MuscleMeat

Welke (bumper) weight plates (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thijsje

Novice
Lid geworden
28 jul 2019
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Ik ben het een en ander aan het inrichten voor een Homegym. De power bar etc daar ben ik al allemaal over uit,
maar welke weight/bumper plates daar heb ik nog moeite mee.

Ik betaal liever nu iets meer voor iets wat fatsoenlijk is en zich goed blijft houden over de jaren, dan iets wat goedkoop is te pakken wat je
over enkele jaren toch moet vervangen. Tevens vind ik het fijn al de plates er een beetje leuk uitzien. Voor de squat, deadlift en row
maakt de tolerantie van de gewichten iets minder uit, maar voor de press oefeningen is dit mogelijk belangrijker gezien lineaire progressie
en plateaus doorbreken. De oefeningen die ik doe zijn rows, squats, deadlifts, overhead press en benchen.

Voor deze situatie zou het beter zijn om bumper plates te pakken of rubber coated plates?
Mbt de tolerantie; zijn normale (ATX?) plates goed genoeg of is het wijselijk om iets beters te pakken?
Of is het handiger om 2x25kg bumpers te pakken voor het zwaardere werk en voor de rest rubber coated of staal schijven?

bvd Thijs
 
Let wel op hoe groot de "bounce" van de plates is. Vooral als je er ook meer wil gaan deadliften. Dan wil je niet dat ze te hard terug stuiteren.

Zelf heb ik nog gietijzeren plates te koop staan hier op DBB. ;)
 
Let ook op de diameter van je 20kg/25kg schijven.
Ik zie vaak form-check voorbij komen op YT waar de eerste raad die ik zou geven is dat ze eens beginnen met standaard diameter schijven te gebruiken. Goedkopere (maar ook sommige duurdere) schijven hebben vaak een kleinere diameter, waardoor de barbell een stukje dichter tegen de grond komt dan normaal. (deficit DL)
Voor squat en bench maakt dit uiteraard niet uit.

Waarom moeten de plates nauwkeuriger zijn voor een oefening waar je op stalled? Het zijn de plates van je home-gym. Je traint altijd met dezelfde plates. Dan maakt de absolute nauwkeurigheid van de schijven toch niet zoveel uit?
 
Ik train zelf met (normale) bumpers en crumb bumpers.
Wat eerder word genoemd, een stuiter in je DL wil je voorkomen, met crumb plates heb je hier wel last van. Ik gebruik regular Bumper Plates van Rogue en deze stuiteren eigenlijk niet bij een DL.
 
Ik heb ROGUE training plates, amper bounce en goede kwaliteit, werkt perfect samen met Ohio bar.
 
Ik heb een aantal atx rubber bumpers besteld; de restrerende gewichten heb ik van taurus vanwege het kleinere formaat. tot nu toe bevalt dat prima.
 
Back
Naar boven