Fitness Seller

welke creatine

Bezoekers in dit topic

darky1945

Cool Novice
Lid geworden
4 jul 2020
Berichten
154
Waardering
31
Lengte
1m86
Massa
105kg
Welke is nu eigenlijk de beste creatine, gebufferde, kre alkalyn, gewone creatine monohydraat ?
 
Welke is nu eigenlijk de beste creatine, gebufferde, kre alkalyn, gewone creatine monohydraat ?
Gewoon monohydraat pakken, werkt net zo goed als al die anderen zonder dat je er belachelijk veel voor betaald.
Heb kre-alkalyn en micronized beide ooit geprobeerd en merkte geen verschil. Alleen zakt je banksaldo verdacht veel sneller, vooral met kre-alkalyn, dan met andere creatine.
Dus voor mij gewoon lekker de kilo zakken monohydraat.
 
Verdelers zeggen allen dat de buffered capsules beter worden opgenomen.
 
Maar miss kunnen anderen van het forum hier ook hun expertise meedelen, of zij miss wel verschil voelden tussen de verschillende aanbiedingen van creatine in welke vorm ook.
En welke zijn de topmerken met de zuiverste ? thanks
 
Maar miss kunnen anderen van het forum hier ook hun expertise meedelen, of zij miss wel verschil voelden tussen de verschillende aanbiedingen van creatine in welke vorm ook.
En welke zijn de topmerken met de zuiverste ? thanks
Creatine is zo cheap dat je zo goed als overal zeker bent dat de kwaliteit in orde is. Bestel gewoon bij de standaard leveranciers (xxl, bulkpowers, myprotein, ...) en de goedkoopste monohydraat van het huismerk
 
Ik gebruik geen creatine meer, kan met zekerheid zeggen dat het geen verschil geeft bij mij, in geen enkele vorm.
 
Verdelers zeggen allen dat de buffered capsules beter worden opgenomen.
Natuurlijk zeggen ze dat, voorbeeldje:
Kre-Alkalyn (B&F) 240 caps 750mgs per capsule = 31,90 euro. Label zegt: 2 caps voor de training. 2 caps na de training. Pak 4 dagen trainen = 16 voor die 4 dagen. + 3 dagen 2 caps. Totaal per week = 22 caps per week. Betaal je dus zo'n 32 euro voor 11 weken. Totaal creatine in de pot = 180 gram. Natuurlijk pakken de meeste gewoon 4 capsules iedere dag, dus dan is de berekening nog nadeliger voor kre-alkalyn (namelijk 8,5 week per potje)

Creatine Monohydraat bulk.com huismerk = 34,99 euro per kilogram. Label zegt 3-5g per dag. 1000 gram bevat dus voor 200 tot 333 dagen aan creatine. Dat maakt dus 28 tot 47 weken aan creatine.
Bulk gekozen omdat deze op het moment gewoon leverbaar is.

In het geval van Kre-Alkalyn betaal je dus 2,90 euro per week. (pak je iedere dag 4 caps, zit je op 3,72 euro per week)
Voor normale creatine monohydraat betaal je, als je 5g per dag pakt, 1,22 euro per week. Pak je 3g per dag eindig je op 0,74 euro per week.
Natuurlijk raden die verkopers je daarom kre-alkalyn aan aangezien daar gewoon meer winst op te pakken is, alsmede doordat ze ook op lang niet iedere website verkocht worden is ook de concurrentie minder aanwezig, dus de marges hoger.

Gewoon de tried and true monohydraat pakken :D

Edit: normaal is creatine nog veel goedkoper maar omdat dat spul al maanden slecht leverbaar is is de prijs wat hoger. Heb op 26-03-2021 nog 10kg voor 130 euro gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Monohydraat.

Het is maar creatine niet iets magisch.
 
Verdelers zeggen allen dat de buffered capsules beter worden opgenomen.
Creatinemonohydraat wordt al zo goed als volledig opgenomen: iets wat niet beter kan, kun je niet verbeteren. Varianten kunnen dus hoogstens zo goed, of slechter zijn, als monohydraat. Kre-alkalyn is een verkooppraatje, het is letterlijk creatinemonohydraat met wat natriumcarbonaat en fillers toegevoegd.
 
Dankjewel voor al deze goede raad !
 
Ook hier afgestapt van de creatine, en geen merkbaar of zichtbaar verschil.

Aan de gebruikers hier, wat voor verschil ervaren jullie?
 
Ook hier afgestapt van de creatine, en geen merkbaar of zichtbaar verschil.

Aan de gebruikers hier, wat voor verschil ervaren jullie?
Behalve dat ik de weegschaal 2kg omhoog zie gaan in een paar dagen merk ik er verder eigenlijk nooit echt iets wezenlijks van.
 
Ook hier afgestapt van de creatine, en geen merkbaar of zichtbaar verschil.

Aan de gebruikers hier, wat voor verschil ervaren jullie?
Naast de toegeschreven voordelen van een supplement die in mijn hoofd maximaal voor een (paar) procent kunnen gelden, probeer ik nu uit of tijdens de cut mijn vochtbalans minder schommelt (met andere woorden: minder pieken/dalen op de weegschaal), zodat ik wat beter kcal kan bijstellen op basis van de resultaten.

Tot dusver lijkt het iets rustiger te zijn op de weegschaal (alleen een cheatmeal gooit dingen in de war voor een paar dagen)

Na deze test laat ik het waarschijnlijk wel weer droppen.
 
Verdelers zeggen allen dat de buffered capsules beter worden opgenomen.
Capsules hebben minder bio-beschikbaarheid dan poeder zelf
Monohydraat gewoon nemen
Mocht je PDS o.i.d hebben kan je micronized pakken
 
Het enige wat ik heb gemerkt is dat goedkoopste creatine doorgaans slecht oplost in water / whey. Soms drink je dan van die zandkorrels en ook op de bodem van je shaker blijft er altijd wat achter. Vind dat niet zo chill.

Daarom bestel ik meestal bij MyProtein. Je kan daar kiezen ook tussen de gewone variant en de gepatenteerde CreaPure variant voor een paar euro meer en ik neem meestal de laatste just to make sure
 
Back
Naar boven