AndroidHealthClinic

welke creatine en welke dosering

Bezoekers in dit topic

daarom zeg ik ook dat mij het vreemd leek. maar zo had ik het altijd gedaan....net zoals de meesten heilig ervan overtuigd zijn dat opladen ook nodig is...maar excuses, dan had ik het fout. ik zal wel terug naar school gaan.:o:o:o
 
overstapt op Action creatine,eiwitten en magnesium

nul komma nul verschil met premium merken
 
prijs van eiwitten ook goedkoper?
 
Merk: Zou niets uit moeten maken. Er zit wel verschil in fijnheid van het poeder welke invloed heeft op de oplosbaarheid in water (bij grove blijft vaak beetje onder in glas liggen).

Type creatine:
Het beste is pure creatine monohydraat. Andere soorten zijn minder goed. Kijk dus op de verpakking.

Moment van inname:
Zijn de meningen over verdeeld. Ik zeg dat het niet uitmaakt. Lees ook dit artikel over de timing van creatine inname: Before, After, Or Whenever: The Best Time To Take Creatine

Na hoeveel weken stoppen: Je neemt creatine om de spiercellen ermee te verzadigen. Je kunt dan tijdelijk de creatine verzadiging vergroten. Maar je lichaam streeft hierin naar een equilibrium. Dit betekent dat bij creatine inname voor een bepaalde periode (6-8 weken) de creatine fosfaat opslagcapaciteit toeneemt, maar na langere tijd zullen de feedback mechanismen in je lichaam deze levels zelf weer omlaag reguleren (Door eigen productie omlaag te reguleren, of door het aantal receptoren omlaag te reguleren). Een tijdje geen creatine nemen zal ervoor zorgen dat creatine inname weer effectief is.

Hoeveel per dosering: Jij 5g.

hoeveel doseringen op een dag: Er zijn twee veel gebruikte manieren die beiden hun eigen voor en nadelen hebben.

1. Je kunt niet laden en gewoon elke dag 5g nemen. Nadeel: Het duurt dan ongeveer 30 dagen voordat er sprake is van maximale verzadiging.

2. Je kunt 5 dagen lang 4 maal verdeeld over de dag 5 gram nemen (20g per dag in totaal), waarna je overstapt op een dosis van 5g per dag. Voordeel: Je zult veel sneller maximale verzadiging bereiken (dus sneller voordeel hebben van het supplement). Nadeel: Maag kan wat van slag raken en je kunt een opgeblazen gevoel krijgen.

3. Minder gebruikt alternatief: 12 dagen 10g per dag (verdeeld in twee porties van 5), waarna je overstapt op een dosis van 5g per dag.

Mijn advies: Neem 5g en een aantal uren later weer 5g. Als alles prima voelt neem je enkele uren later nogmaals 5g. Als alles prima voelt neem je enkele uren later nogmaals 5g. (Dus 20g per dag nemen de eerste 5 dagen heeft absoluut voorkeur). Gaat alles goed dan prima. Merk je tussendoor dat je het niet goed verdraagt stop je met verdere inname die dag. Je gaat dan de volgende dag laden met 10g per dag. Gaat alles goed dan prima. Merk je ook dat je het niet goed verdraagt, ga je verder met het protocol van 5g per dag.
------------------------------------

Plaatje van laden versus niet laden:
upload_2018-6-7_20-39-25.png


upload_2018-6-7_20-38-50.png
 
Btw. Creatine doet een aantal dingen.

Het bindt zich aan een fosfaat en wordt creatine fosfaat (CP). Als je lichaam ATP gebruikt is ADP een afvalproduct. Met behulp van creatinefosfaat (CP) en ADP kan nieuw ATP gegenereerd worden. Het effect is dat je iets langer gebruik kunt maken van je ATP/CP energiesysteem. Je kunt hierdoor bijvoorbeeld net een herhaling meer doen tijdens je setjes. Waardoor de totale trainingsprikkel iets groter is (Wat mits aan overige randvoorwaarden voldaan wordt, mogelijk kan leiden tot een iets meer spiergroei).

Doordat het osmotisch is, trekt het tevens vocht in de spieren (waardoor je direct wat voller / groter uitziet). Dit effect op zichzelf schijnt ook de spiergroei extra te bevorderen. Het exacte mechanisme hierachter weet ik niet.
 
daarom zeg ik ook dat mij het vreemd leek. maar zo had ik het altijd gedaan....net zoals de meesten heilig ervan overtuigd zijn dat opladen ook nodig is...maar excuses, dan had ik het fout. ik zal wel terug naar school gaan.:o:o:o

De meesten? Ik weet niet in welke kringen jij je begeeft?

En opladen is niet nodig maar is ook niks mis mee.

Met laden bereik je vlugger de verzadiging,dus waarom niet? Zeker niet nu dat creatine bijna niets meer kost. heel vroeger 35 euro voor 150 gr.Dat je dan geen zin hebt om te laden kan ik geloven. Nu nog geen 10 euro voor 500 gr.
 
het is handig maar niet nodig , dat bedoel ik ermee te zeggen.
 
ik heb besloten om het in de ochtend te nemen zoals aangeraden op de pot creatine. ik denk dat ik niet meer pre/post workout spul moet nemen ik ben nog maar 16. ik houd het gewoon op goeie voeding, goed trainingsschema, whey proteine (na het sporten) en creatine. meer spul heb ik geloof ik niet nodig.
 
De meesten? Ik weet niet in welke kringen jij je begeeft?

En opladen is niet nodig maar is ook niks mis mee.

Met laden bereik je vlugger de verzadiging,dus waarom niet? Zeker niet nu dat creatine bijna niets meer kost. heel vroeger 35 euro voor 150 gr.Dat je dan geen zin hebt om te laden kan ik geloven. Nu nog geen 10 euro voor 500 gr.
hoe doe ik zo'n oplaadfase? 5 gram s'ochtends en 5 gram na het sporten?
 
hoe doe ik zo'n oplaadfase? 5 gram s'ochtends en 5 gram na het sporten?

oplaadfase is 4 x 5 gr per dag. Maar ik zou wachten met de creatine. Er is nu nog genoeg te winnen zonder.
 
oplaadfase is 4 x 5 gr per dag. Maar ik zou wachten met de creatine. Er is nu nog genoeg te winnen zonder.
mijn spiermassa blijft op hetzelfde niveau al voor een tijdje. ik wil ook niet creatine voor altijd gebruiken ik wil het voor een paar weken gebruiken en dan weer zonder.
 
mijn spiermassa blijft op hetzelfde niveau al voor een tijdje. ik wil ook niet creatine voor altijd gebruiken ik wil het voor een paar weken gebruiken en dan weer zonder.

En wat is een tijdje?Ben er zeker van dat je door je voeding te veranderen en je training er meer te behalen valt dan verder doen zoals nu maar met creatine.
 
Je kunt creatine gewoon heel het jaar door gebruiken. Je hoeft er niet mee te stoppen. Gewoon 5 gr per dag, elke dag, pauze is niet nodig.
Lekker weer zo'n ouderwets topic met allemaal tegenstrijdige antwoorden :o
 
oplaadfase is 4 x 5 gr per dag. Maar ik zou wachten met de creatine. Er is nu nog genoeg te winnen zonder.
Waarom zou die geen creatine gebruiken? Is toch prima. Genoeg te winnen zonder klinkt alsof hij beter niet aan zijn eerste kuurtje kan beginnen.
 
Waarom zou die geen creatine gebruiken? Is toch prima. Genoeg te winnen zonder klinkt alsof hij beter niet aan zijn eerste kuurtje kan beginnen.

hij doet maar. Maar hij kan beter de rest onder loep nemen ipv te denken dat creatine veel gaat doen.

Ik heb het genomen toen ik echt op een dood punt zat. En dat heeft mij eroverheen geholpen. Heeft me meer opgeleverd dan wanneer ik het veel eerder was beginnen nemen imo.

Ipv te bekijken wat er echt belangrijk is ,neen poedertjes dat zal het allemaal oplossen.

Kan het kwaad neen.
 
Monohydraat, theelepel per dag. 'oplaadfase' kun je overslaan ;)
 
hij doet maar. Maar hij han beter de rest onder loep nemen ipv te denken dat creatine veel gaat doen.
De rest is inderdaad het belangrijkste, maar zou niet inzien waarom iemand dan beter geen creatine kan innemen. Want pas als je je voeding etc op orde hebt mag je creatine. Zo lijkt het in elk geval wel te gaan hier op het forum.
 
De rest is inderdaad het belangrijkste, maar zou niet inzien waarom iemand dan beter geen creatine kan innemen. Want pas als je je voeding etc op orde hebt mag je creatine. Zo lijkt het in elk geval wel te gaan hier op het forum.

Dat bedoel ik helemaal niet maar goed.

Als al de rest niet op orde is zal zn creatine hem niet veel opleveren.
 
Back
Naar boven