atx koop...kom ik aan 189 plus 39,9 euro. 228,9 euro. Dat is iets makkelijker te rechtvaardigen. Al is 90 euro op zich niet zoveel...je kan er we 2 x10 kilo bumperplates mee kopen.
 
Maar wat is nou echt het verschil tussen al die stangen?
Wat is het verschil tussen een Ram bar en een Power bar MK? Dezelfde prijs, psi, center knurl, diameter.
Misschien lees ik erover heen of ben ik gewoon te dom om het te snappen.
De scherpte van de knurling....bussen of naaldlagers... gladde of anti slip sleeves...de ene heeft wat meer whip dan de andere..
 
Maar wat is nou echt het verschil tussen al die stangen?
Wat is het verschil tussen een Ram bar en een Power bar MK? Dezelfde prijs, psi, center knurl, diameter.
Misschien lees ik erover heen of ben ik gewoon te dom om het te snappen.
Wij hebben beide bars in de gym. De competition bar heeft veel agressievere knurling en is 2mm dikker. Dit maakt een flink verschil met benchen en deze komt dus meer in de buurt van de wedstrijd Eleiko bar. De Ram bar is dunner, met een iets minder agressieve, maar wel goede, knurling. Beide bars kan ik aanbevelen, waar de ATX competition door zijn dikte en scherpe/pijnlijke (ik hookgrip) knurling kan aanbevelen. Beide bars gaan honderden valbeurten makkelijk overleven. Wij gooien vaker met 250kg ze terug op de grond.
 
Als je deze over een jaar weer gaat verkopen (;)) wil ik je de competition aanraden.
 
Ik denk dat ik voor de cerakote multibar van 189 euro ga gaan. Een jaartje gebruiken. Ben ik er na een jaar nog tevreden van, dan houd ik ze. Of ik verkoop ze voor 120 euro of zo en koop dan de ram bar.. we zien wel.
Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Voor wat het waard is, de ATX Death Bar!

https://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar-zwart-chroom/ (hybride broertje van de ATX Ram Bar)

Geen centre knurl, ideaal voor powercleans/frontsquats/deadlift en voorzien van dubbele markeringen. Toch is de zwart oxide afwerking stroef genoeg zodat deze toch enigszins 'grijpt' tijdens backsquats. Ik heb ook getwijfeld tussen een paar stangen, waaronder de Cerakote. De gevoeligheid van de zwarte afwerking van de zwarte sleeves met daarbij de algehele betere afwerking (lagering/duurzame coating) van de ATX Power Bars heeft mij doen besluiten tot de aanschaf van de ATX Death Bar. Hij ligt bij mij in de garage en zwart oxide is niet de meest corrosiewerende afwerking. Maar met goed onderhoud (3-1 olie) kom je een heel eind!

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Voor wat het waard is, de ATX Death Bar!

https://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar-zwart-chroom/ (hybride broertje van de ATX Ram Bar)

Geen centre knurl, ideaal voor powercleans/frontsquats/deadlift en voorzien van dubbele markeringen. Toch is de zwart oxide afwerking stroef genoeg zodat deze toch enigszins 'grijpt' tijdens backsquats. Ik heb ook getwijfeld tussen een paar stangen, waaronder de Cerakote. De gevoeligheid van de zwarte afwerking van de zwarte sleeves met daarbij de algehele betere afwerking (lagering/duurzame coating) van de ATX Power Bars heeft mij doen besluiten tot de aanschaf van de ATX Death Bar. Hij ligt bij mij in de garage en zwart oxide is niet de meest corrosiewerende afwerking. Maar met goed onderhoud (3-1 olie) kom je een heel eind!

Succes!
Wel klote dat bijna alle barbells bij Fitness seller uitverkocht zijn.
 
Mega Fitness Shop heeft hem wel op voorraad, is de grens over bij Roermond. Verzenden is nogal aan de prijs dacht ik. Boven de 99 euro is gratis verzenden binnen Duitsland, mocht je iemand in Duitsland kennen...


