AndroidHealthClinic

welke "bokszak" geschikt voor thuis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

upbeat

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
6
Waardering
0
Hi..

Ik wil thuis lekker boksoefeningen (geen gekick dus :)) doen. Heb voorheen een speedbag gebruikt alleen dat geeft wat overlast voor buren. Ik woon nu met mijn vriendin en zoontje in een hoekwoning (eengezinswoning) en wil lekker trainen, zonder dat zij er last van hebben.

Er zijn tal van oplossingen.. misschien een goede ophanging (ook voor speedbag)? Ik ken alleen het materiaal van het huis niet. Het is een jaren '30 woning.

De uitdaging zit dat wij een werkruimte hebben, welke ook zakelijk gebruikt wordt. Dus een zak welke je kunt verplaatsen is een must. Zoals ik al zei een bokszak wil gaan zwiepen dus dit is dan weer lastig ivm geluid.

Wat gebruik jij om lekker stoten te zetten? Een staande bokszak een oplossing (lijkt me weer lastig verplaatsen als de voet gevuld is met xx kg).
 
Heb je een schoonmoeder ?
 
Bij ons op de sportschool worden de bokszakken na elke training weer opgeruimd. Imo is dat een goede oplossing, een muursteun neemt niet zo heel veel ruimte in beslag en een bokszak neemt iets minder ruimte in beslag als een bokspaal. Dus wat opbergen betreft maakt het niet zo heel veel uit.

Ik weet ook niet wat jij het prettigste vindt, maar boksen op een bokszak vind ik persoonlijk een stuk fijner dan op een bokspaal. En bijkomend voordeel is dat een bokszak een stuk voordeliger is.

Voor de bokszak heb je ook een soort riempjes die je om de onderkant van de bokszak doet en aan de grond bevestigt. Dit voorkomt het zwiepen. Om geluid en schokken te verminderen kun je een bokszakveer tussen de bokszak en het ophangsysteem plaatsen.

Er zijn trouwens ook bokspalen die je gemakkelijk weg kunt rollen, dus ook als deze gevuld zijn zou dat geen problemen moeten opleveren.
 
Bokszakveer en onderkant bevestigen klinkt als een goede oplossing.
Ik ga er naar kijken! Thanks.

Andere geluiddempende tips altijd welkom :)
 
waar kan ik een bokszak met riempjes aan de onderzijde vinden?

Kom erachter dat de meeste zakken dit niet hebben? ???
2e hands mag ook..
 
Dit is niet iets wat standaard bij de bokszak zit, maar wat je er los bij kunt kopen. Ik heb de riempjes ooit gezien bij een leverancier of concullega van me, maar ik weet niet meer welke. Heb net ook even gegoogled en kan ze ook nergens meer vinden. Het was een soort ophangketting die aan een lederen band vastzat, de lederen band kon je bevestigen aan de onderkant van de bokszak. Misschien dat je zelf zoiets kunt maken als je handig bent?
 
Hi..

Ik wil thuis lekker boksoefeningen (geen gekick dus :)) doen. Heb voorheen een speedbag gebruikt alleen dat geeft wat overlast voor buren. Ik woon nu met mijn vriendin en zoontje in een hoekwoning (eengezinswoning) en wil lekker trainen, zonder dat zij er last van hebben.

Er zijn tal van oplossingen.. misschien een goede ophanging (ook voor speedbag)? Ik ken alleen het materiaal van het huis niet. Het is een jaren '30 woning.

De uitdaging zit dat wij een werkruimte hebben, welke ook zakelijk gebruikt wordt. Dus een zak welke je kunt verplaatsen is een must. Zoals ik al zei een bokszak wil gaan zwiepen dus dit is dan weer lastig ivm geluid.

Wat gebruik jij om lekker stoten te zetten? Een staande bokszak een oplossing (lijkt me weer lastig verplaatsen als de voet gevuld is met xx kg).

Speedbag is geen optie om serieus op te gaan boksen, dit is speciaal voor een bepaalde oefening.

Een staande bokszak is zwaar irritant, dingen vallen telkens om.

Gewoon ophangen, zak van 60-80kg kracht.

Voor krachtdemping:
Sterke touw kopen om hem ermee op te hangen, geen ketting.
 
Bij de Rumble store in Utrecht hebben ze een heel mooi eigen product waar je misschien wat aan hebt. Het is een staande boksbal in een soort taps toelopende losse voet, en je zet de bokszak er eigenlijk gewoon in. Ik heb behoorlijk staan rossen op dat ding (en trappen) en kreeg hem met geen mogelijkheid om. Hij was wel wat prijzig met €500, maar meer dan t geld waard.

---------- Post toegevoegd Fri 21 Dec 2012 om 10:39 ----------

Hij staat overigens niet op de site, maar ik denk wel dat ze em nog in de winkel hebben staan.
 
xzyzxyzy is denk ik het meest geschikt als bokszak
 
Wat betreft het geluid dempen van je speedbag, leg boven op het platform een zag met zand. Geluid neemt echt heeeeeeel veel af.
 
Back
Naar boven