MuscleMeat

welke creatine en welke dosering

Bezoekers in dit topic

Als een beginner kun je best wel wat massa winnen in een cut.

Hoor het vaak zeggen,in de praktijk zelden gezien. Of zo minimaal dat er niets te zien is.

Probleem bij veel beginners is dat ze denken dat ze goed trainen terwijl het verre van dat is. Good luck om dan te winnen tijdens een cut.
 
dit is het lastige dus. het geld maakt mij niet uit. maar ik zie zoveel verschillende antwoorden de ene zegt geen oplaadfase en de andere zegt wel een oplaadfase.

De meesten hebben gepost dat het niet 'nodig' is. Dat klopt een oplaadfase is niet nodig. Het duurt dan 30 dagen voordat je maximaal effect hebt van creatine.
Als je wel een oplaadfase doet bereik je dit in 5 dagen. Het (een oplaadfase) is dus niet nodig, maar wel beter.
 
De meesten hebben gepost dat het niet 'nodig' is. Dat klopt een oplaadfase is niet nodig. Het duurt dan 30 dagen voordat je maximaal effect hebt van creatine.
Als je wel een oplaadfase doet bereik je dit in 5 dagen. Het (een oplaadfase) is dus niet nodig, maar wel beter.
dus 4x5 gram per dag?
 
Als ik de voeding bekijk en grof reken kom ik op een 1800-2000 kcal. Eiwitten op een 90-100g.

Eiwitten mogen ongeacht je doel toch wel naar de 150g.

Kcal zijn aan de lage kant. Zeker aangezien je 6x per week traint.

Oja juist als je relatief weinig eet herstel je ook minder snel. 6x per week trainen is dan vaak teveel.
 
In mijn ogen scheelt er ook iets met je voedingsschema. Van wat ik zo zie krijg je vrij weinig eiwitten binnen uit je voeding. De term vlees/vis/vleesvervangers is ook niet duidelijk voor ons. Als erbij staat hoeveel gram van wat (ook qua beleg) je binnenkrijgt is het handiger om je eiwit-inname te berekenen. Dit is meer een soort dieet-schema voor niet sporters. Heb je de diëtist ook uitgelegd dat je wilt gaan voor meer spiermassa en niet per sé vetverlies? Tegenwoordig kan eigenlijk ook bijna iedereen diëtist worden, gezond eten is 1 ding, voldoende eten voor krachtsport en spiermassa is een ander.

Weeg eens een dag goed af wat je eet en zoek dan op hoeveel eiwitten je binnen hebt.
Dan is het handiger voor ons om je verder te helpen ;)
 
Nog een toevoeging: post ook even je trainingsschema (ook de cardio).
Eventueel ook een filmpje van je uitvoering.
 
weinig voeding voor 6/8 keer trainen per week gooi je dietiste deur uit en neem een goede coach als geld geen probleem is ;)
 
Nog een toevoeging: post ook even je trainingsschema (ook de cardio).
Eventueel ook een filmpje van je uitvoering.
ik heb 3 verschillende schema's. ik post ze later even allemaal want ik heb nu geen tijd. maar hoe krijg ik nou zo snel mogelijk mijn vetpercentage naar beneden? heeft iemand daar een goed eetschema voor?
 
lees de stickys en maak er zelf 1. je vet percentage krijg je naar beneden door meer te verbranden dan dat je verbruikt op een dag. Dus een calorieën tekort creëren , dmv minder eten en of sporten.
 
het enige effect die ik merk van creatine is dat ik een vat vol water wordt, voornamelijk een dikke plofkop en mijn buik dan nog die vocht vasthoud.
 
het enige effect die ik merk van creatine is dat ik een vat vol water wordt, voornamelijk een dikke plofkop en mijn buik dan nog die vocht vasthoud.
Dat verschilt dan blijkbaar per persoon. Bij mij doet creatine helemaal niks wat betreft vocht vasthouden. Ik zie het niet op de weegschaal en ook niet in de spiegel.
 
Ik gebruik creatine. 2 maanden op, 2 maanden af. waarom ik dat zo doe is niet onderbouwd, is gewoon zoals ik het doe.
Gebruik het nu de laatste 8 maanden na mijn nieuwe start, maar ook 20 jaar geleden al.
1e week 15-20 gram per dag opladen, daarna 5gr per dag. Gewoon 's morgens bij het ontbijt in de eiwitshake.
Ook dat opladen is gewoon zoals ik het doe, niet onderbouwd.
Hou er wel wat vocht door vast, ook wat onderhuids, maar daar lig ik niet wakker van.
Merk na 1,5 week verschil.
Dan kan ik er met de zwaarste setjes nog 1 rep extra uitdrukken, daarna voel ik me superman en druk ik er op placebo effect nog 1 extra uit. Das dan 10 ipv 8 reps.
Ook volume training gaat me dan beter af. Moet wel wat oppassen, blessures liggen dan op de loer, want mijn pezen en aanhechtingen worden er natuurlijk niet sterker van.

Het effect van creatine lijkt wisselend bij verschillende personen om me heen.
Ik merk een verschil mét of zonder creatine, een ander merkt er weer helemaal niets van.
 
het eetschema, de creatine en de proteine blijkt wel te werken. ik ben aangekomen in vocht en spiermassa en ik ben vet verloren. ik ging van 13,8 naar 9.7% in vetmassa en van 41% naar 44% in spiermassa. misschien had ik ook moeten vertellen dat ik eiwitshakes neem op trainingsdagen.
 
het eetschema, de creatine en de proteine blijkt wel te werken. ik ben aangekomen in vocht en spiermassa en ik ben vet verloren. ik ging van 13,8 naar 9.7% in vetmassa en van 41% naar 44% in spiermassa. misschien had ik ook moeten vertellen dat ik eiwitshakes neem op trainingsdagen.

...dat verklaard natuurlijk een hoop
 
Goedemorgen,

Ik heb nog niet veel gepost op dit forum. Enkel een tijd terug. Had een vraag over creatine en kwam deze post tegen.

Ben 33 jaar. Let flink op m'n voeding.
Train nu 6 maanden. Begonnen met 2 keer per week en zit sinds 3 maanden op 5 keer per week.

Merk dat ik qua gewicht een beetje stil sta. Dus wilde kijken of creatine wellicht ietsje kan helpen.

Ik gebruik al sinds dag 1 No Xplode pre workout. Hier zit 1,5 gram creatine in per scoop.

Mijn vraag: "moet" ik nu ook nog met een laadfase beginnen, ivm de lage dosering in de pre workout? Ik zag dat de meningen wat uiteen liepen mbt laadfases.

Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven