Fitness Seller

Welke depletie-oefeningen voor de carbup-dag? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Zo, de vraag over welke voeding en wanneer is beantwoord: zaterdag na de spinning les ga ik nog aan KT doen.
Voor wie het niet weet, mijnschema is
ma-ochtend: boven (borst, schouders, rug, biceps, triceps)
di-ochtend: zwemmen of di-avond: aquarobics (45 min)
wo-ochtend: benen (quads, hams, kuiten) en buik en daarna spinningles (45 min)
do vrij, of indien di-av aquarobics, zwemmen?
vr-ochtend : boven (zie maandag)
za-ochtend: spinningles (45 min)

Ik kan hierna een reeks depletie-oefeningen doen om alle glycogeen weg te werken. Er is me gesuggereerd een circuitje te doen van 1 set met veel reps voor elk lichaamsdeel net zo vaak tot ik echt geen 'pap' meer kan zeggen.. hoe lang moet je doorgaan als je nog wel pap kunt zeggen? Hoe zwaar moeten de gewichten zijn?
Ik had gedacht wat buikspieroefeningen uit te proberen evenals die Romanian deadlift te oefenen en evt. nog een paar oefeningen die ik niet ken, of die ik voor de peute moest maken ivm mijn voetblessure, bijv. de lunge en squat lunge evt. trapjes lopen met een gewicht op de nek.

Ik ben eigenlijk volkomen onbekend met dit fenomeen 'leegtrainen', help me eens?

Ik vraag me trouwens af welke tortuur het zal zijn om dan nog 14 km te moeten fietsen, zelfs al eet ik gelijk een bak rijstepap leeg :(.
 
ben wel geen expert, maar wat ik doe is alle spiergroepen 1 x aanpakken, met 2 a 3 sets. Gewicht net 1 tandje lager dan met normale oefeningen, en ipv 6-10 reps nu 10-15 reps. Verder een wat uitgebreidere cardio.

Een anderhalf uur voor de depletion-workout eet ik een stukje fruit om alvast te wennen aan de carbup.

Die 14 km fietsen lijkt me uitstekend (maar allemachtig zwaar) om je laatste glycogeen kwijt te raken.
 
Bedankt Oldy.. maar ik bedacht me ineens dat ik me niet wil 'overeten' aan KT. Ik ben nu hartstikke gretig, wat verbazingwekkend is, omdat ik KT altijd bloedsaai vond toen ik nog niet wist waar het allemaal om draaide.

Dusse... ik ga iets leuks doen, dwz. en nu niet :barf: :cry: over je nek gaan he.. er is een Power Plate op onze sportschool, die bij de dames razend populair is, die wel beseffen dat ze KT zouden moeten doen, maar een bloedhekel aan het lekkah met de èzers smete, zoals een van ons dat zegt. Het prettige is, dat het aan het eind van de oefening een spiermassage geeft, iets wat heerlijk aanvoelt. Bovendien is het geeneens zo gemakkelijk.

Momenteel lees ik de groep niet meer zo intensief, maar ik ben nog steeds lid van een heftige wetenschappelijke discussielijst over 'supertraining' waar men vooral op KT ingaat... vibratietraining zoals Power Plate is daar veel besproken. Niet :D het werkt echt hoor! Dus, als ik nog wat abs erbij doe, lijkt me het een leuke depletie-oefening, als ik de vrouwtjes kan wegkrijgen. In dat geval kan ik waarschijnlijk beter proberen al om 9 uur een van de 2 apparaten te pakken te krijgen.. de spinning les is om 9.45 uur.

Greetz

Ivana
 
Werkt het nou wel of niet die power plate?? Ik hoorde van sommige van wel, andere van niet, maar ik hoor ook verhalen van dat het erg slecht is voor je lichaam??
 
Tja, de meningen zijn verdeeld. Maar zoals ik in het politieke forum al zei, je moet niet klakkeloos iets veroordelen of aannemen, ik heb er veel over gelezen.
Ik denk dat het wel degelijk een aardige AANVULLING is op je normale KT. Het grote verschil is, dat door de vibratie, je spieren voortdurend aangespannen kunnen blijven bij een iets mindere inspanning en dus ook minder kans op blessures.
Mijn peute lachte het weg, maar die heeft niet tig verhalen erover gelezen. Maar die peute werkt wel in de sportschool waar ze ze hebben aangeschaft. Net voor de hielblessure was ik er aan begonnen, ik vond het heerlijk en tegelijkertijd best zwaar om te doen..

Dus, mijn zegen hebben ze, zolang je er maar niet al je oefeningen op gaat doen...

Helaas ben ik alle finesses van dit soort vibratietraining een beetje vergeten. Er zal natuurlijk ook gesproken zijn over evt. orgaanschade. Denk maar aan de wandelende nieren van de vrachtwagenchauffeur. Maar het lijkt me stug dat dat hier kan, zo lang gebruik je dat apparaat niet...

Esperantisto
 
Weet niet meer wat ik er voor negatieve dingen over hoorde, toch iets ernstigs meen ik me te herinneren..
 
Het lijkt me dat de power plate niet alle spiergroepen pakt. Je geeft zelf al aan je abs apart te willen doen. Kijk even wat de Pplate wel en niet pakt en kies dan evt wat xtra oefeningen.


Zo, en dan nu:

Power Plate -> :D :p :roflol: :laugh:




(mag toch wel even he Esperantisto?, is grappie hoor)
 
Originally posted by Esperantisto
Er is me gesuggereerd een circuitje te doen van 1 set met veel reps voor elk lichaamsdeel net zo vaak tot ik echt geen 'pap' meer kan zeggen.. hoe lang moet je doorgaan als je nog wel pap kunt zeggen?


gewoon na elke set 'pap' proberen te zeggen en als het niet meer lukt gewoon stoppen, begrijp je? :D
 
Back
Naar boven