MuscleMeat

Welke barbell is dit? En welke is beter?

Welke barbell is beter

  • De onbekende

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kroon OB-86 Olympische halterstang

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    0

Bezoekers in dit topic

Ballie90

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2010
Berichten
456
Waardering
98
Lengte
1m83
Massa
85kg
Hoi allemaal,
Vandaag bij t ophalen van wat spul dat ook deels doorverkocht wordt een onbekende bar gevonden, zie fotos.

Lengte gewoon 220, 50mm schijfopname etc... maar, dikkere greep, schat een mm of 31a32 en zichtbare kogellagers.
Moet nog wel ff gereinigd en gesmeerd worden, maar kan een mogelijke upgrade zijn van mn huidige kroon OB86...

Nu ben ik benieuwd of iemand de bar herkent (staat nergens belastbaarheid op of een merkteken) of wellicht hebben mensen andere verhelderende inzichten :)

20180615_211640.jpg


20180615_211625.jpg


20180615_211635.jpg
 
Denk dat het de oude '750kg halterstang' is van fitness seller. 7 a 8 jaar geleden was het aanbod van 50mm barbells in europe echt belabberd...

Ik zou deze zo snel mogelijk van de hand doen:
- te dik qua diameter. Gaat je grip belemmeren bij deadlift/rows. Zoek iets 28 a 29mm.
- Kogellagers: gaat heel nerveus voelen in polsen en op rug. Voor een powerbar of all round bar, zoek bronzen bushings
- Chroom: is zowiezo geen favoriete coating voor een powerbar. Op gewichthefbarbells met goeie knurling is het een andere kwestie, maar die kwaliteit chroom is ook veel beter.

Wat barbells betreft: buy nice or buy twice (imo). Dit is hetgeen je continu vast hebt. Geef liever 100 euro meer uit aan je baar en 100 euro minder aan een rack, maar dat is mijn mening.
 
Back
Naar boven