Anders Fitness-Seller vragen wanneer de stang weer op voorraad komt?
 
Mega Fitness Shop heeft hem wel op voorraad, is de grens over bij Roermond. Verzenden is nogal aan de prijs dacht ik. Boven de 99 euro is gratis verzenden binnen Duitsland, mocht je iemand in Duitsland kennen...


Anders Fitness-Seller vragen wanneer de stang weer op voorraad komt?
Deze is in Duitsland ook uitverkocht. Hij is wel bestelbaar maar 21 dagen levertijd is niet in voorraad :)

Veel ATX bars komen eind deze week terug in voorraad bij ons, volgens mij ook de Death Bar.
 
Voor wat het waard is, de ATX Death Bar!

https://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar-zwart-chroom/ (hybride broertje van de ATX Ram Bar)

Geen centre knurl, ideaal voor powercleans/frontsquats/deadlift en voorzien van dubbele markeringen. Toch is de zwart oxide afwerking stroef genoeg zodat deze toch enigszins 'grijpt' tijdens backsquats. Ik heb ook getwijfeld tussen een paar stangen, waaronder de Cerakote. De gevoeligheid van de zwarte afwerking van de zwarte sleeves met daarbij de algehele betere afwerking (lagering/duurzame coating) van de ATX Power Bars heeft mij doen besluiten tot de aanschaf van de ATX Death Bar. Hij ligt bij mij in de garage en zwart oxide is niet de meest corrosiewerende afwerking. Maar met goed onderhoud (3-1 olie) kom je een heel eind!

Succes!
Ik heb deze stang nu in bruikleen en moet zeggen dat het inderdaad een ideale stang is voor deadlifts. Ik mis de center knurling wel met squats, toch net dat stukje extra grip. Overal wel een hele goede bar en deze is volgens mij 3 jaar oud en buigt nu pas lanzaam wat door. Een paar van onze sportschool deadlifters prefereren deze bar boven onze ram en competition atx bar. Al ik zou ik zelf altijd de competition boven de overige 2 kiezen. Die aggressieve knurling is heel fijn met benchen en squaten.
 
Vallen de ATX Training bars niet in de smaak?
 
Megafitness shop is 166 km van mijn huis.33 euro aan diesel. Dus als ik een bar boven de 200 euro koop spaar ik daar 80 - 33 euro uit en kan dan tevens eens de barbells aanvoelen.
Voorlopig lijkt de cerakote voldoende voor mijn doelen. Daarna zal ik kiezen uit de drie voorgestelde barbells hier. De competition, death en ram. Zelf heb ik de ram gehad en vond het een extreem goeie bar. Mazr goed.ik vergelijk die met mijn eerdere vudget barbell van 70 euro van weberfitness. Ik moet wel zeggen dat dat ding ongeloof resistent was en zemf zen goede spin had. Alleen door een extreme squatfail op mijn catches werd ze wat krom. En ja de gewichten die ik toen tilde waren ook niet zo zwaar he.
Iedereen bedankt voor jullie input.
 
Ik heb deze stang nu in bruikleen en moet zeggen dat het inderdaad een ideale stang is voor deadlifts. Ik mis de center knurling wel met squats, toch net dat stukje extra grip. Overal wel een hele goede bar en deze is volgens mij 3 jaar oud en buigt nu pas lanzaam wat door. Een paar van onze sportschool deadlifters prefereren deze bar boven onze ram en competition atx bar. Al ik zou ik zelf altijd de competition boven de overige 2 kiezen. Die aggressieve knurling is heel fijn met benchen en squaten.

De competition is ook erg mooi, vind de matte afwerking erg gaaf! Fitness-Seller raadde mij deze aan, is gewoon een top stang.

Maar wilde iets whip plus een 'classic' zwart met chroom afwerking :cool:
 
Laatst bewerkt:
Deze WOD is ook interessant denk ik. Met naaldlagers, goede reviews in de USA
Kan deze voor 150 euro kopen. Nieuw
 
Back
Naar boven